Gå til innhold

Hva heter ditt drømmehus (skal bygge) med minst 4 soverom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal bygge, og ønsker et hus med minst 4 soverom (fortrinnsvis på samme plan), loftstue/tv-stue, 2 bad, eget vaskerom og smart planløsning. Er en jungel av leverandører og hus, så er bare nysgjerrig på hva du anbefaler

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt drømmehus har ikke noen navn i en huskatalog, og det er langt flere enn 4 soverom og to bad.

 

For å anbefale er det greit å vite hvilken stil du liker og hvordan tomta er i terreng og størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt drømmehus har ikke noen navn i en huskatalog, og det er langt flere enn 4 soverom og to bad. For å anbefale er det greit å vite hvilken stil du liker og hvordan tomta er i terreng og størrelse.

 

Liker alt fra klassisk til nokså moderne uten for mye dill. Huset skal være praktisk i planløsningen - derfor spør jeg de som har erfart hva de liker Behøver ikke være store rom. Som sagt, planløsningen er viktigst. Tomta er flat, nærmest kvadratisk og på 1,3 mål. Derfor er hus på både en og 2 etasjer aktuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gullguttene
Det er mye å velge i, og det kommer jo an på om dere ønsker et tradisjonelt hus, moderne, funkis osv. Selve planløsningen kan man jo fikse litt på om man ikke er 100% fornøyd. :) Vi valgte dette: http://idehus.no/index.php?option=com_content&view=article&id=31&catid=1&Itemid=5 Flyttet inn for et drøyt år siden, og vi er veldig fornøyd! :)

 

Det var et kjempefint hus. Hvordan liker du planløsningen? Den så praktisk ut i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellevue fra Systemhus (tror jeg )

 

Har ikke sett dette huset før, og må bare si at jeg elsker planløsningen! Men, liker nok mer tradisjonelt utseende hus. Jeg bor i "Rognli" fra Block Wathne, og det er ganske mye med husets planløsning som irriterer meg, men jeg liker husets utseende... Finner liksom ikke begge deler i noe, og dessuten er mannen storfornøyd, så flytting blir vel ikke aktuelt med det første ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært forelsket i "Nexus" fra Nordbohus lenge, men velger å bygge "Korona" nå når vi skal igang, rett og slett pga økonomi, og at det passer bedre inn på gården der vi skal bygge.

 

Men Nexus virker helt fantastisk!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt meg ned og prøvd å tegne en planløsning selv. Det gjorde vi. Vi tegnet løsningen, valgte vinduer, kledningen, taksten, dører og alt som er. Vi har derfor et hus som ikke finnes i katalog. Vi er strålende fornøyd, og ville ikke valgt noe annet idag. Har bodd her i fire år. Ta kontakt med et byggefirma, de har nok en arkitekt som kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi. Har bygget hus, og har iallefall et par tips til hva jeg ville gjort annerledes uavhengig av hustype. Vi har bygget Nordbohus sitt Aurora, men har ark på begge sider av taket, slik at vi har 4 soverom.

 

De to tingenesom irriterer meg mest, er kneveggene og for lite vaskerom. Om dere bygger halvannen etasje, så bygg for all del høye knevegger og evt heller lavere takvinkel. Da blir rommene mye enklere å møblere og utnytte:-) Og bruk litt plass på vaskerom.

 

Ellers er vi superfornøyd med å ha valgt stort kjøkken og stor stue. Tatt bort soverommet på tegningen nede, så vi har 70 kvadrat kjk/stue med doble skyvedører i glass imellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Det er mye å velge i, og det kommer jo an på om dere ønsker et tradisjonelt hus, moderne, funkis osv. Selve planløsningen kan man jo fikse litt på om man ikke er 100% fornøyd. :) Vi valgte dette: http://idehus.no/index.php?option=com_content&view=article&id=31&catid=1&Itemid=5 Flyttet inn for et drøyt år siden, og vi er veldig fornøyd! :)
Det var et kjempefint hus. Hvordan liker du planløsningen? Den så praktisk ut i hvert fall :)

 

Takk! :)

Vi er veldig fornøyd med planløsningen, har ikke foretatt noen endringer på den. Den er veldig praktisk, åpen og ryddig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra husleverantør; Villa Nybro fra Smålandsvillaen. 1.5 plans; super planløsning, bra pris, kort leveringstid og man velger planløsning selv oppe. Vi har dette selv. Flyttet inn til jul ifjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det er stort. Vi skal bygge dette og dele det på to familier, så da blir det ok str. Er ihvertfall det fineste tomannsboligen jeg har sett da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...