Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

BareC - Man må være gift, eller i et ekteskapslignende forhold i minst 2 år. Dvs at dersom man er gift, så betyr det ikke noe hvor lenge man har vært sammen. Rart hvor mye et lite papir kan ha å si... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Får jeg være med i denne hyggelige tråden? ;) Har hatt litt forumpause en periode, men er definitivt prøver (og så absolutt lesbisk :P), med fem ineseminasjonsforsøk bak meg på IVF-klikken i Oslo. Dette har ikke ført til noen verdens ting, nå blir det IVF med spraystart 5. januar (langt regime) og full pakke... Det har vært tungt å svelge at vi ikke har fått noen graviditet etter snart ett år med prøving, og har vært veldig lei meg for å måtte gå over til IVF. Men, nytt år og nye muligheter, føler meg mer optimistisk enn på lenge, og klar for å komme igang igjen :) Hell og lykke til alle dere prøvere og gravide, og godt nytt år!

Jøss, ganske like historier, vi to! Jeg starta på spray i dag, andre IVF-forsøk. Har også fem inseminasjoner bak meg. Massemasse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BareC - Man må være gift, eller i et ekteskapslignende forhold i minst 2 år. Dvs at dersom man er gift, så betyr det ikke noe hvor lenge man har vært sammen. Rart hvor mye et lite papir kan ha å si... ;)

 

Jøss, syntes igrunn det der er rart altså :o

Min kjære fridde til meg nå den 10.des på bursdagen min , så planen er jo igrunn å vente litt med giftemål.. Men er jo helt utrolig at det skal være slik:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Får jeg være med i denne hyggelige tråden? ;) Har hatt litt forumpause en periode, men er definitivt prøver (og så absolutt lesbisk :P), med fem ineseminasjonsforsøk bak meg på IVF-klikken i Oslo. Dette har ikke ført til noen verdens ting, nå blir det IVF med spraystart 5. januar (langt regime) og full pakke... Det har vært tungt å svelge at vi ikke har fått noen graviditet etter snart ett år med prøving, og har vært veldig lei meg for å måtte gå over til IVF. Men, nytt år og nye muligheter, føler meg mer optimistisk enn på lenge, og klar for å komme igang igjen :) Hell og lykke til alle dere prøvere og gravide, og godt nytt år!

Jøss, ganske like historier, vi to! Jeg starta på spray i dag, andre IVF-forsøk. Har også fem inseminasjoner bak meg. Massemasse lykke til!

Ja, det var ganske så likt! Morsomt! Er dere også på IVF Oslo, eller annet sted?

Jeg har kjøpt inn Suprecur og må si jeg gruer meg litt til å starte opp... Har du merket mye bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som bruker ivf klinikken i oslo? hvor mye kostet det for å få sendt sæd fra dk ? ringte ivf i går, ba meg gå inn på en side, men skjønte ingenting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke nøyaktig pris, men mener vi betalte rundt 18000 til sammen for fem strå og en barnerett. Gå inn på nettsiden, velg land, og velg donor. Så må dere lage dere en profil, og bestille stråene, omtrent som i en hvilken som helst nettbutikk. Vi hadde dårlig tid da vi bestilte (kort tid mellom bestilling og første insem), så vi gjorde noe av det pr. telefon, og de var veldig hyggelige og hjelpsomme. Så bare ring dem (de snakker dansk), så får dere helt sikkert hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Får jeg være med i denne hyggelige tråden? ;) Har hatt litt forumpause en periode, men er definitivt prøver (og så absolutt lesbisk :P), med fem ineseminasjonsforsøk bak meg på IVF-klikken i Oslo. Dette har ikke ført til noen verdens ting, nå blir det IVF med spraystart 5. januar (langt regime) og full pakke... Det har vært tungt å svelge at vi ikke har fått noen graviditet etter snart ett år med prøving, og har vært veldig lei meg for å måtte gå over til IVF. Men, nytt år og nye muligheter, føler meg mer optimistisk enn på lenge, og klar for å komme igang igjen :) Hell og lykke til alle dere prøvere og gravide, og godt nytt år!
Jøss, ganske like historier, vi to! Jeg starta på spray i dag, andre IVF-forsøk. Har også fem inseminasjoner bak meg. Massemasse lykke til!
Ja, det var ganske så likt! Morsomt! Er dere også på IVF Oslo, eller annet sted? Jeg har kjøpt inn Suprecur og må si jeg gruer meg litt til å starte opp... Har du merket mye bivirkninger?

 

Jepp, IVF-Klinikken i Oslo , den på Majorstua :) Har faktisk ikke merket noen bivirkninger enda, takk og pris! Har jo vært engstelig for dette. Mulig de kommer etter hvert, da, men føler meg ganske trygg på at det ikke blir alt for ille.

 

BareC: tror vi betalte nærmere 20 000 for tre strå og to barneretter. Men vet jo ikke om det blir samme system om du skal behandles i DK, tror kanskje man slipper de barnerettene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dk slipper man barnerettene ja :)

 

MEN da er det ikke bare bare med medmor søknad. Norsk lov krever barnerett for at medmor skal gå i orden. OM ikke må det adopteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. men... det er ikke noe krøll med å bli medmor om man insemineres i Dk..? Kun IVF, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dk slipper man barnerettene ja :)

 

MEN da er det ikke bare bare med medmor søknad. Norsk lov krever barnerett for at medmor skal gå i orden. OM ikke må det adopteres.

 

Det tror jeg da ikke? Vet om flere som har vært på stork som har blitt Medmor:) Man skal jo få de papirene man trenger derfra. Helt fra loven ble endret i 2009 har jeg ikke hørt om noen problemer med det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dk slipper man barnerettene ja :)

 

MEN da er det ikke bare bare med medmor søknad. Norsk lov krever barnerett for at medmor skal gå i orden. OM ikke må det adopteres.

 

Det tror jeg da ikke? Vet om flere som har vært på stork som har blitt Medmor:) Man skal jo få de papirene man trenger derfra. Helt fra loven ble endret i 2009 har jeg ikke hørt om noen problemer med det ?

Har hørt om mange par som har slitt med det nå i ettertid. Vi fikk beskjed om at man måtte ha barnerett om man automaitsik skulle få godkjent medmor papirer.

Har tre vennepar som går igjennom prosesen nå med adopsjon pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dk slipper man barnerettene ja :)

 

MEN da er det ikke bare bare med medmor søknad. Norsk lov krever barnerett for at medmor skal gå i orden. OM ikke må det adopteres.

 

Det tror jeg da ikke? Vet om flere som har vært på stork som har blitt Medmor:) Man skal jo få de papirene man trenger derfra. Helt fra loven ble endret i 2009 har jeg ikke hørt om noen problemer med det ?

Har hørt om mange par som har slitt med det nå i ettertid. Vi fikk beskjed om at man måtte ha barnerett om man automaitsik skulle få godkjent medmor papirer.

Har tre vennepar som går igjennom prosesen nå med adopsjon pga dette.

 

Med ivf da? Alle de jeg kjenner har blitt gravide via inseminasjon, og ingen av de har hatt problemer ihvertfall :) Vi skal straks sende inn søknad nå, så håper ikke vi støter på noen problemer heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ting skal tydeligvis ikke være lett :P Men men! Vi skal nok klare dette på ett vis :) samboeren kommer nå til å søke uansett, så får vi ta det derfra :)

Endret av BareC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei. Jeg og min forlovede skal begynne å prøve nå i slutten av januar. Vi har valgt å gjøre det hjemme og har funnet donor via Cryos.dk.

 

Noen som har gjort det hjemme før som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cryos leverer ikke privat i Norge, og tror de har sluttet å levere i det hele tatt?

 

Vær også obs på at samboeren din ikke får noen rettigheter til barnet, permisjon osv når dere gjør det på den måten.

 

Anonym poster: e6ad8aba4a9f1d13280ff96ae61a34c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull det anonym skriver over her! Vi har hatt ivf med anonym donor fra cryos, fødte akkurat barn nr to og kona har hatt to uker "pappaperm" med lønn etter fødseæ(jobben som bestemmer om man får det) og så fort stebarnadopsjonsøknaden vår går igjennom skal hun ha 12 uker perm med minstejenta! Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull det anonym skriver over her! Vi har hatt ivf med anonym donor fra cryos, fødte akkurat barn nr to og kona har hatt to uker "pappaperm" med lønn etter fødseæ(jobben som bestemmer om man får det) og så fort stebarnadopsjonsøknaden vår går igjennom skal hun ha 12 uker perm med minstejenta! Stå på :)

 

Ikke bare tull nei! Du har hatt VELDIG flaks med jobben din, som har godtatt det. Samboeren min sin jobb, hadde ikke gitt henne perm. Pluss, det kan ta flere år med stebarnsadopsjon. Og, da kan de 12 ukene med perm være for sent, siden barnet må være under 3 år for å få det.

 

Så, som sagt, jeg ville ikke gjort det på den måten. Men, alle velger jo selv. Man bør ihvertfall gjøre ett velinformert valg før man gjør det!

 

Hvis du feks dør under fødsel, så har partneren din INGEN rettigheter på barnet.

 

Anonym poster: e6ad8aba4a9f1d13280ff96ae61a34c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dessuten, det er nå nylig at cryos har sluttet å levere. Dette er pga. nye regler i danmark. Så det er heller ikke "tull", som du så fint sier.

 

Anonym poster: e6ad8aba4a9f1d13280ff96ae61a34c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kommuner prioriterer stebarnsadopsjon når det er to mødre. Vi brukte 9 Mnd med førstemann og fikk beskjed at det var "for lang tid" men at det skyldtes sykdom og fravær i kommunen blandt saksbehandlerne. Så er det jo en gang slik at dersom jeg skulle dø , ville det ikke vært tvil blandt min familie at det er kona som ville oppfostret våre barn, selv om ikke adopsjonen var gått igjennom enda . Men er jo selvfølgelig noe å tenke på om man har trøblete familieforhold. Dersom man skal ha ivf i dk, så er det ikke tillatt mer åpen donor , og da vi valgte donor før ekteskapsreglene endret seg i Norge, blir alle våre barn med lukket donor .

Forresten fryktelig irriterende med en kverrulerende og negativ person i tråden som og skjuler seg bak "anonym". Få seg litt bedre å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes virkelig ikke det er kverrulerende og negativt å opplyse folk? Jeg vet om folk som har slitt i flere år med å få gjennom stebarnsadopsjon. Vedkommende jeg svarte, var ikke gift, og derfor må de først gifte seg også. Og, jeg opplyste de om at cryos ikke leverer sæd lenger.

 

Er det noen som er negativ og kverrulerende, så synes jeg det er deg! Flott at dere har hatt en så enkel prosess, men jeg synes det greit å si til andre at det ikke alltid ordner seg såpass lett.

 

Anonym poster: e6ad8aba4a9f1d13280ff96ae61a34c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil tro at det er foskjell på IVF/inseminasjon på klinikk og hjemmeinseminasjon? Når man blir gravid på klinikk får man jo papirer fra klinikken på at alt er på stell (noe som er viktig for både medmorsøknad og for å få henlagt farskapsaken ved stebarnsadopsjon), mens Cyros ikke kan garantere for at vedkommende som er gravid ikke har blitt gravid med kompisen sin, eller et tilfeldig ligg på byen. (ikke så veldig aktuelt for oss lesbiske, akkurat, da... men sånn i prinsippet :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...