Gå til innhold

Hvorfor tror dere Norrønte navn er så populært fortiden?=)


Chelseafan

Anbefalte innlegg

Synes de fleste er grusomme,men liker Storm,Trym,Sindre,Viljar,Sondre,Frøya og Liv er ganske fint :) men de andre er for spesielle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel en ren smakssak, det da... Jeg synes mange av dem er veldig fine, sterke og poetiske navn, mens jeg personlig synes mange av disse trendy navna er veldig blodfattige -mest fordi det er sju i hver barnehage som heter det samme osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant, jeg liker vanlig navn jeg da,og mener foreldrene skal velge selv,og synes folk som velger Norønte og for spesielle navn kan gjøre det :),jeg synes bare at de navnene er veldig inn bare nå,skulle ikke si det for og være slem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halve bhg er jo full av Trym og Tuvaer, odin and so on, takke meg til mer spesielle navn som ikke brukes opp! Men synes jo som deg Swan at noen er fine, men hadde ikke valgt de selv siden jeg liker mer originale navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi valgte Trym rett og slett fordi at det er et kult navn. Og det passer utrolig godt til gutten vår. Var ikke fordi det var norrønt. Han går i en barnehage med 100 barn, og det er ingen andre som heter det der. Helt topp! Lillesøster kommer ikke til å få noe norrønt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte Trym til gutten vår, hadde aldri hørt det før eller møtt noen trym. det var bare rett og slett navnet hans. senere fikk jeg vite at det betyr bråk og bulder :o passer utrooolig bra. aktive pappegøyen vår <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i norrøne navn, har alltid vært det. Spiller liten rolle for meg om de er poppis eller ei. Men jeg er gift med en som syns det er blodharry, så det er ikke aktuelt. :(

 

Så da må vi inngå kompromiss. Så langt har han godtatt Benjamin og Sebastian som navneforslag, men jeg er ikke helt begeistret. Ville jo my heller hatt noe lignende Birk, Storm, Loke etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pass ja hehe,Blod harry er de jo ikke, storm er kjempe fint :). Benjamin og Sebastian er jo også fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...