Gå til innhold

Sliter med å få meg jobb,pga en periode i fjor hvor jeg slet psykisk!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var langt nede i fjor pga samlivsbrudd og diverse andre forandringer i livet.Sykemeldte meg pga jeg ikke var psykisk i stand til å utføre jobben min.Min daverende sjef,fikk meg til å få dårlig samvittighet,å skjønte ikke at jeg slet pga samlivsbrudd.(ikke en sympatisk sjef).Så jeg følte jeg måtte tilbake i jobb igjen fort.Men,det var jeg over hodet ikke klar for,så jeg knakk sammen ett par ganger,var uopplagt og fjern på jobb. Min sjef kom å sa til meg,at jeg ikke var i stand til å jobbe,så kontrakten ble ikke fornyet.Hun sa at vi kunne se igjen når jeg hadde kommet meg på beina. Det knakk meg jo enda mere,å miste jobben var det siste jeg trengte.Klarte å komme meg på rett kjøl igjen psykisk.Og ringte å sa jeg kunne begynne å ta vakter igjen.Men,jeg hørte aldri noe,å hørte fra andre kollegaer at hylla og tlf nummeret mitt var fjernet fra listen. Mistet rett og slett all gnist,gikk på en ny runde med en psykisk knekk.Og har ikke vært i jobb på 1 år.Når jeg da er i intervju på ande steder,forteller jeg sannheten.Men,det virker som om jeg er "svartelista" fra jobb,pga min situasjon i fjor.Synes det er helt for ferdelig at det skal forfølge meg.

ærlighet lønner seg virkelig ikke..Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan bedre mine jobb muligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt perioder hvor jeg har slitt psykisk, og har dermed huller i cv'en. Jeg har gjort mitt beste for å tette hullene uten å lyve alt for mye.. Jeg skriver f.eks årstall istedetfor datoer for de ulike jobbene jeg har hatt (det tetter noe). Min erfaring er at det ikke lønner seg å være ærlig om dette på jobbintervjuer. En arb.giver kjenner ikke deg, og vil automatisk tenke at du er en ustabil person som vil bety mye sykefravær... Det er min erfaring i alle fall. Du kan evt si at du var sykmeldt den perioden, men at du er helt frisk igjen.. Du behøver ikke si hvorfor du var sykmeldt, og ingen har lov til å spørre heller. Spør de likevel kan du svare at du var gjennom et samlivsbrudd. Du trenger ikke utbrodere og fortelle at du endte med å bli sagt opp osv...

 

Hvis jeg var deg ville jeg ihverfall gått rakrygget på jobbintervjuer og forsøkt å fremstille meg selv på best mulig måte, og hoppe litt elegant over det en potensiell arb.giver kan reagere negativt på - og sykdom er negativt for en arb.giver. Sånn er det bare:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...