Gå til innhold

Hvor skal dere feire julaften?


desember_jente

Anbefalte innlegg

Vi vet ikke om vi skal feire hjemme eller hos svigerfamilien. Har aldri født før så vet liksom ikke helt hvordan formen vil være et par uker etter fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er faktisk usikker selv. Terminen er 25 desember, og meningen er at vi skal ha hele hurven hos oss, fordi jeg vil være nærmest sykehuset. Det betyr da 8 voksne, 4 barn i alderen 5-1 år og 2 hunder. Dette ble bestemt når jeg var 8 uker på vei, men nå frister det lite å stelle i stand full jul som enten fødeklar eller med nyfødt baby. Helst vil jeg komme til dekket bord i år, slippe å styre osv... Men foreldrene mine bor litt over 1 time fra oss og har jeg ikke født er det litt kjipt om fødselen starter... Alternativet er å feire med mannens familie i år også, de bor alle 5 min unna og veldig koselige, men dette året er jo min sides... Ahhh...alt man skal tenke på og bekymre seg over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom vår familie bor delvis 8 timer unna og i utlandet, har vi både denne gangen og da jeg fødte i november for to år siden valgt å feire hjemme. Har valgt å innvitere den ene familien, og sette opp liste over alt som skal ordnes før og i jula, sånn at alle hjelper til. På den måten kommer jeg til dekket bord mellom amming og bleieskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire hjemme med den nærmeste av begges familier.

 

Vi blir 9 tilsammen ( med baby :) ) familien min bor i utlandet, så de kommer til at bo her.

 

Jeg kommer til deilig mat og ferdig vaset hus og klær.

 

Luksus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut hvordan alle har det :) Gleder meg veldig til neste Jul,da har jeg en sønn eller datter selv, Har byttet Nick og Profil fordi den andre virket ikke mer. Chelseafan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire hos svigerfamilien som bor 15 minutter unna, så det blir veldig bra. Da kan vi reise hjem når vi vil, samtidig som vi kommer til dekket bord. Så får vi se hva vi gjør i romjulen. Pleier å reise til min familie da, men de bor tre timer unna. Tar det litt som det kommer tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser bare fingrenne for at det ikke blir på føden!!

Det tenkte jeg og - men med tvillinger i magen føler jeg meg rimelig sikker på å ikke gå til 42 uker :) Men så er det jo en viss sjanse for at vi er på barneavdelinga med en eller begge da - håper i det lengste!!!!

Endret av MammaBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også jeg er litt nervøs for denne fødeavdelingen på julaften! Storesøster kom 10 dager over termin og denne gangen er terminen satt til 15. desember. Hvis lillesøster har kommet til verden før tror jeg kanskje det blir feiring hos mine foreldre. De bor 10min unna og da kan vi reise hjem som det passer oss. Herlig å slippe å stelle istand juleselskap og mat og bare komme. Svigers bor 8 timer unna så dit blir det uansett ikke, og har sagt at det blir uaktuelt med besøk så tett på fødsel selv om det egentlig er deres jul. Jeg vet hvordan det blir hvis de kommer....ingen initiativ til hjelp der gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk usikker selv. Terminen er 25 desember, og meningen er at vi skal ha hele hurven hos oss, fordi jeg vil være nærmest sykehuset. Det betyr da 8 voksne, 4 barn i alderen 5-1 år og 2 hunder. Dette ble bestemt når jeg var 8 uker på vei, men nå frister det lite å stelle i stand full jul som enten fødeklar eller med nyfødt baby. Helst vil jeg komme til dekket bord i år, slippe å styre osv... Men foreldrene mine bor litt over 1 time fra oss og har jeg ikke født er det litt kjipt om fødselen starter... Alternativet er å feire med mannens familie i år også, de bor alle 5 min unna og veldig koselige, men dette året er jo min sides... Ahhh...alt man skal tenke på og bekymre seg over :P

 

Vi har termin samme dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 5. desember, så å reise 45-50 mil på vinteren til vår familie blir ikke aktuelt.

 

Vi bor i Sverige, så vi får besøk av mine foreldre og min samboers mor og lillesøster. Vi blir da 6 stk + babyen. Blir koselig det. Får nybakt mormor og bestemor stelle mat og sånt til jul tenker jeg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hos svigers :) lille kjøttbolle har fått estimert bursdag 8. des.

så det blir et minneverdig jul uansett. skal kle han i nisse drakt... jada jeg vet.. im one of "THOSE" mothers... hihihihi...

 

mamma og de bor i Bergen.. de kommer til oss på nyttårsaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får besøk av svigerfamilien. Her blir det sikkert mannen som steller i stand maten, hvis ikke svigers tar med seg. De bor 5 min unna.

 

Har termin 14 des.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Familien min er spredd over alt, og jeg orker ikke kjøre i 9 timer for å feire jul med en liten baby. Og hans foreldre har visst lovd seg bort til hans bror og svigerinne julaften, dvs vi har ingen å feire jul hos... Så det betyr vi kommer til å ha en stille og rolig jul, kun oss 3 (+ pusen vår da) :) Kommer nok til å bli ganske okay det også, da får vi gjøre akkurat som vi vil, og slippe stress om julematen går dunken! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har allerede kommet skikkelig i julestemning... plutselig så snødde det masse idag og julestemning ble enda mer :P

skal til KID og ikea og hamstre inn julepynt. det er vår første jul som samboer par og jeg har ingen julepynt fra før av. pluss at det blir kjøttbollens første jul og da vil jeg gjøre det ekstra koselig. ho ho ho... gærn i hue.. i know... men men.. de har fått så mye fint på KID. Er kommet halvveis med innkjøp av julegaver... må kjøpe gavepapir også.. herregud... må få gjort alt dette før kjøttbolle melder sin ankomst.. for da er det bare amming og kosing. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vel være hjemme på julaften, om det ikke blir Ullevål-jul i år. Har termin 12/12, og da KAN det jo hende vi er der hvis jeg går over termin. Men planen er å være oss tre denne julaften:) Blir vel en annerledes opplevelse, men når man er ferske foreldre er det mer enn nok å holde styr på, tenker jeg. Mamma feirer jul hos søsteren min og hennes familie, og pappa skal vel det samme, mens svigers bor i Kroatia. Så da blir det oss.

Men i romjulen er det jo noe annet. Da skal det bli kos med besøk og kaker og fine ting på tv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper-håper-håper jeg ikke ender på KK!!!

 

Jeg har termin julaften, og vi har rett og slett invitert hele svigerfamilien hertil. Vi blir 8 voksne og 2 barn (kanskje 3 om minstemann har meldt sin ankomst) Har gjort det slik i år, for at vi skal slippe å stresse oss ut av huset med 2 eller 3 barn, masse gaver og meg som ikke er helt i topp-form. Huset må jo uansett pyntes til jul, og mannen tar seg av julemiddagen.

 

Om vi ender på KK, så får de som kommer klare seg selv og ta seg av barna våre :) Jeg har gitt beskjed om at de som kommer må hjelpe til, for JEG skal ta det rolig ;) Om jeg har født, er sikkert ikke formen på topp. Om jeg ikke har født, har jeg ingen planer om å gjøre det den kvelden hvertfall, så da blir jeg sittende i en stol så jeg ikke "fremprovoserer" noen fødsel. Litt lettere sagt enn gjort, kanskje.. Men håper jeg klarer å ta det rolig hvertfall ;) Blir jeg sliten og lei, så har jeg muligheten til å gå og legge meg, uten å måtte dra med meg mann og barn fra julebesøket...

 

Jeg har heldigvis en veldig grei svigerfamilie, så jeg har ingen problemer med at vi skal være her så tett opptil termindatoen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har allerede kommet skikkelig i julestemning... plutselig så snødde det masse idag og julestemning ble enda mer :P

skal til KID og ikea og hamstre inn julepynt. det er vår første jul som samboer par og jeg har ingen julepynt fra før av. pluss at det blir kjøttbollens første jul og da vil jeg gjøre det ekstra koselig. ho ho ho... gærn i hue.. i know... men men.. de har fått så mye fint på KID. Er kommet halvveis med innkjøp av julegaver... må kjøpe gavepapir også.. herregud... må få gjort alt dette før kjøttbolle melder sin ankomst.. for da er det bare amming og kosing. :)

 

 

Hahaha... Herlig kallenavn! Kjøttbollen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Håper jeg er hjemme til den 24.Har KS den 20,så om alt er ok så klarer jeg det. Var min tur til å ha julen hos meg.Men har heldigvis en snill søster som tar over,og som bor 3 min. unna. Så jeg får lov å komme til ferdigdekket bord.Deilig:-) Og blir jeg sliten,så er det bare å rusle hjem! Gleder meg veldig til alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...