Gå til innhold

Kunne DU tilgit utroskap? u/t


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det tror jeg under de "rette" omstendighetene, men han skulle nok fått jobbe for det, det hadde ikke skjedd over natten.

 

Men kommer aldri til å fortelle mannen at det er noe jeg tror jeg kunne tilgitt, da jeg tror det at man er ganske sikker på å miste "alt" er en rimelig god drivkraft for å ikke være utro... (I hans tilfelle i allefall.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på mange ting.

 

- Har det sjed mange ganger.

- Er det føleser i bilde.

- Angrer han.

- Er han villig til å legge masse jobb i å trygge meg på at dette er over.

- Hvordan jeg faktisk føler dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Jeg har tilgitt mentalt utroskap... Tror nok jeg kunne tilgitt fysisk utroskap også. Han elsket jo tross alt en annen kvinne, og jeg har tilgitt, og vi jobber med forholdet, så sjansene er små for at jeg ikke hadde gitt oss et nytt forsøk, men kun en gang. Sårer jo mer enn nok å få høre at "jo, jeg elsker deg, men følelsene for henne er så og si like sterke som de var" (eksen hans)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg faktisk ikke svare på før det evt er et reelt "problem". Må ta det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sommerfuggel i vinterland

Nei, det kunne jeg aldri klart, ikke engang om jeg hadde prøvd.

 

Jeg respekterer at andre klarer å tilgi utroskap, men for oss hadde det betydd slutten på forholdet. Ingen grunn ville vært god nok forklaring, for for meg er det det ultimate svik. Jeg ønsker å leve med en mann som respekterer meg på lik linje som jeg respekterer han, som elsker meg like høyt som jeg elsker han. utroskap faller verken innunder respekt eller elske for meg.

 

Dessuten, og nå blir jeg sikkert skutt, men jeg har mer respekt for meg selv enn å la en mann behandle meg på denne måten. Mange som tilgir utroskap mener de får det bedre etterpå, og det er kjempeflott å høre. Men JEG hadde ikke blitt lenge nok til å finne det ut. Det finnes et hav av flotte trofaste menn der ute, og jeg fortjener bedre enn en mann som går utenfor forholdet så fort sjansen byr seg eller så fort det drar seg til hjemme.

 

Men all ære til dere som klarer å tilgi, for så raus er ikke jeg :)

Endret av Sommerfuggel i vinterland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Tror ikke det. Jeg hadde nok villet, men jeg tror ikke det hadde latt seg gjøre. Alt for mye ville ha vært ødelagt. Kanskje, kanskje dersom det var en eneste gang, men aldri et svik som hadde gått over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Jeg kunne ikke tilgitt et forhold, eller gjentatt tilfeldig sex. Jeg hadde kanskje til og med prøvd. Men jeg hadde blitt så bitter og bitchy at jeg hadde kvelt forholdet. Så hadde vel da egentlig ikke prøvd siden jeg vet jeg hadde blitt uspiselig og brukt det imot han hver gang det hadde passet seg sånn..

 

Hadde det vært kyssing, eller et ons hadde jeg kanskje tilgitt og prøvd å gått videre. men er ikke sikkert det hadde gått det heller. Jeg tilgir sjeldent at folk tråkker på og ydmyker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste spalten til Frode Thuen i A-Magasinet, og han skrev at det gjerne er de som følter seg mindre attraktive enn partneren sin som tilgir utroskap. De som føler seg like attraktive eller mer attraktive tilgir ikke.

Og ifølge det resonnementet er det lite trolig at jeg ville tilgitt at mannen min var utro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei... jeg hadde tenkt på det heeeeeele tiden å ikke fått ro på meg. Skulle virkelig ha vært veldig mye jobbing i bilde, men jeg kan ikke se for meg at jeg kan glemme noe slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg nok ganske sikkert gjort.

 

Forutsatt at mannen fortsatt elsket meg, angret på det han hadde gjort og ville jobbe med å få ting til å fungere igjen.

 

Jeg har nok forresten forandret meg på det området. De første åra vi var sammen var jeg helt klar på at jeg ikke ville tilgi det. Nå har vi vært sammen i mange år, har to barn sammen og jeg elsker ham fortsatt. Så jeg har endret standpunkt med åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke.

 

Jeg har gjort det en gang før, men da gjentok han bedriften en gang til- og da var det kroken på døra for godt. Og det knuste meg næmest.

 

Jeg tror ikke det, men jeg vet ikke. Det eneste jeg vet, er at det er vanskelig å uttale seg bastant om noe som helst før man står midt oppi situasjonen selv. Og at det kommer an på en hel del ting.

 

Og så er det litt vanskeligere å være for bestemt når man faktisk har barn sammen også.

 

Så- jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vetikke, men jeg tenker sånn at vist vi krangler om noe, så kan dette bli tatt opp som tema. Bruke alltid ordet utroskap mot partneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. Men jeg har aldri vært i den situasjonen, så jeg vet ikke helt sikkert. Blir helt deppa over at det er så mange som er utro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jeg ganske sikker på at jeg ikke hadde gjort. Vi har tre barn og har vært sammen i 15 år, og har vært gjennom mye. Men, utroskap hadde ikke forholdet overlevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville nok ha tilgitt det. For min egen skyld - ikke for hans, slik at jeg ikke skulle bli bitter. Men hadde ikke fortsatt forholdet fordet. Og hadde nok trengt tid på å tilgi.

 

Jeg har tilgitt eks'en min for at han slo meg i et halvt år, men ville ikke tatt ham tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke nå. Vi har det for bra. Hvis han hadde kommet hjem og fortalt at han hadde vært utro nå, hadde jeg sett på det som et hån mot familien og livet vårt. Og jeg er i likhet med Juliea ikke særlig glad for å bli tråkket på. Hadde det skjedd i en skikkelig kriseperiode, hadde jeg kanskje tenkt at det bare var noe som måtte til for å nå rock bottom, og at vi kanskje eller kanskje ikke ville kunne jobbe oss opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...