Gå til innhold

Jobb ved siden av permisjonstiden


**lykke!!**

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kunne tenkt meg å ta noen kveldsvakter nå som jeg er i permisjon, på en annen jobb enn den som er min opprinnelige. Er det noen som vet hvordan disse reglene er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke jobbe.

Eneste muligheten til å jobbe i permisjonen er om du tar gradert uttak i den jobben du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som kan forsvinne er det ikke kronisk. Kronisk betyr en sykdom man aldri blir kvitt.
Kom på feil plass.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke jobbe. Eneste muligheten til å jobbe i permisjonen er om du tar gradert uttak i den jobben du har.

Eventuelt får en tillatelse av jobben din til å jobbe et annet sted og redusert utbetaling fra NAV. Hvis du har permisjon for å passe barn kan du ikke bruke den til å jobbe et annet sted , akkurat som at om du får permisjon for å reise jorden rundt et år har du ikke lov til å ta deg jobb et annet sted i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den opprinnelige arbeidsplassen din ikke godkjenner det på forhånd er det faktisk oppsigelsesgrunn om de finner det ut fordi du har søkt permisjon på falskt grunnlag.

 

Om du får penger fra nav og jobber samtidig er det trygdesvindel og du kan bli straffet. Men du kan jobbe om du gir beskjed til nav, jobber du f.eks 4 vakter i måneden får du da fire dager i trekk fra foreldrepengene dine.

 

Men om du søker hovedarbeidsgiveren din om tillatelse og sier ifra til nav så du får tilsvarende dager du jobber i trekk fra foreldrepengene er det lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...