Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

syntes det hadde vært koselig å snakke litt med andre lesbiske prøvere! å gjerne høre andre sine historier:)

 

vi begynte prøve for ca 3 mnd siden. satt på første forsøk , men mistet i uke 6+0 :/ Så nå er vi prøvere igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mammaene

Hei dere!

 

vi prøver også, vi prøvde første i mai, negativ desverre.

men så stoppet mensen min opp ca 1 mnd. og be veldig uregelmessig. vi bestemte oss da å vente litt da vi skal kjøpe leilgihet.

så da blir neste forsøk i januar/februar. :)

 

Hvor er dere prøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

 

Vi har blitt gravide, på 3 forsøk. Er 6+0 idag, og håper spiren skal klore seg fast og bli til en fin junibaby :) Veldig spennende tid fremover :)

 

Håper det klaffer raskt for dere igjen da, og at det går bra neste gang!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig! :) håper det klaffer fort for dere når dere begynner prøvingen!

hvor vi prøver ? tenker du på sykehus? Hjemmeinseminering! har gått frem og tilbake å tenkt på hvordan vi skulle gjøre dette, men av flere grunner har vi valg å gjøre dette hjemme:)

 

åååh, så spennende! hadde en maibaby i magen , men mistet:/

men venter første EL etter første mens nå.. den burde komme en av disse dagene. så da er det bare å prøve igjen!

hvor i verden holder dere tiil?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vellykket prøver her, jeg fikk satt inn et befruktet egg i Haugesund i mai, og jammen ble det ikke full klaff på første forsøk! :) Vi var superheldige! Termin 3 februar, liten gutt som kommer til oss. :) Masse lykke til med hjemmeforsøk, det høres veldig spennende ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M&c hyggelig å se at man kan lykkes på første forsøket, lykke til og gratulere :) ivf dere hadde?

 

Vi har hatt 3 insimineringer hos ivf Oslo, negative.

Nå er veien videre Riksen og ivf/icsi. Skal på samtale der i neste uke. :) glede oss masse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk direkte på IVF, ingen inseminering, grunnet mangel på donorer. Men i og med at jeg har PCOS, så var nok det beste alternativet uansett.

 

BareC, har dere privat donor, eller får dere fra en klinikk? Spennende greier dette!! :)

 

Og masse lykke til piafranord, håper det går veien snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker privat donor :)

Inseminerte igjen i går faktisk :D så nå er det venting på oss! krysser virkelig fingrene! men har en følelse på at det vil ta litt tid:/ håpe på det beste, men forbrede seg på det verste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! 14 dager venting nå, så testing? :) Det skal vel litt mer flaks til under en inseminering, enn under IVF, og det tar da som regel litt lengre tid. Men guri, plutselig så sitter det jo!! :)

 

Lykke til i rugeperioden, krysser fingrene for dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det har jeg ikke noe erfrainger om :) Vi hadde kun en inseminering sist og satt på første! :) men SA da ... men krysser fingra hvert fall! men forbreder oss på det verste men håper på det beste ;)

litt tid tar det nok ja :)

tusen takk;D skal holde dere oppdatert :D

Endret av BareC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også hos IVF-klinikken i Oslo, første forsøk denne uka :) Har tidligere blitt inseminert fem ganger i København. Masse lykke til med hjemmeinseminering, prøvde det også for mange år siden ;) Men tror jeg rett og slett ikke blir så lett gravid sånn. Det blir jo tydeligvis du, så håper dette går veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lykke til dere også! håper det klaffer :)

Hehe, ja det gikk tydeligvis fort her, men har lest og snakket med flere som har brukt hjemmeinseminering og som også har flaffet på første :) venter på å teste igjen nå , men dårlig følelse dessverre :/ men men, vi gir oss ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til dere også! håper det klaffer :)

Hehe, ja det gikk tydeligvis fort her, men har lest og snakket med flere som har brukt hjemmeinseminering og som også har flaffet på første :) venter på å teste igjen nå , men dårlig følelse dessverre :/ men men, vi gir oss ikke :D

 

Når man bruker hjemmeinseminasjon, så blir nok oddsen for graviditet det samme som ved vanlig samleie, siden man da ikke inseminerer inn i livmoren, og heller ikke vasker sæden.

 

Oddsen første mnd er da 15-20 %, 70% innen 6 forsøk, og 85% innen ett år. Er jo greit å vite om man gjør det på den måten, at det kan ta tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det klaffet første forsøk her sist,men sa! før det prøvde vi 6mnd før det! med tok en liten pause og klaffet da på første. så er fullt klar over at det kan ta tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenkte det var greit å nevne, ovenfor de som vurdere hjemmeinseminasjon eller klinikk :) Mye større sjanse for å klaffe fort via klinikk, siden man da bruker garantert bra sæd, som blir vasket, pluss at det blir sprøytet lenger opp :) Kan jo hende noen vil ta det med i vurderingen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja! vi hadde ikke brukt denne donoren vi gjør om han ikke hadde tatt sædkvalitetstest og mange mange andre prøver :) å han vi bruker er også sæddonor på klinikk! :) Så andre som vurderer hjemmeinseminasjon , burde nok også passe på å få testresultater av mange forskjellige prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippiii, hadde første forsøk 14 dager siden på ivf oslo, og i dag viser cb, gravid 2-3 :) Er så happy. Nå gjelder det bare å komme igjennom de neste 2 mnd.

Er det noen av dere som også fikk lutinus?

Jeg går enda på de, skulle begynne den dagen jeg hade inseminasjon, en om kvelden. Det er et griseri uten like, men tydeligvis en god hjelp til å bli gravid ...herreugs...sjelver her jeg sitter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippiii, hadde første forsøk 14 dager siden på ivf oslo, og i dag viser cb, gravid 2-3 :) Er så happy. Nå gjelder det bare å komme igjennom de neste 2 mnd.

Er det noen av dere som også fikk lutinus?

Jeg går enda på de, skulle begynne den dagen jeg hade inseminasjon, en om kvelden. Det er et griseri uten like, men tydeligvis en god hjelp til å bli gravid ...herreugs...sjelver her jeg sitter

 

Gratulerer...jeg gikk på Lutinus og sitter her nå med den lille gutten vår....griseriet glemmer du fort når alt går bra :) Dere har en spennende tid foran dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippiii, hadde første forsøk 14 dager siden på ivf oslo, og i dag viser cb, gravid 2-3 :) Er så happy. Nå gjelder det bare å komme igjennom de neste 2 mnd.

Er det noen av dere som også fikk lutinus?

Jeg går enda på de, skulle begynne den dagen jeg hade inseminasjon, en om kvelden. Det er et griseri uten like, men tydeligvis en god hjelp til å bli gravid ...herreugs...sjelver her jeg sitter

 

Hurraaaa!! :) Gratulerer så mye!! Jeg ble også gravid på første IVF forsøk, i Haugesund, og brukte Lutinus frem til testdatoen. Er nå 26 uker på vei med en liten gutt. Nå er det bare å slappe av og nyte tiden fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første ivf forsøk på medicus i desember i fjor. Ble gravid men mistet i ma uke 12. Nytt forsøk i mai, negativt. Og nytt forsøk igjen i august. Positivt. Er nå litt over 12 uker, og krysser fingrene for at det går fint denne gangen. Gikk også på crinone til uke 10. GOdt å være ferdi m det....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed at jeg skal gå på Lutinus frem til neste torsdag(3 uker etter insimasjon) skal bli godt å bli ferdig med de, men merker jeg også er engstelig i fht til at det er jo progreteronet som gjør at egget fester seg. Er redd at når jeg slutter, at det ikke er nok hormon...men tror nok at jeg kommer til å engste meg mye de neste årene heh ;)

 

Ringte Ivf Oslo med den gode nyheten i dag. De der oppe er jo bare helt supre. Jeg vet hvem som skal få en flaske vin og blomster av meg ja :) Jeg kan jo ikke drikke vinene hehe,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde innsett for seks dager siden, og har gått på Lutinus siden uttak. Om jeg får positiv test skal jeg visst bruke den til uke 10, har jeg skjønt? Utrolig herlig å høre nyheten, jentene på haugen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...