Gå til innhold

Når søke om fri fra skolen. Skal på ferie i 3 uker i feb/mars 2013.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Barna. HI

 

Ville søkt så tidlig som mulig, kanskje før reisen er bestilt. Såvidt jeg har fått med meg er mange skoler blitt veldig strenge med dette og mange blir nektet fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søke alt nå eller vente til januar?

 

Jeg hadde søkt nå. Er jo ikke sikkert de får det invilget og da er det kjipt å stå der med booket tur noen uker før avreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skal gå ut fra at de får fri i tre uker, gitt. Det er vel ingen skoler som tillater det lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste skoler har vel også en grense på to uker per skoleår, så i verste fall kan de kreve at du skriver dem ut av skolen og at det ikke er plass når dere kommer tilbake (regner med at det skal litt til at de gjør dette, men de kan hvis de ønsker å gjøre det vansklig). Kan turen taes i forbindelse med vinter/påskeferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør iallefall med skolen hva slags policy de har. Skolen kan i utgangspunktet gi fri inntil 2 uker (10 skoledager).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet de ikke får det innvilget siden det kunn er tillatt med 2uker, men velger å reise alikevel. Konsekvensen kan bli at de risikerer å komme i en annen klasse, om det er fullt i den klassen de nå går i.

 

Står i reglemanget at de blir skrevet ut av skolen, så da må vi søke dem inn på nytt (dette gjør vi selvfølgelig FøR vi reiser), slik at vi ikke står uten skoleplass når vi er tilbake.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du i det heletatt tenkt på hvor mye de går glipp av i løpet av 3 uker fravær fra skolen?

 

å ta de ut for en uke i syden er en ting, men tre burde du holde til sommerferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet de ikke får det innvilget siden det kunn er tillatt med 2uker, men velger å reise alikevel. Konsekvensen kan bli at de risikerer å komme i en annen klasse, om det er fullt i den klassen de nå går i. Står i reglemanget at de blir skrevet ut av skolen, så da må vi søke dem inn på nytt (dette gjør vi selvfølgelig FøR vi reiser), slik at vi ikke står uten skoleplass når vi er tilbake. HI

 

Dere synes seriøst at det er greit at barna muligvis kommer i en ny klasse bare fordi dere ønsker å reise bort på 3 ukers ferie midt i skoleåret.

Blir fortsatt overrasker over hvor egoistiske enkelte foreldre er.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet de ikke får det innvilget siden det kunn er tillatt med 2uker, men velger å reise alikevel. Konsekvensen kan bli at de risikerer å komme i en annen klasse, om det er fullt i den klassen de nå går i. Står i reglemanget at de blir skrevet ut av skolen, så da må vi søke dem inn på nytt (dette gjør vi selvfølgelig FøR vi reiser), slik at vi ikke står uten skoleplass når vi er tilbake. HI

 

Er du helt blåst?

Hva for et eksempel tror du dette setter ovenfor barna dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Men siden dere reiser i februar/mars er kanskje vinterferien inkludert i de tre ukene? Da blir det jo to uker fri fra undervisning og det går kanskje bedre?

 

Hadde søkt før jul, ihvertfall, sånn at læreren kan lage et ordentlig opplegg til barna mens de er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke garantert plass på samme skole når du kommer tilbake. Når barnet blir utskrevet kan plassen bli gitt til et annet barn og dere må søke plass et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet de ikke får det innvilget siden det kunn er tillatt med 2uker, men velger å reise alikevel. Konsekvensen kan bli at de risikerer å komme i en annen klasse, om det er fullt i den klassen de nå går i. Står i reglemanget at de blir skrevet ut av skolen, så da må vi søke dem inn på nytt (dette gjør vi selvfølgelig FøR vi reiser), slik at vi ikke står uten skoleplass når vi er tilbake. HI

 

Hvis du allerede nå vet at det ikke blir innvilget, så skjønner jeg ikke hvorfor du bekymrer deg for om du skal søke nå eller senere.......Resultatet blir jo det same uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet de ikke får det innvilget siden det kunn er tillatt med 2uker, men velger å reise alikevel. Konsekvensen kan bli at de risikerer å komme i en annen klasse, om det er fullt i den klassen de nå går i. Står i reglemanget at de blir skrevet ut av skolen, så da må vi søke dem inn på nytt (dette gjør vi selvfølgelig FøR vi reiser), slik at vi ikke står uten skoleplass når vi er tilbake. HI

 

Så hvorfor lager du en hel tråd her inne da? Bare for å provosere de som provoseres kan?

Det er jo ikke deg det går utover uansett hvorvidt du skal gjennomføre disse planene.. men du risikerer vel ganske mye annet for andre mennesker som ikke har så mye de skulle ha sagt.. men jeg velger å tro at dette er bare tøys fra en som kjeder seg voldsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får min fulle støtte. Er dere normale, oppegående foreldre er det bare å gjøre unna leksene før dere reiser, evt gjør litt lekser underveis. Jeg tror at barn som får reise og opplever litt blir både mer reflekterte og tolerante. Man kan lære masse av å være ute og reise hvis man gjør litt mer enn å ligge på stranda. Krompen og fruen tok jo ut sine barn i noen mnd fra skolen. Er vel ikke noen av dem som har over 100 i IQ, eller lang god utdannelse. Så hvorfor skal ikke andre få ta ut barna og reise. God tur og nyt reisen -:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får min fulle støtte. Er dere normale, oppegående foreldre er det bare å gjøre unna leksene før dere reiser, evt gjør litt lekser underveis. Jeg tror at barn som får reise og opplever litt blir både mer reflekterte og tolerante. Man kan lære masse av å være ute og reise hvis man gjør litt mer enn å ligge på stranda. Krompen og fruen tok jo ut sine barn i noen mnd fra skolen. Er vel ikke noen av dem som har over 100 i IQ, eller lang god utdannelse. Så hvorfor skal ikke andre få ta ut barna og reise. God tur og nyt reisen -:)

 

Eller de lærer seg dårlig arbeidsmoral, at de kan ture fram som de selv vil, ikke trenger å følge regler, at de kan ta seg fri når de selv bestemmer osv.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kan krompenbarna egentlig bare legge inn årene? Eller gjelder det ikke dem ettersom de ikke skal gjøre noe fornuftig i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden dere reiser i februar/mars er kanskje vinterferien inkludert i de tre ukene? Da blir det jo to uker fri fra undervisning og det går kanskje bedre? Hadde søkt før jul, ihvertfall, sånn at læreren kan lage et ordentlig opplegg til barna mens de er borte.

 

Hør hvor feil det høres ut; For at familien skal være tre uker i syden så skal læreren få mye ekstraarbeid ved å lage et "ordentlig opplegg" til barna. Det skulle holde lenge med at barna får samme ukeplan som de andre elevene og foreldrene finne stoff som bygger på dette.

 

Ellers synes jeg tre uker midt i skoleåret høres uansvarlig ut. Tenk hvor dumt det er for barna å risikere å måtte begynne i ny klasse eller enda verre, på ny skole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken
Men siden dere reiser i februar/mars er kanskje vinterferien inkludert i de tre ukene? Da blir det jo to uker fri fra undervisning og det går kanskje bedre? Hadde søkt før jul, ihvertfall, sånn at læreren kan lage et ordentlig opplegg til barna mens de er borte.

 

Hør hvor feil det høres ut; For at familien skal være tre uker i syden så skal læreren få mye ekstraarbeid ved å lage et "ordentlig opplegg" til barna. Det skulle holde lenge med at barna får samme ukeplan som de andre elevene og foreldrene finne stoff som bygger på dette.

 

Ellers synes jeg tre uker midt i skoleåret høres uansvarlig ut. Tenk hvor dumt det er for barna å risikere å måtte begynne i ny klasse eller enda verre, på ny skole!

 

Jeg kjenner en familie som tok barna ut av skolen et år for å reise rundt i verden og der lagde lærerene et flott opplegg til barna. Noen lærere ser en verdi i å utvide horisonten litt og syns det er greit å legge litt ekstra innsats i læreplanen.

 

Uansett så svarte jeg på hi's spørsmål uten å komme med min personlige mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at de skal til syden? Vil jo tro de ikke tar ungene fri fra skolen tre uker for å reise til Mallorca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden dere reiser i februar/mars er kanskje vinterferien inkludert i de tre ukene? Da blir det jo to uker fri fra undervisning og det går kanskje bedre? Hadde søkt før jul, ihvertfall, sånn at læreren kan lage et ordentlig opplegg til barna mens de er borte.
Hør hvor feil det høres ut; For at familien skal være tre uker i syden så skal læreren få mye ekstraarbeid ved å lage et "ordentlig opplegg" til barna. Det skulle holde lenge med at barna får samme ukeplan som de andre elevene og foreldrene finne stoff som bygger på dette. Ellers synes jeg tre uker midt i skoleåret høres uansvarlig ut. Tenk hvor dumt det er for barna å risikere å måtte begynne i ny klasse eller enda verre, på ny skole!
Jeg kjenner en familie som tok barna ut av skolen et år for å reise rundt i verden og der lagde lærerene et flott opplegg til barna. Noen lærere ser en verdi i å utvide horisonten litt og syns det er greit å legge litt ekstra innsats i læreplanen. Uansett så svarte jeg på hi's spørsmål uten å komme med min personlige mening.

 

For å svare på Hi sitt spm så ville jeg søkt snarest da det er snakk om så lang periode. Jeg personlig, synes det er bedre at læreren bruker ressursene på de som er igjen på skolen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere risikerer at barne må bytte klasse, venner og lærer for at dere skal til syden?

 

Håper dette er et tulleinnlegg. Hvis ikke er dere noen sinnsykt egoistiske foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...