Gå til innhold

Noen fra Søgne eller Kristiansand??


Bugg11

Anbefalte innlegg

Tenker også mye ull. Det er jo den kaldeste tiden de kommer på. Skal si dere er ivrige, men det er jo bare bra. Ivrigheten begynner å komme her, men det eneste vi har kjøpt er bilstol og noen klær foreløpig... Men håper å få alt i hus om ikke så lenge. Kribler litt i fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, jeg har en mann som er veldig engasjert, og hans måte å "bånde" med ungen på er å ordne til barnerommet :) Så da må han nesten få lov til det. I tillegg er jeg en liten kontrollfreak som liker å ha alt på stell god tid i forveien :)

 

Det eneste jeg ikke har kjøpt så mye av er klær. Har fått noe av en venninne, og kanskje kjøpt et klesplagg eller tre. Men jeg har en mor som er veldig engasjert over sitt kommende første barnebarn, så regner ikke med jeg trenger å kjøpe så mye klær uansett for å si det sånn... ;)

 

Så nå blir jo ventetiden kanskje litt lang siden vi har alt klart da.. men men :D

 

Ha en god helg ! :D

 

Ps: kanskje vi skulle hatt et lite cafètreff snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har heldig som har en mann som er engasjert. Jeg måtte nesten tvinge han med meg for å se på vogn, men han var veldig glad etterpå for at hadde vært med.

 

Tenker også at jeg ikke kjøper så mye klær. De vokser så fort i begynnelsen, så er ikke nødvendig med så mye. Og som du skriver - vi får nok mye etter hvert. Jeg har en svigermor som får sitt første barnebarn. Hun har tre sønner, så hun er glad for at hun endelig kan kjøpe litt rosa. Hun shopper som bare det!

 

Jeg er gjerne med på kafebesøk. Den kommende uken blir litt travel med konferansetimer og studenter, også til neste helg skal jeg til Bergen. Men har høstferie uke 40. Har dere? Så fra tirsdag 2. oktober er jeg klar!

 

God helg dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, virker morsomt Å komme i gang med innkjøp til knøttet.. :) Har igrunn hele tiden tenkt at det er greit Å vente til januar, og synes egentlig det enda, men har litt med at vi bor i en trang leilighet og kikker egentlig etter hus. Hadde barnerommet og alt vært klart, da hadde det nok klødd litt mer i fingrene, men kjenner jo jeg har lyst Å komme i gang nÅr dere skriver her... ;)

 

Har ikke høstferie, men har fri fredagen i høstferien, og selvfølgelig helgene. Begynner Å bli klar for cafebesøk, sÅ er bare Å si fra! :)

 

God helg til dere ogsÅ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke høstferie, men har fri i helgene. Jeg har ikke fri på fredagen heller, men slutter ca 14. Ellers kan jeg hele lørdag (6.okt) og søndag (7.okt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært i Bergen. Har kjøpt masse utstyr, bare stellebord som mangler og noen småting. Utrolig godt å ha det gjort :)

 

Lørdag passer fint! Skal vi si lunsj kl. 13? Noe forslag på cafe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å klø i fingrene gitt.. ;) Morro når klær og utstyr begynner å komme i hus!

 

Lunsj kl 13 passer fint her. Er ikke så bevandra i cafèlivet i byen, så har egentlig ikke så veldig oversikt over hvor man kan gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier vi kl 13.00 på lørdag :)

 

Jeg er ikke så utvandret i cafelivet i kr.sand, men jeg vil foreslå "Kjøkkenskapet" som ligger i Lillemarkens ? Den ligger helt innerst i 1.etasje. www.kjokkenskapet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trivelig! Vi får satse på på den her røde sløyfa på jakka for å finne hverandre.. :)

 

Vi klarer kanskje å kjenne hverandre igjen fra facebookbilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper vi klarer å finne hverandre :) Vi får studere facebookbildene litt ja, hehe Vet ikke om dere har smarttlf, men den som er først der, kunne jo sendt en meld på face om hvor den satt, så kanskje det ble litt lettere? Evt, om en hadde på seg noe spesielt? En lue eller et sjal eller noe sånt... :)

Endret av msp84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Noen gravide i Søgne eller Kristiansand. Bor selv i Søgne og har termin i januar. Kjenner ikke noen som er i samme situasjon som meg i området.

Hei! jeg har termin i juni-13 så er litt forskjell på oss sånn sett! ellers har jeg bodd her i ca 2 år og syntes det er veldig koselig å komme i kontakt med noen gravide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen til oss! Koselig med en sommerbaby også i gjengen. :)

 

Hvor holder du til langs stripa du?

 

Takk for det :) jeg bor på Tinnheia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BMS85

 

Velkommen til oss!! Så koselig at du slenger deg på denne tråden. Vi har jo termin litt før deg, men da har vi jo masse råd å komme med :)

 

Er det første du er gravid med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BMS85

 

Velkommen til oss!! Så koselig at du slenger deg på denne tråden. Vi har jo termin litt før deg, men da har vi jo masse råd å komme med :)

 

Er det første du er gravid med?

 

Hyggelig å bli tatt vel i mot her altså :)

Ja det er første, hva med deg/dere? Fint å få litt råd. Jeg kjenner flere som har barn, men det er kjekt å snakke med noen som er gravid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BMS85 ! Så koselig at du slenger deg på ! :)

 

Alltid veldig spennende med førstemann! :) Jeg har ihvertfall et lite råd og komme med, og det er at alle graviditeter er forskjellige! Så ikke få panikk om ikke du kjenner det ene eller andre, eller om du har vondter her eller der som ikke vennene dine har. Eller om magen er stor eller liten iforhold til normalen, for det finnes ingen normal. Din kropp er din kropp. Kjenn heller etter hva som føles riktig for deg, og ikke hør på hva alle andre har å si. Alle kropper er forskjellige, og det er graviditeten også. :)

 

Hvor gammel er du og hva jobber du med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten blitt 50% sykemeldt nå jenter... Tok endelig motet opp til å gå til legen, og han anbefalte enten 100% eller 50% sykemelding nå i første omgang. Jeg fungerer fint noen timer på jobb, men etter det blir det utålelig tungt og fungerer ikke resten av dagen når jeg kommer hjem. Så da valgte jeg å prøve 50% nå i 3 uker, så får vi se hvordan det vil gå. Satser på at det er det kroppen trenger slik at jeg kan fungere utenfor hjemmet også.

 

Grua meg til å fortelle det til sjefen, men det var det jo ingen grunn til. Hun var bare super glad og stolt over at jeg hadde holdt ut så lenge, og at det kun var 50%. Fikk jo nærmest klapp på skuldra for innsatsen... hehe

 

Hvordan går det med dere? 100% enda eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du får cred for innsatsen! :)

Jeg har fått oppfordring av styrer til å sykemelde meg 20% slik at jeg ikke får trekk i lønn grunnet behandling for bekkenløsning da jeg tydeligvis ikke har krav på å få dekket det. Hun mener innsatsen jeg gjør for å holde meg i jobb lengst mulig skulle dekket opp for det, men kommunen mener noe annet. Man skal visst "straffes" økonomisk for å være villig til å yte.. :P

 

Her er det altså 100% enda, men akkurat det går mot slutten kjenner jeg.. Har bytta fra liten til stor avdeling og det har selvfølgelig hjulpet masse, men vi har et barn i denne gruppen hvor man må være ganske fysisk, og det er himla tungt. I tillegg får jeg en del vondt i magen, samt murringer i ryggen av disse løftene, så jeg vet ikke hvor lenge jeg bør presse meg selv til å holde ut.

(Det barnet er et slikt tilfelle hvor det ikke er stell som gjør omsorgen fysisk, men et barn som gjør seg til alt fra "potetsekk" til å gå fysisk til angrep på deg (på meg sikter h*n seg inn på magen) dersom h*n må gjøre noe h*n ikke vil akkurat der og da. Jeg nekter å trekke meg i de situasjonene, da jeg mener at det eneste h*n lærer av det er at med meg kan h*n gjøre hva h*n vil. Hjelper å være konsekvent, og vi ser store forbedringer).

Men, det går med andre ord utover hvor lenge man kan yte 100%.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff - ja det er jo bare tåpelig når kommunen har sånne regler som ikke stemmer overens med realiteten...!

 

Ser utfordringen din med dette barnet. Men husk at du må tenke på deg selv oppi alt dette, selv om det er lettere sagt enn gjort. Desto mer du presser deg nå, desto mer vil du måtte betale for det etter fødselen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...