Gå til innhold

*aprilspirene 2013 skravletråd*


najaden

Anbefalte innlegg

Alltid like stas når nye terminlister kommer etter oss. :D

 

Denne kroppen min skjønner jeg meg lite på. Er stuptrøtt hele tida,men våkner hver eneste morgen rundt 04.00-05.00 - og ikke snakk om jeg får sove igjen aaarrrggghhh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare meg som synes det er veldig gøy at det har kommet en ny terminliste?? Johoo,ikke oss som er sist lenger!!!;-)

 

Det er en veldig god følelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble vel kvalm rundt uke 6, men det har stort sett gitt seg nå. Er deilig å kunne leve litt igjen. Dvs, jeg må la vær med enkelte ting som gjorde meg kvalm da..

 

Jeg har vært på svangeskapskontroll, og har neste om en uke. Om to uker skal jeg på første ul på sykehuset. (Har hatt to private)

Kjenner jeg gruer meg skikkelig til den timen. Har mistet et lite gull før, og orker ikke det igjen. I tillegg er mannen i afrika den uka, så jeg går helt alene..

 

Synes tiden går litt fort, jeg. Er jo allerede i uke 11! Magen er synlig, og de fleste har sett det på meg allerde. Håper bare ul er positiv, så vi slipper å ta en runde med dårlige nyheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt er jeg ny og uerfaren,derfor spør jeg dere..er det sent å gå til første jordmortime i uke 12?og burde jeg gå til legen før den tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig å ha første kontroll rundt uke 12, som regel hos legge, da man skal ta litt blodprøver og sånn. Det er ikke for sent på noen måte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt er jeg ny og uerfaren,derfor spør jeg dere..er det sent å gå til første jordmortime i uke 12?og burde jeg gå til legen før den tid?

Jeg skal heller ikke til legen før 11+ :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hos legen, han henviste meg til tidlig ul da jeg ikke er sikker på siste mens. Har tre små fra før, så dette svangerskapet var ikke planlagt. Tror jeg er ca 8 uker på vei nå, er skikkelig spent på hva ul viser. Mest av alt håper jeg jo på at alt er bra. Hadde en bitteliten blødning i går, det kom ut en stripe av blod. Har ikke blødd noe mer, men er veldig redd for at noe skal være galt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på tidlig UL, lorthomla, blir spennende å se om termin stemmer! Ser det er flere andre her inne som har hatt blødninger uten at det har gått galt av den grunn :) Jeg skal også på tidlig UL, men har ikke fått time enda... tror det vil ramle mange kg fra skuldrene den dagen jeg får gjort unna den undersøkelsen (dersom resultatet er positivt, selvsagt).

 

Apropos tidspunkt for første kontroll, jeg fikk reaksjoner på legekontoret på at jeg var tidlig ute på kontroll! Var 9 uker på vei da jeg var der. Legen utsatte å fylle ut helsekortet for gravide (skulle komme tilbake etter tidlig UL), og sykepleier sa jeg måtte komme tilbake i uke 12 fordi de ikke kunne ta blodprøver før jeg var kommet så langt. Jaja, ting har tydeligvis forandret seg siden sist jeg var gravid ;) 8 år siden det da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk trikko, og lykke til på ul du også når du får time, det går nok bra skal du se :-). Jeg skal den 21.sept, så er en stund til enda. Jeg gleder meg også til å få det unnagjort, er nervepirrende dette her :-) Jeg var på kontroll ved antatt 7 uker. Blodprøvene ble tatt, men jeg fikk også beskjed om å bestille time etter ul, helsekortet fylles ut da. De praktiserer vel litt forskjellig, men jeg kan ikke forstå hvorfor det skulle være for tidlig å ta blodprøver? Når har du termin forresten?

Endret av lorthomla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig termin 5.april. Årsaken til at de ikke kunne ta blodprøver før var at mÅling av Rhesus minus/pluss/antistoffer ikke lot seg pÅvise før uke 12. SÅ eneste blodprøve som ble tatt pÅ kontroll forrige uke var blodprosent :)

Endret av trikko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som opplever halsbrann..? Føler det er så tidlig,men jeg har kanskje 4-6 runder om dagen med det tullet :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer :) her er jeg blitt 10+4, like langt nå som sist jeg mista. spennende tider ;)

startet med halsbrann og kvalme og sykt vonde pupper i begynnelsen. dette gav seg heldivis litt. nå er kvalmen så og si borte. halsbrann bedret seg litt i uke 8. puppene er like vonde og magen vokser <3 måtte begynne med mammabukser i uke 6 pga øm mage og buksene ble litt i trangeste laget.

er blitt helt forferdelig i huden, usj.. bekkenløsninger er også kommer :( og trett.

 

var på min første kontroll 9+2. spurte da om ul pga sist, fikk det på minuttet ;) va eit lite knøtt med bankende hjerte <3 fikk innkalling til sykehuset i uke 12 og 18. gynekologisk i uke 12 ( satser det er invendig ul elr noe) synes tiden kan gå litt fortere så det blir tid for ul snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann har jeg ikke pleid å få for litt senere i svangerskapet - men da kommer den for fullt! Novaluzid tabletter funket for meg, men av kjerringråd er en neve mandler, et glass melk og lovehearts(!) verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

79 kvinne - skjønner du er spent! Det SKAL gå bra med den lille denne gangen!

 

tror det nå ja :) sist stoppet utviklingen før uke 4 så. str på den første ul nå stemte med antall uker og dager :) var bare ikke liv laga til den jeg mista. annen følelse også nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen utfordring med halsbrann her enda, men regner med det kommer :P Var verst de siste månedene sist, husker jeg.

 

Godt at du får god oppfølging 79kvinne! Kjenner igjen spenningen. Jeg er endelig innkalt til tidlig UL, skal avgårde på tirsdag (er da 10+6). Er veldig spent på hva status er. Drømte om det i natt, men våknet før vi fikk se resultatet på UL skjermen... ;) Jeg har uansett en god del symptomer, så regner med det fortsatt er liv inni her.

 

Og ja, jeg er over på gravidbukser. Har kun èn vanlig bukse igjen som fortsatt kan brukes. Men pøser på med vide topper over for å skjule herligheten da... Gleder meg veldig til å kunne vise fram magen om et par-tre ukers tid! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble spurt i dag av en kollega: Er du gravid?

Hjelpes! det var litt tidlig for meg. Men konteksten var jo egentlig grei, da: jeg kom inn på kontoret hennes og sa at jeg ville fortelle henne noe som var litt hemmelig - så da var det vel ikke så rart at hun trakk den slutningen, da.

 

Jeg går ennå i mine vanlige bukser. Her for ei ukes tid siden måtte jeg kneppe opp knappen da jeg satt, men det er ikke lenger et problem, merkelig nok. Er uggen og kvelm, og tror faktisk jeg dermed har gått ned et par kilo, noe som nok er grunnen til at buksa passer igjen...

 

Gleder meg til at jeg får skikkelig gravidmage! Synes det er koselig, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble spurt i dag av en kollega: Er du gravid?

Hjelpes! det var litt tidlig for meg. Men konteksten var jo egentlig grei, da: jeg kom inn på kontoret hennes og sa at jeg ville fortelle henne noe som var litt hemmelig - så da var det vel ikke så rart at hun trakk den slutningen, da.

 

Jeg går ennå i mine vanlige bukser. Her for ei ukes tid siden måtte jeg kneppe opp knappen da jeg satt, men det er ikke lenger et problem, merkelig nok. Er uggen og kvelm, og tror faktisk jeg dermed har gått ned et par kilo, noe som nok er grunnen til at buksa passer igjen...

 

Gleder meg til at jeg får skikkelig gravidmage! Synes det er koselig, jeg.

 

Hehe,jeg fortalte den ene sjefen min det idag-hun kikket RETT på meg og spurte; Dere da,tenker ikke på en ny liten dere? Og hun er verdens nydeligste dame så jeg klarte IKKE å lyve for henne :P

Endret av juli2010+april2013 <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å bløffe på en troverdig måte i den situasjonen, juli2010+april2013! Haha :D

 

Ingen som har turt å spørre meg på jobben enda, men flere som har skult mistenksomt på magen.... Hjelper sikkert at jeg har flest mannlige kollegaer, de legger jo generelt senere merke til ting, og når de først gjør det, kvier de seg for å konfrontere :P

Endret av trikko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt første barn, så flinke dere er som har klart å ikke si det til noen!

 

Jeg klarer nesten ikke å holde meg, og ikke allefall ikke samboer. Han er så stolt som en hane, og han vil fortelle ALLE at "han skal bli pappa!!". Og det irriterer meg litt, for jeg har veldig lyst å si det til alle, men det blir så utrulig trist hvis dette skulle gå gale!

 

Men nå vet noen nærmeste venner og familie. Og min sjef på jobb. Kommende besteforeldrer på begge sider har lyst å skrike ut at de skal bli besteforeldre (første barnebarn på begge sider) men NIX. De har fått streng beskjed, ikkje noe facebook eller sladder! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som føler at de ikke egentlig er gravide? Merker ingenting nesten, bare trøtt og ømme bryst. Dette er vel kanskje vanlig? Er 9+1 i dag da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir paranoid og får tanker om at jeg ikke er gravid likevel. mener å huske fra sist at jeg følte meg oppblåst og følte myue rart neddi der. Nå føles det ut som jeg har konstant hangover.. kvalmen har bedret seg litt, men fremdeles litt uggen. Brystene er ikke ømme lengre.. greier ikke føle meg gravid..

 

så ser frem til ul i når jeg er i uke 11-12. Må se det på skjermen før jeg virkelig tør å tro på det tror jeg..

 

litt smårar jeg da.. men sånn er jeg bare. veldig red for å miste..

 

Apropo det å fortelle.. sist fortalte vi det til familie med en gang.. i uke 5 eller noe. Nå skal vi vente til jeg er ca 10 uker.. som er til neste helg. gleder meg til å rope det ut!!

 

fikk en kommentar fra ei på jobb.. " var nesten så jeg skulle spørre deg om du var gravid.. hahaha".. jeg bare.. "hahaha, neeeida.. kremt.. hum.. ehm.." så kleint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så godt at jeg ikke er alene! hver morgen mellom 5 og 6 våkner jeg også. så da står jeg opp, får ikke sove igjen jeg heller! Jeg forstår ikke hvorfor, merklig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn har jeg slitt med i alle mine svangerskap. Tror kanskje kroppen forbereder seg til våkennetter? Dustekroppen kan vel la oss få sove når vi KAN, vel?

 

Ellers - er uggen - og har helt avsmak på melk. Har kasta opp bare to ganger i dette svangerskapet - begge gangene i forbindelse med å drikke melk. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...