Gå til innhold

Våknet av rier tiiiidlig i dag morges..


VinterSol+2

Anbefalte innlegg

Ikke veldig vonde, men vonde nok til at jeg ikke fikk sove,,

 

Klokket inn på rietelleren og prøvde å sove i mellom, og viste seg at de kom ganske jevnt, med 5-8min mellomrom, og varighet på 45-60 sek.

 

Holdt p i ca halvannen time, så gav det seg.

 

 

Litt frustrert merker jeg, det er jo alt for tidlig, og om jeg skal gå sånn frem til alt er "klart" så kommer jeg til å bli veldig veldig sliten,,

 

Andre flergangsfødende som har erfaring med å gå med rier sånn litt av og på i flere uker før termin?

 

 

Sist hadde jeg vel to runder med rier, og så kom gutten i uke 36.

 

Er 35 uker på vei nå, og har egentlog planlagt hjemmefødsel, men da må gutten pent holde seg inne minst 12 dager til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var tidlig. Hvis det begynner på`an igjen, så ville jeg kontaktet jordmor for en sjekk.

 

Synes absolutt at gutten din kan holde seg inne de ekstra dagene, så du får oppleve hjemmefødselen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo hatt en runde tidligere også, men ikke så langvarig som nå. Gah, man kan no bli litt smårar også. Mye øettere med ventetida om man i det minste kan gjøre noe ila dagen uten å bli straffet med rier etterpå.

 

Er ikke så mye de kan gjøre med en evnt kontroll nå, etter uke 33 stanser de ikke en fødsel, så starter det så starter det. Men er jo dønn rolig nå, så jeg tror det bare er maserier.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg venter nr 2 og har mye sterke kynnere som er ubehaglige men ikkje vonde. har hatt de lenge. med nr 1 hadde eg sterke mas rier en uke før fødselen var over. sjønner godt du er sliten. prøv og såv så mye du klarer og spar på alt av energi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo hatt en runde tidligere også, men ikke så langvarig som nå. Gah, man kan no bli litt smårar også. Mye øettere med ventetida om man i det minste kan gjøre noe ila dagen uten å bli straffet med rier etterpå. Er ikke så mye de kan gjøre med en evnt kontroll nå, etter uke 33 stanser de ikke en fødsel, så starter det så starter det. Men er jo dønn rolig nå, så jeg tror det bare er maserier.
Vet ikke om det er noen trøst, men jeg har hatt det slik nå i over en uke. Er riktignok 39 uker på vei, så her er jo riene i sammenheng med en snarlig fødsel, men det tar seg ikke nok opp.

 

Har vel siden uke 36-37 hatt perioder med "rier" om natten og ved bevegelse, mens nå siste uken er det slik at det kommer blod ved sammentrekningene og på sjekk på føden ble det konstatert full modning/sentrert/4 cm åpning (på søndag). Men fødsel, nei, det blir det ikke... Dette er min tredje, og jeg begynner å bli megafrustrert over at det ikke setter i gang ordentlig. De to forrige fødslene startet med vannavgang/rier og så var det over på 1-2-3, raske og lette fødsler, sånn luring som dette er nytt for meg. Vi sitter på "ank" hele tiden, og lurer på om vi skal ringe barnevakter - men så gir det seg igjen. Argh.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo hatt en runde tidligere også, men ikke så langvarig som nå. Gah, man kan no bli litt smårar også. Mye øettere med ventetida om man i det minste kan gjøre noe ila dagen uten å bli straffet med rier etterpå. Er ikke så mye de kan gjøre med en evnt kontroll nå, etter uke 33 stanser de ikke en fødsel, så starter det så starter det. Men er jo dønn rolig nå, så jeg tror det bare er maserier.
Vet ikke om det er noen trøst, men jeg har hatt det slik nå i over en uke. Er riktignok 39 uker på vei, så her er jo riene i sammenheng med en snarlig fødsel, men det tar seg ikke nok opp.

 

Har vel siden uke 36-37 hatt perioder med "rier" om natten og ved bevegelse, mens nå siste uken er det slik at det kommer blod ved sammentrekningene og på sjekk på føden ble det konstatert full modning/sentrert/4 cm åpning (på søndag). Men fødsel, nei, det blir det ikke... Dette er min tredje, og jeg begynner å bli megafrustrert over at det ikke setter i gang ordentlig. De to forrige fødslene startet med vannavgang/rier og så var det over på 1-2-3, raske og lette fødsler, sånn luring som dette er nytt for meg. Vi sitter på "ank" hele tiden, og lurer på om vi skal ringe barnevakter - men så gir det seg igjen. Argh.......

 

 

Ååå, det skjønner jeg er frustrerende!!

Gikk litt sånn med førstemann også, men plutselig var det ordentlig i gang heldigvis!

 

Det fine er iallefall at du Kan bevege deg da, så lenge du orker. Jeg føler liksom et stort ansvar nå, for ikke å gjøre noe som kan risikere å sette o gang for tidlig.

Kjempefrustrerende, for jeg har litt av hvert jeg gjerne skulle gjort!

 

Bare til opplysning til deg over her, jeg kjenner godt forskjell på rier og kynnere altså.. ;) rier er jo VONDT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har det samme som deg... har hatt vondt i magen i et par uker. Og startet med vonde kynnere på tirsdag kveld som gikk over til rier. Hadde regelmessige rier i hele går, men sovet godt i natt. Så har det roet seg, kommer noen nå og da. Men får se om det går på utover dagen. Kjenner godt forskjell. Er 35+4 i følge UL og 37+4 i følge mens. Så spennende om det skjer noe her eller om dette bare er lureri. Dette er mitt tredje svangerskap, men barn nr.4. Det beste hadde jo bare vært om vannet gikk så jeg visste at ting var i gang, men er nok ei luremus dette. Syns jeg stadig leser om dette i tredje svangerskap ;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det samme som deg... har hatt vondt i magen i et par uker. Og startet med vonde kynnere på tirsdag kveld som gikk over til rier. Hadde regelmessige rier i hele går, men sovet godt i natt. Så har det roet seg, kommer noen nå og da. Men får se om det går på utover dagen. Kjenner godt forskjell. Er 35+4 i følge UL og 37+4 i følge mens. Så spennende om det skjer noe her eller om dette bare er lureri. Dette er mitt tredje svangerskap, men barn nr.4. Det beste hadde jo bare vært om vannet gikk så jeg visste at ting var i gang, men er nok ei luremus dette. Syns jeg stadig leser om dette i tredje svangerskap ;)))

 

Samme som meg nesten da, dette er mitt fjerde svangerskap, men tredje levende barn.

Og en får visst bare vende seg til mer rier. Lurer på hvorfor? Har livrmuskelen blitt mer slapp, kanskje?! Så den m trene mer?

 

Her har magen sunket laaaavt, tilogmed folk på butikken påpeker hvor lav den er nå, og så virker den myye mindre enn før, fordi den er så langt nede. Nesten snodig.

 

Prøvd å måle s/f-målet selv av ren nysgjerrighet, da får jeg at den har sunket hele 5 cm! Men det kan neppe stemme, så keg bommer nok bare litt på målet.

 

Uff nei, iklke lett å konsentrere seg om andre ting når man bare tenker baby baby baby! Jeg veksler mellom å bare ville ha ungen uuuut, til å tenke at nei, jeg har jo ingenting i orden enda!

 

Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det samme som deg... har hatt vondt i magen i et par uker. Og startet med vonde kynnere på tirsdag kveld som gikk over til rier. Hadde regelmessige rier i hele går, men sovet godt i natt. Så har det roet seg, kommer noen nå og da. Men får se om det går på utover dagen. Kjenner godt forskjell. Er 35+4 i følge UL og 37+4 i følge mens. Så spennende om det skjer noe her eller om dette bare er lureri. Dette er mitt tredje svangerskap, men barn nr.4. Det beste hadde jo bare vært om vannet gikk så jeg visste at ting var i gang, men er nok ei luremus dette. Syns jeg stadig leser om dette i tredje svangerskap ;)))
Samme som meg nesten da, dette er mitt fjerde svangerskap, men tredje levende barn. Og en får visst bare vende seg til mer rier. Lurer på hvorfor? Har livrmuskelen blitt mer slapp, kanskje?! Så den m trene mer? Her har magen sunket laaaavt, tilogmed folk på butikken påpeker hvor lav den er nå, og så virker den myye mindre enn før, fordi den er så langt nede. Nesten snodig. Prøvd å måle s/f-målet selv av ren nysgjerrighet, da får jeg at den har sunket hele 5 cm! Men det kan neppe stemme, så keg bommer nok bare litt på målet. Uff nei, iklke lett å konsentrere seg om andre ting når man bare tenker baby baby baby! Jeg veksler mellom å bare ville ha ungen uuuut, til å tenke at nei, jeg har jo ingenting i orden enda! Hehe.

 

Jm kommenterte også magen min på torsdag, at den var veldig lav. Men syns liksom den har vært det hele tiden. Når jeg kjenner "oppi der" selv så dytter jeg på hodet hennes.

Det som lurer meg litt er at jeg ikke hadde vonde rier første gang jeg fødte... ikke før etter en stund. Men har lest at flergangsfødene, særig de med tre eller flere har mye modningsrier ol fordi livmor gjør seg klar og vi kjenner lettere dette. Men når jm sier jeg har rier, så må jeg si meg enig ;) men har stoppet opp veldig på meg da. Men har så vondt i hodet, svimmel og kvalm. Men på torsdag var jo alle prøver fine... tok ikke blodprøve og urin da. Tror kanskje jeg ringer føden litt senere i dag og hører om de kan ta en sjekk. For da får jeg jo vite litt mer. Men det vil jo ikke si at det skjer noe de neste dagene eller uka.. Kan jo gå sånn lenge.. men har så vondt i magen (mageknip) og hadde skikkelig diarè i går. Tar det litt som tegn... men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...