Gå til innhold

Simo eller Emaljunga?


Mamma.til.en.2013

Anbefalte innlegg

Dere som hadde disse to som favoritter; hva valgte dere og hvorfor?

 

Mange sier at Simoen er så veldig tung å løfte, men bortsett fra det kan jeg ikke finne noe negativt ved den. Synes bagdelen virker så god og romslig og så synes jeg det virker som en god og solid vogn. Heller nok litt mot Simo, men er usikker. Tenker i grunn på kombi slik at det er enkelt å løfte med seg bagdelen med babyen oppi.

 

Hvordan er det forresten med adapter til bilsete på disse? Går det an?

 

Tips og meninger noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mammantil2prinser

Til første kjøpte jeg simo kombi, men byttet fort til duo(før den var tatt i bruk) kombi baggen var sinnsyyyykt liten! Duo baggen er jo huge :)

 

Men er/var ikke fornøyd med denne vogna, altfor vinglete, og lett å bli "skeiv". At den ikke står ---- men \, altså som om vogna er fremtung etter stellevesken har hengt på styret!

 

Så denne gangen blir det emmaljunga for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Emmaljunga duo edge sist og kjøpt det igjen, annet understell denne gang, noe lettere dette. Bagen te Emmaljunga er størst! ++ noe tung, men det klarer vi :)

 

Ikke kjennskap til simo, men forbinder den med en rimeligere utgave vogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt oss Emmaljunga, City Cross.. Hadde bestemt oss for edge duo, men ble anbefalt i butikken og velge CC... Den ser mye mindre ut, men madrass str. inni er i virkeligheten kun 1 cm kortere... Og vogna veier 4!! kg mindre.. Holder bedre i terreng osv... Gleder meg masse til å ta den i bruk...

Man får kjøpt adapter til emmaljunga, hvertfall til maxi cosi..

 

Lykke til med valget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://shoppemamma.com/2010/08/hvor-stor-er-bagen-pa/ Les denne linken om du vil se forskjell på baglengde, mellom Emmaljunga duo edge og city cross er det hele 4 cm. Les også: barneutstyrsguiden.no der står det vurdering av vognene du lurer på, emmaljunga fikk i snitt 4,5 av 5 stjerner...

 

Bag lengden er 4 cm ja! men madrass lengden er kun 1 cm kortere.. Så etter min forståelse er plassen som barnet har inni vogna ca like stor.. Det er bagen og dens ytre som er større! Hvertfall det jeg ble fortalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://shoppemamma.com/2010/08/hvor-stor-er-bagen-pa/ Les denne linken om du vil se forskjell på baglengde, mellom Emmaljunga duo edge og city cross er det hele 4 cm. Les også: barneutstyrsguiden.no der står det vurdering av vognene du lurer på, emmaljunga fikk i snitt 4,5 av 5 stjerner...
Bag lengden er 4 cm ja! men madrass lengden er kun 1 cm kortere.. Så etter min forståelse er plassen som barnet har inni vogna ca like stor.. Det er bagen og dens ytre som er større! Hvertfall det jeg ble fortalt!

 

Les nøyere på brukererfaringer, målene står der, dette er inni vogna ikke utpå! så det er nok 4 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest den jeg :) Bare gjengir det hun i butikken sa til meg.. hehe... Og hun hadde verken noe og vinne eller tape på hvorvidt jeg kjøpte cc eller ed .. Men samma det.. Er nøgd uansett.. Gleder meg til og teste den! hehe.. Jeg ville nå valgt emmaljunga uansett! så får modellen være smak og behag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst på City Cross, men jeg er rett og slett for høy for den, den er veldig lav!! :( Jeg må ha håndtaket rett opp, og da blir det mer så jeg vipper enn skubber den, tyngdepunktet blir rett og slett feil. Derfor ender nok jeg på Edge Duo, rett og slett for vår egen komfort! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har emmaljunga vogna mi fra 2008, og er kjempefornøyd med den. Eneste minuset er at den tar mye plass i bilen. God vogn på dårlig vei, og den er høy ( jeg er 180, må ha høy vogn syns jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har emmaljunga vogna mi fra 2008, og er kjempefornøyd med den. Eneste minuset er at den tar mye plass i bilen. God vogn på dårlig vei, og den er høy ( jeg er 180, må ha høy vogn syns jeg.)

Hvilken Emmaljunga vogn er det da? City Cross, Edge Duo eller en annen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset ble det Emmaljunga Edge duo med sportsunderstell.

 

Sportsunderstellet er fordi pappaen er 196 høy, da hjelper det med teleskophåndtak. Det justerer høyden godt, og siden det skrår bakover ved justering gir det plass til størreskrittlengde/lange bein. :)

 

Er veldig førnøyd, håper det fortsetter etter vi har tatt vogna i bruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg står det nå mellom emmaljunga duo edge eller simo duo (skifter mening jo mer en leser jo...), noen som vet hvem av di som tar minst plass i bilen? Vi har volvo stasjonsvogn, men hund med bur trenger også plass.

 

 

Kunne nesten egentlig tenkt meg en god gammel bagvogn, til en rimelig penge, og brukt denne så lenge det gikk. SÅ kjøpt en lett og snasen sportsvogn! Noen som har gjort det på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Simo før og var veldig fornøyd med det :) Men så vidt jeg vet går ingen bilstoler på dem. Derfor ble det Emmaljunga Edge Duo denne gangen, med Maxi Cosi bilstol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både simo, emmal.mindial, emm.cc, + mange flere da jeg har vogndilla! Simoen var veldig god på vinterføre, men synes den var utrolig mye fjæringer i og virket litt skjev!. Mitt råd er en av emmaljunga vognene:). Har selv gått for teutonia elegance denne gangen, rett og slett for å prøve noe nytt, og så var den så lekker i hvitt skinn:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte til slutt Emmaljunga citycross fordi den rett og slett ser bedre ut, og er lettere å trille.

Alt annet ser kjedelig ut synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har bestilt Emma. CC, ganske enkelt fordi jeg syns Emma. har de fineste vognene, og vi trengte en vogn som er lett siden vi bor i blokk uten heis. Jeg er i tillegg ikke så veldig høy (162) og mannen min er ikke veldig høy han heller. :)

tenkte også en del på at vognen skal være enkel å ha med på tur, både på buss og i skogen.

 

har bestilt 2013 modellen med den nye citybagen, gleder meg til å hente den å ta den i bruk til lille mini! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mer og mer usikker om valg av vogn når jeg leser alle innlegg om de ulike modeller og prøver de i butikken........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mer og mer usikker om valg av vogn når jeg leser alle innlegg om de ulike modeller og prøver de i butikken........

Samme her, går så mye på preferanse og jeg vet ikke hva jeg prefererer enda! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke velg edge duo!!!!!!!!!!! Iallefall ikke med sportsunderstell, ingen demping og gynging i, simo er 1000 ganger lettere å trille samt en fantastisk demoing i. Jeg kjøpte mondial fordi jeg syntes den var finest, angrer nå, har kjøpt en brukt simo, en drøm til sammenligning!! Orket ikke trille emmaljungaen mer, stiv å tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha Simo, ikke annet som funket i Trondheim hele året.

Joda, et par av Emmaljunga sine funker nok, er jo helt samme konsept som Simo, bare litt annerledes på utseende! :) Og maaaange i min krets her har en drøss med forskjellige vogner, 3-4-hjul, sving osvosv, alle ser ut til å synes sin vogn er den eneste som duger i Trondheim! :P Så det hjelper jo ikke mye for en som er på vogn-jakt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Blir ikke så mye klokere av dere damer! :P Mange Emaljungafans ser jeg, men en del Simo også. Jeg får rett og slett ta med meg mannen å kikke litt rundt i butikkene og prøve litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...