Gå til innhold

Sol og varme i oktober- hva anbefaler du?


NoraLill82

Anbefalte innlegg

Ja, da er det klart at vi skal reise på solferie i oktober! Men etter en kveld med søk på nettet kommer jeg fram til at det er vanskelig å velge, siden vi aldri har vært på sydentur før, og i hvert fall ikke med en ettåring! Så spørsmålene er 1) Hvor er det varmt på land og i vann i begynnelsen av oktober, og 2) kan noen anbefale et hotell/leilighetskompleks med 1 soverom og helst balkong et sted? Det må ikke være strandferie, en by går også an, men at en strand er innen en dagsreise unna hadde vært fint altså. Håper noen av dere er mer bereist og vil dele erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sunwing hotell sandy bay på Kypros var vi på fra midten i oktober i fjor. (med baby 10 mnd) Mellom 24 og 28 grader på dagen, bra vanntemperatur også. Superfint, og flott hotell med veranda eller terrrasse. De har 1- og 2-romsleilgheter der :-) (barnehotell) Strand rett ved, og Agia Napa by 20-30 min gange fra hotellet.

Endret av Luna05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt , Sharm el Sheikh, Marriot Bech hotell, men det er ikke leilighetshotell, i oktober 27 grader i vann:-) og ikke så het i lufta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i sharm el sheikh er alle hotellene i naama bay barnvennlige nesten og de er fine med fin sand strand og rett ved byen også.. om dere drar dit må dere ta turen til soho square på kvelden. og il mercato..

 

Men har vært i kypros også velldig fint, men velg da fig tree baay ikke agia napa er fullt av fyll og uhyggelig på kvelden for familier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss i egypt er det kjempe bra service om dere er førstegangsreisende, samt i sharm er det et syper bra sykehus med norsk standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri reist til Egypt nå. Man blir stengt inne på resortene. Man kjøres med politieskorte på utflukter. Kjempekult.

 

Men skal til Kypros i uke 40.

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marriot Beach i Sharm ligger sentralt på promenade , så vi gikk kver kveld i mange timer:-) , se etter hoteller som ligger rett ved sjøen hvert fall og promenaden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du på jakt etter leilighets hotell så må du til Mallorca, men veit ikke kor varmt der i oktober , tipper på er helt fint i beggynnelse til oktober i hvert fall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri reist til Egypt nå. Man blir stengt inne på resortene. Man kjøres med politieskorte på utflukter. Kjempekult. Men skal til Kypros i uke 40.

 

hvor har du fått det fra?? vi er fra egypt og har tilbringt 3 mnd i sommer der.. var på mange utflukter, ja det sitter en vakt med i bussen men det har det alltid gjort på de store utfluktene.. du blir ikke stengt inne i resortene, det er like mye liv som før i byene og alle er ute!! ingen forandring annet at det er mindre politi kontroller på biler etc, så er faktisk like fritt som før.. blir bedre og bedre der nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri reist til Egypt nå. Man blir stengt inne på resortene. Man kjøres med politieskorte på utflukter. Kjempekult. Men skal til Kypros i uke 40.
hvor har du fått det fra?? vi er fra egypt og har tilbringt 3 mnd i sommer der.. var på mange utflukter, ja det sitter en vakt med i bussen men det har det alltid gjort på de store utfluktene.. du blir ikke stengt inne i resortene, det er like mye liv som før i byene og alle er ute!! ingen forandring annet at det er mindre politi kontroller på biler etc, så er faktisk like fritt som før.. blir bedre og bedre der nå..

 

Jeg snakket med en kollega som kom hjem fra Egypt etter å ha vært der i sommer, og hun fortalte dette. Og jeg har ikke noen grunn til å tro at hun lyver. Hun skulle i alle fall aldri til Egypt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. Agia Napa, så er det ikke ungdomsfyll der i Oktober, så det er ikke noe problem. Og hotellet Sunwing Sandy Bay ligger et stykke utenfor sentrum, så man hører ikke noe til byen der. Men Fig tree bay er også flott har jeg hørt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler IKKE Maspalomas på Gran Canaria. Kjedeligste plassen. Ikke at jeg trenger party hele natten for vi hadde med oss en 2 åring, men det var bare så utpreget turist plass og så og si alt var nedlagt.. Kjipe greier.

 

Kypros er vel fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreta, Gran Canaria (Sunwing Resort - ikke besøkt det på Gran C, men er helt sikkert like bra som alle de andre).

 

Eller reis med rutefly til Barcelona eller Alicante, bo på hotell eller lei bolig på spaniasommer.com/ holidaylettings.co.uk eller finn.no/reise :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere altså! Tusen takk for mange gode tips! Hadde ikke tenkt på Egypt, men det skal jeg også sjekke. Å, som jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...