Gå til innhold

to tette, levering i bhg?


litenprins + spire

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har 21 mnd i mellom mine, og her er det pappaen som leverer storesøster i barnehagen. jeg legger fram klær og lager matpakke dagen før, å han står bare opp, kler på henne og pusser tenner, tar med matpakken fra kjøleskapet og kjører til barnehagen. hun blir somregel levert rett før 8.

 

på denne måten får jeg og lillebror rolige morgener sammen alene, hvor også jeg får tatt meg en dysj og stelt meg.

 

de dagene vi bare er hjemme henter jeg storesøster rundt 14.30 og de dagene vi er ute på noe blir hun hentet av pappen ca 16.00. (sjeldent).

 

kan også legge til at hun storkoser seg i barnehagen og vil ikke hjem når hun blir hentet, må ta hun med meg med "makt".

 

storesøster blir 2 15. sep og lillebror er 12 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 21 mnd i mellom mine, og her er det pappaen som leverer storesøster i barnehagen. jeg legger fram klær og lager matpakke dagen før, å han står bare opp, kler på henne og pusser tenner, tar med matpakken fra kjøleskapet og kjører til barnehagen. hun blir somregel levert rett før 8. på denne måten får jeg og lillebror rolige morgener sammen alene, hvor også jeg får tatt meg en dysj og stelt meg. de dagene vi bare er hjemme henter jeg storesøster rundt 14.30 og de dagene vi er ute på noe blir hun hentet av pappen ca 16.00. (sjeldent). kan også legge til at hun storkoser seg i barnehagen og vil ikke hjem når hun blir hentet, må ta hun med meg med "makt". storesøster blir 2 15. sep og lillebror er 12 uker :)

 

 

Min storkoser seg han og, idag ville han ihvertfall IKKE bli med hjem. Her er det jeg som må levere og hente pga jobben til mannen, men de gangene han er hjemme så drar en av oss med bare han og da er det ikke noe stress, men når jeg må ta begge da blir det KAOS :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tiden på morgenen godt, leverer runt kl 9-9.30, putter lillesøster i vognen og går på bussen, av og til sovner hun i vognen på tur hjem og av og til sover hun rett etter vi kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 20 mnd mellom mine, eldste er 2 og minsten er 4 mnd. jeg leverer og henter. Hun leveres 0930 og hentes ca 3. Hun er også hjemme to dager i uken. Om pappaen skal levere må hun vere i bhg hall 8 og det synst jeg blir for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vicky Pollard

Synes ikke det er noe stress som regel jeg :-) vi står opp senest 1 time før vi skal dra. Putter babyen på babygymmen om han er våken, steller størstemann, klørne er lagt fram kvelden før. Parkerer størstemann foran tven mens jeg steller og gir babyen mat. Pusser tennne og gir den støste astmamedisin, setter baby i barnesetet/i søskenvogna og kler på yttertøy til meg og eldstemann. Tar med matpakke laget kvelden før. Den ene må vente om jeg holder på med den andre. Stresser stort sett aldri :-) Han eter frokost i bhg som regel, om han eter den hjemme så er det foran tven. Hender jeg steller han på stua også mens han ser på tv.Velger mine kamper med omhu.... :) han er 26 mnd og broren er 4 mnd.

Endret av Vicky Pollard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vicky Pollard

Synes ikke det er noe stress som regel jeg :-) vi står opp senest 1 time før vi skal dra. Putter babyen på babygymmen om han er våken, steller størstemann, klørne er lagt fram kvelden før. Parkerer størstemann foran tven mens jeg steller og gir babyen mat. Pusser tennne og gir den støste astmamedisin, setter baby i barnesetet/i søskenvogna og kler på yttertøy til meg og eldstemann. Tar med matpakke laget kvelden før. Den ene må vente om jeg holder på med den andre. Stresser stort sett aldri :-) Han eter frokost i bhg som regel, om han eter den hjemme så er det foran tven. Hender jeg steller han på stua også mens han ser på tv.Velger mine kamper med omhu.... :) han er 26 mnd og broren er 4 mnd.

 

Ps. Karen min jobber i nordsjøen så vi er ofte alene hjemme. Men av og til er det et helvetes slit å være alene med de altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig syns jeg det går bra å levere i barnehagen med lillebror på armen, de er 8 mnd og 21 mnd. Men blir litt mer tungvint til vinteren når man må ha på så mye klær for å gå ut døren. Pappa'n har levert ett par ganger om morgenen, og det har vært veldig deilig å ha en rolig morgen med lillemann. Så kan fort hende det blir mer av det etterhvert.

 

Men jeg stresser ikke om morgenen, spiser frokost, steller barna og leverer største mann (han har 50% plass). Han er i barnehagen fra ca kl 9 - 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også er det litt kaotisk om morgenene, og jeg rekker såvidt å levere gutten på 17 mnd innen 09.30 (kjernetid).

 

Vi står som regel opp mellom 7-8 en gang. Far plukker gutten opp av senga, men etter det er han ikke til mye hjelp (som oftest fordi han har forsovet seg og stresser rundt). Jeg og babyen (2 mnd) kommer oss opp etterhvert, også steller jeg henne mens storebror går og gnafser på et knekkebrød el. Når han stelles, ligger hun i vogn som vi har stående inne.

 

Når alle er nystelt ordner jeg grøt til gutten, og deretter får jenta melk på flaske. Eller omvendt, alt ettersom om hun krever seg eller ikke. Han er ganske tålmodig når det kommer til mat, heldigvis.

 

Etterpå pakker jeg sekken hvis jeg ikke var så flink å gjøre det kvelden før, har på klær, henter vogna i garasjen, hiver ungene oppi etter tur, og deretter spaserer vi ned til barnehagen.

 

Det er vel når det kommer til å ha på klær og gå ut at det er mest stress, synes jeg. Og hvis noen av de kommer på å gjøre storarbeid i bleien etter at de har fått på ytterklærne...

Det skal også sies at mor av og til glemmer å ta en titt i speilet før avgang, men som oftest sitter skjorta på rettveien ;-)

 

Han har 3 dager han er i barnehagen, og hittil har han vært der rundt 5 timer pr dag. Vurderer etterhvert å la far levere, så jeg og jenta kan ha noen rolige morgener hjemme. Da blir han der i litt over 6 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe slit å levere gutten min i bhg. Han er 24 mnd, jenta mi er 8 uker. Vi står opp en gang mellom halv 7-7, går på badet og steller meg mens gutten min står i dusjen og jenta ligger på gulvet og koser seg. Etter at jeg har skiftet bleie og kledd på jenta tar jeg gutten ut av dusjen og kler på han. Så spiser vi frokost, legger oss i sofaen alle 3 og ser på barne-tv. Når det er på tide å gå, kler jeg på jenta og legger henne i vognen. Så går jeg og gutten min på badet og pusser tenner, kler på ytterklær og går ut døra :) Tar 8 min å gå til bhg om han står på ståbrettet, 20 min om han vil gå selv :P Er i bhg halv 10 og henter mellom 3-halv 4. Har fri en dag i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har 1 1/2 år mellom mine to midterste barn. Er så heldig at jeg kunne sove med babyen om vi hadde vært mye våken om natten, for pappaen tok seg av de to elste hver morgen. Når vi hadde gode netter sto jeg opp å var sammen med pappaen til de dro, da la jeg meg ofte med babyen.

 

Ville 1 1/2 åringen være hjemme eller den elste så gikk det greit, men barnet storkoste seg med sin eldre søsken i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...