Gå til innhold

Hvor mye har dere igjen?


Kanelbolla

Anbefalte innlegg

På redebygging agendaen?

Her er det aller meste i hus, mangler bare noen småting, vippestol og babycall.

Garderobe er skrudd opp og klær blir lakt inn etter hvert som det blir vasket. Har to maskiner igjen (da noe må vaskes separat) så er alt vasket.

Stellebord er skrudd opp og innhold fra to gratis pakker er fylt inn der. Skal hente en pakke til når vi rekker åpningstiden ;) og den fra Rimi lar vente på seg. Men men. Er jo gratis :)

Seng skal skrus opp og rees opp i dag. Det skal vognen også (men den er alt montert).

 

Så har vi igjen bilen... Den skal støvsuges og vaskes innvendig før basen, babyspeil og solskjerm festes.

 

Og da når dette over er unnagjort skal sofatrekk, pledd og puter vaskes og gubben får støvsuge grundig i hele huset. Har hund så vil få vekk alt av hår før baby komme (noe det har blitt litt av siden jeg har støvsugerforbud og gubben ikke er så nøye når han først gidder å støvsuge)

 

SÅ skal det bakes og fryses ned :) gjort dette tidligere, men er tom. Genialt å slenge boller i micro noen minutter og få de "som nystekt" når man sliten og høygravid ikke orker noe annet enn å ligge på sofaen, men ønsket om bakevarer er stort :) Ikke minst greit å ha når besøk kommer, så kan man trylle frem noe uten å bruke energi på noe.

 

Er 36+6 og SÅ klar for å møte min lille huleboer. Må gjerne komme neste uke :) gjør meg ingen verdens ting. Få dette lille nurnet som skal passe inn i alle disse pittesmå klærne jeg vasker og bretter. Uvirkelig at det skal skje snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vippestol., og litt mer klær til vinters tid. og mer klær selvsagt :). Men Vippestol trenger de vel ikke før de er 2mnd eller noe,var noen som advarte mot nyfødte i dem. Og baby Gym skal jeg ha,gjerne en med pingu på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig helt klar jeg :) det eneste jeg ikke har i huset er mme, vil prøve å amme først, så mme får vi tak i om vi trenger det :)

 

Gleder meg, gleder meg, gleder meg, GLEDER meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror omtrent at det eneste vi mangler nå er badebalje, og lekegrinda som er bestilt.

Ellers står alt klart for lillegutt sin ankomst.

Har også pakket sykehusbagen til han klar, men ikke til meg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det meste er i hus :)

Har bestilt vogn fra nederland som kommer i løpet av de nærmeste dagene.

Mangler å vaske babytøy, alt er sortert og ligger klart, men har ikke vasket det enda.

Sengetøy er vasket, men mangler å re opp seng på soverommet og dagseng i stua. Men er bare 35 uker, så føler ikke at det haster riktig enda, redd det kommer til å støve ned innen de neste 5 ukene er omme ;)

Trekk på vippestolen som jeg hadde er vasket, lekegrind er gjort i stand og har ønsket meg en vippestol/huske med litt lyd og bevegelser som er litt mer underholdene, vordende tanter skal kjøpe dette, men det er jo ingenting som haster til han kommer akkurat :)

Bagen er ikke pakket enda, men føler det er litt tidlig enda.

 

Det eneste som skal kjøpes er en ammebh som skal være med på sykehuset.

Og selvsagt må det bakes og fylles opp i fryseren, både med tanke på oss selv og besøk som kommer :) Veldig lettvint å ha noe klart :)

Huset blir nok striglet av mann og bestemødre når jeg er på sykehuset tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha.. Tar livet ganske med ro denne gangen..

Alt var klart mange uker før termin med førstemann.. Denne gangen (venter nummer to) er mottoet: vi henter opp alt vi trenger fra boden når vi kommer hjem fra sykehuset!

 

Eneste vi har gjort er:

- vaske klærne som lå i boden (for de luktet kjeller..)

- flyttet to-åringen over i stor seng, slik at minstemann kan få sprinkelsenga

- avtalt med naboen om barnevakt når vi må dra på sykehuset

 

Nyter tiden som enbarnsmamma mens jeg kan, og før det blir travel med to små barn..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mye som gjenstår!!

Av det viktigste så mangler jeg stellebord, kommode og babycall!

Men det blir :) Har litt over 3 uker igjen til termin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

Det meste er klart! Stellebordet er innredet med alt dilldall man føler man må ha;), senga og vugga redd opp, klærne (med unntak av 1 maskin ull, venter på en body jeg skal bytte i annen str) vasket og lagt i kommode.. I morgen overtar vi ny bil med plass til barnesete og barnevogn, så da blir vel setet montert en av de nærmeste dagene. Barnevogn m/tilbehør var vi for trege med å bestille, så den kommer først i terminuka, men er i alle fall under kontroll.. Har også kjøpt bæresjal og leketeppe.

 

Mangler å henge opp "dinglelekene" over seng og stellebord (mannejobb). Og skifte til vinterdekk på nybilen! Husmessig er det meste endelig i boks etter et svangerskap fullt av oppussing, og vi hadde storrengjøring av golv, vegger osv tidligere i høst, og jeg har gått over kjøkkenskap og kjøleskap nå i permen. Skulle kjøpt ny oljeovn til stua i tilfelle frostnetter, og reparert en stålampe så det ikke er så mørkt.. (også mannejobb :) )

 

Har egentlig ikke kjøpt noen leker til mini annet enn dinglene og 2 bamser+et par spilledåsetøydyr.. tenker de kanskje ikke behøver så mye de aller første ukene? Har dere kjøpt mye leker? Sånn til å ligge på på gulvet med lekebue (babygym)?

 

Har også drøyd vippestol, klarer ikke bestemme meg for type. Ville ha Babybjørn, men mannen likte den ikke, og Svan Bouncer (som vant klikk-testen) finner jeg ikke i noen butikker. Hvaslags skal dere ha?

 

Har "bestilt" ren leilighet og nyskiftet sengetøy til vi kommer hjem fra sykehuset, ellers blir det bare vedlikeholdsvask til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥
egentlig helt klar jeg :) det eneste jeg ikke har i huset er mme, vil prøve å amme først, så mme får vi tak i om vi trenger det :) Gleder meg, gleder meg, gleder meg, GLEDER meg! ;)

 

Har lest det er lurt å ha et par kartonger på lur, i tilfelle søndagsstengt og puppestreikende baby ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig helt klar jeg :) det eneste jeg ikke har i huset er mme, vil prøve å amme først, så mme får vi tak i om vi trenger det :) Gleder meg, gleder meg, gleder meg, GLEDER meg! ;)
Har lest det er lurt å ha et par kartonger på lur, i tilfelle søndagsstengt og puppestreikende baby ;)

 

Ja, om vi har sååå uflaks så har jeg vel alltids noen å høre med tenker jeg :) Vil ikke ha det i hus enda nesten litt av prinsipp ;) hihi... må iallefall sjekke holdbarhet skikkelig før jeg gidder å kjøpe inn noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shanti : Vi har kjøpt fischer price bentwood vippestol. Denne fikk vi anbefalt av flere andre da den har musikk og vibrasjon. Vibrasjn hjelper baby med å få opp luft og ei som anbefalte den hadde kollikkbaby og da var denne gull verdt.

http://www.rudo.no/nettbutikk/gastoler-og-vippestoler/studio-rocker-vippestol

 

Leker har vi ikke kjøpt, men skal ønske oss til jul. Er jo ikke så mye de trenger av leker den første tiden. Vi har fått sutteklut md bamsehode og tøfler med rangler inni.

 

Nå er alt i hus, bortsett fra babycallen. Så trenger vel jeg en ammebh eller to, men venter med å kjøpe før jeg vet størrelsen, for jeg har endret meg så mye, både opp og ned, i hele svangerskapet.

 

Så er det bare å vente på en liten en som vil melde sin ankomst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥
Shanti : Vi har kjøpt fischer price bentwood vippestol. Denne fikk vi anbefalt av flere andre da den har musikk og vibrasjon. Vibrasjn hjelper baby med å få opp luft og ei som anbefalte den hadde kollikkbaby og da var denne gull verdt. http://www.rudo.no/nettbutikk/gastoler-og-vippestoler/studio-rocker-vippestol Leker har vi ikke kjøpt, men skal ønske oss til jul. Er jo ikke så mye de trenger av leker den første tiden. Vi har fått sutteklut md bamsehode og tøfler med rangler inni. Nå er alt i hus, bortsett fra babycallen. Så trenger vel jeg en ammebh eller to, men venter med å kjøpe før jeg vet størrelsen, for jeg har endret meg så mye, både opp og ned, i hele svangerskapet. Så er det bare å vente på en liten en som vil melde sin ankomst :)

 

Tusen takk for tips! Kanskje det blir en sånn en :) Godt å høre at vi er på bølgelengde med lekene, de trenger vel ikke så mye i starten, og kjekt å ha noe å ønske seg til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg føler meg klar no,har handla inn alt som trengs til den første tiden,klær er vaska og lagt på plass,korg og seng er montert og redd opp,min bagg og hennes bagg er pakka,huset er vaska,fryseren er fylt opp med masse godsaker:):) Er bare to veker til termin så eg føler det beroligende å vere klar no,skal også ha eksamen på onsdag så da er det greit og ha litt tid til å lese til den:) Og eg er den type personen som liker å ha alt klart ei stund på førehand:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...