Gå til innhold

Har bursdag i dag..


PaprikaPotetegull

Anbefalte innlegg

Jeg fyller år i dag. Og som forventer fikk jeg ikke noen gave av min ektemann. Har ikke fått noe gaver siste årene og kjenner jeg er lei meg pga det. Skjønner ikke mannfolk hvilken big deal det er å få gave?? Kan legge til at vi har et fint forhold, jeg har nettopp fått vårt 3 barn, uten at det ser ut til å bety noe som helst. Hva tenker dere om å få gaver til bursdag eller jul av ektemannen/samboer eller kjæresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm.. syns en gave er på sin plass! Jeg fikk kun en blomsterbukett sist jeg hadde bursdag, og ble helt ærlig litt skuffa av det. Kan du ikke bare si det da? At det er viktig for deg å få gave! Og gratulerer med dagen forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper han ikke gave da?

 

Jeg forventer faktisk å få fine bursdagsgaver av samboeren min, på samme måte som han får det av meg. Og jeg har gjerne tipset han om spesielle ting jeg ønsker meg, eller hvilken i sjanger jeg ønsker meg..

 

Vi er skjønt enige om at bursdager er en anledning hvor man viser hvor mye man betyr for hverandre, og da hører det med en pakke eller en opplevelse eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpe deg noe fint og si det er fra barna ;)

 

Etter jeg kjøpte meg presang fra barna for tre år siden har jeg fått pene presanger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: GRATULERER MED DAGEN!!!! En stor luftklem og en bukett liksomblomster sendes din vei;)

 

Men så må jeg spørre.... Prøver du å gjøre å gjøre han bevisst på at bursdagen din og en gave er viktig for deg?

 

Eller lar du det bare gå? Og ikke sier noe hverken i forkant eller i ettertid?

 

Mannfolk er stort sett enkle dyr og liker best å få klare beskjeder. Hinting og antydninger er vanskelig å forstå og det beste er bare å si det rett ut. "Dette ønsker jeg meg til bursdagen min" Om han unnlater å å gi noe som helst oppmerksomhet så må du spørre han om hvorfor andre menneskers merkedager er så uviktige for han.

 

Håper dagen din blir fin alikevel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid fine gaver av mannen. Har aldri trengt å fortelle ham at gaver er viktig. Det handler om sosial intelligens, etter mitt syn. Men - hvor fint er forholdet deres hvis han aldri gir deg oppmerksomhet ved slike anledninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen! :)

 

Gi deg selv en stor gave ved å ta en prat med mannen din, for dette handler ikke bare om en gave, men om manglende kommunikasjon dere imellom. Gjør noe med det, så skal du se at mye blir bedre i fremtiden, også merkedagene, men kanskje først og fremst hverdagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen:) Dårlig kommunikasjon har vi vel kanskje litt av. Vi snakket sammen tidligere, og jeg sa jeg var lei meg pga manglende gave. Han svarte med at han ikke orket å stikke innom kjøpesenteret for å kjøpe meg et smykke.. Enda det er noe jeg liker. Har påstår han ikke vet hva mine intr er. Jaha.. Etter 13 år sammen trodde jeg faktisk han kjente meg. Tydligvis ikke! Det er heller ikke som at jeg ikke kommer over det her, det gjør jeg. Det er bare så skuffende år etter år å ikke få noen ting. Og jeg blir selvfølgelig missunlig på mine venninner som får gaver av sine menn/samboere.. Jeg sa til ham at vi kan bli enige og å ikke kjøpe noe til hverandre mer, da slipper jeg værtfall skuffelsen... Selv om det kjekkeste hadde vært å fått noe.. Beklager rotete innlegg.. Håper dere skjønner hva jeg mener:) Ha en fin natt videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg og gratulerer med overstått!!! Jeg vet hvordan det er å bli skuffet og lei seg pga manglende oppmerksomhet. Det kan virke som om dere hadde hatt godt av å sette av tid til hverandre utenom bursdager og. Hva med å gi deg selv og ham en bursdagsgave: weekendtur uten barn (eller en natt, slik vi gjorde). Middag, prat, vin og kos. Da får dere tid til å finne sammen og snakke om det som er viktig ( inklusiv ting som at gaver kan være med på å gjøre at du føler deg elsket og satt pris på).

 

Har selv gjort dette og det anbefales på set sterkeste. Vi hadde nemlig misforstått hverandres behov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!

 

Vi kjøper ikke gaver til hverandre synes ikke det er så viktig lenger.

Jeg vil heller dele dagen med de jeg er glad i enn å få dyre gaver.

Vi finner på noe hyggelig, i fjor var jeg syk på bursdagen min så vi bestilte mat og så film, nermeste helg tok vi på hotell og kosa oss..

Dette er måten vi gjør det på men det er ikke sikkert at det passer for alle.

 

 

Men en gave fra datteren vår som hun får velge selv er viktig. Til pappen sin som hadde bursdag i Juli kjøpte hun en ball, plaster og kinderegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...