Gå til innhold

Er alle sammen kanontrøtt i 1. trimester eller er det bare jeg som er "velsignet" med herligheten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Går jo ikke an å gjøre noen ting med den trøttheten! Den er altoppslukende rett og slett! Har vært trøtt siden jeg fant ut at jeg var gravid (er straks 11 uker), og det blir ikke bedre. Er trøtt på morgenen, etter jobb på kvelden, og lys våken fra kl 7 på kveld og utover. Prøver jeg å legge meg tidlig, si halv 10-tia, så våkner jeg kl halv 3 på natta og holder det gående med å våkne hver halvtime. Trøtt HELE dagen og lever på kaffe latte så å si... For å ikke kræsje i fjellveggen på veg til jobb på morgenen :) Problemet mitt er at jeg nesten ikke orker noen ting, vil bare sove. Når man har fulltidsjobb, 2 aktive unger med fritidsaktiviteter osv så kan man ikke være dønn trøtt hele døgnet.

 

Noen med lignende symptomer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Juliea - kukløsklan

Ikke lev på kaffe iallefal det er ikke bra for fosteret.

 

Men ja jeg var trett HELE tiden 1 tri. Jeg ville bare sove så jeg var glad det var ferie:) Jeg var trett frem til uke 17 ca. Ville bare sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lev på kaffe iallefal det er ikke bra for fosteret. Men ja jeg var trett HELE tiden 1 tri. Jeg ville bare sove så jeg var glad det var ferie:) Jeg var trett frem til uke 17 ca. Ville bare sove...

 

med å "leve" på kaffe mener jeg 3-4 kopper daglig, ikke 3-4 liter :) Godt å høre at det er flere i lik situasjon.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan
Ikke lev på kaffe iallefal det er ikke bra for fosteret. Men ja jeg var trett HELE tiden 1 tri. Jeg ville bare sove så jeg var glad det var ferie:) Jeg var trett frem til uke 17 ca. Ville bare sove...
med å "leve" på kaffe mener jeg 3-4 kopper daglig, ikke 3-4 liter :) Godt å høre at det er flere i lik situasjon. HI

 

Tenkte vel egentlig du ikke levde på det bokstavelig talt:P Jeg klarte ikke kaffesmaken jg da jeg var gravid, så jeg bælma innpå te, noe koffein måtte jeg ha for å i det hele tatt se poenget med å stå opp.

 

Det sies jo at 2tri er det trimesteret man er mest aktivt og har overskudd igjen, det stemte jo egentlig her, men ikke i uke 12, men 17.

Jeg unnet med gravide massasje jeg altså energi boost :) Det hjalp litt. Så var det jo veldig godt for rygg og bekken :) Google litt så er det sikker noe nær deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov opp mot 16 timer i døgnet i 1. trimester. Såvidt jeg klarte å stabbe meg på jobb Gubben kjørte meg til og fra, for jeg sovnet på bussen. Kroppen din gjør en kjempejobb akkurat nå, og da blir man sliten..

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov opp mot 16 timer i døgnet i 1. trimester. Såvidt jeg klarte å stabbe meg på jobb Gubben kjørte meg til og fra, for jeg sovnet på bussen. Kroppen din gjør en kjempejobb akkurat nå, og da blir man sliten.. Lykke til :-)

 

Takk takk. Kan dessverre ikke sove mer enn 7-8 timer om dagen jeg, så sliter litt både på jobb og hjemme. Når gikk det over hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg var stuptrøtt... Sovnet stort sett hver dag etter skole. Noen dager kunne jeg sove fra jeg kom hjem fra lang dag på skole til neste morgen.

 

Finnes vel ingen andre tips enn å følge det kroppen tydeligvis behøver. Og det vil gå over:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig ikke alene.

Jeg ligger i senga enda, og gjort det siden 22.00 i går^^ Bare nyter at jeg har en fridag og at mannen er hjemme.

 

Har desverre ingen tips å komme med, tror kroppen bare må ordne opp selv i dette:S

 

Også mitt første svangerskap der jeg merker noe til nå, så dette har virkelig slitt meg helt ut:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo ikke an å gjøre noen ting med den trøttheten! Den er altoppslukende rett og slett! Har vært trøtt siden jeg fant ut at jeg var gravid (er straks 11 uker), og det blir ikke bedre. Er trøtt på morgenen, etter jobb på kvelden, og lys våken fra kl 7 på kveld og utover. Prøver jeg å legge meg tidlig, si halv 10-tia, så våkner jeg kl halv 3 på natta og holder det gående med å våkne hver halvtime. Trøtt HELE dagen og lever på kaffe latte så å si... For å ikke kræsje i fjellveggen på veg til jobb på morgenen :) Problemet mitt er at jeg nesten ikke orker noen ting, vil bare sove. Når man har fulltidsjobb, 2 aktive unger med fritidsaktiviteter osv så kan man ikke være dønn trøtt hele døgnet. Noen med lignende symptomer her?

 

Jeg kan virkelig ikke huske at jeg i noen av mine tidligere svangerskap har vært så trøtt som nå. Og det har jeg vært siden før jeg testet positivt. Jeg har hatt søvnproblemer om natta og er så trøtt hele dagen at jeg bare vil sove... Har heldigvis ikke fulltidsjobb her, men det er meningen jeg skal være fulltidsstudent pluss deltidsjobb, så jeg satser på at jeg snart våkner litt. Er i uke 15 i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner med veldig igjen i det du skriver. Gravid med nr. 3. Var like trøtt de andre gangen og har to jenter. 8 uker på mandag. Teller meg fram til uke 12 for da håper jeg kvalmen og trettheten slipper taket og jeg kan være meg selv igjen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...