Gå til innhold

Ammer hver time, døgnet rundt


Ikkesåallerværst

Anbefalte innlegg

Dvs han ammer ikke mellom 21.30- ca 0.00, og noen ganger kan han også sove fra 0.00-2.00. Men til gjengjeld kan han spise hver halve time mellom 19.00 og 21.30.

 

Han har vært sånn de siste fire ukene, med noen unntak på natta, hvor han kan holde to timer mellom. Jeg har forsøkt overse han på natten, eller bysse, men da ilskriker han raskt. På dagen kan han avledes litt, men da kan han våkne hver halve time på natta..

 

Hva gjør jeg? Han tar ikke flaske, ikke smokk. Har til og med forsøkt sukkervann på flaske, men ikke pokker om han drikker. Jeg klarer ikke dette kjøret lengre. Har også en treåring som trenger litt tid, selv om faren tar han meste av tiden han er hjemme.

 

Han er foresten 3,5 mnd, og går fint opp i vekt. Ligger på øvre område i lengde og vekt, men har økt mer i lengde enn vekt siste 1,5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med hun over her. Vi hadde det også sånn akkurat i den alderen med eldstemann (som heller ikke ville ha smokk/flaske) og begynte med fast føde ved 4 1/2 mnd.

 

Det blir bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, har tenkt positivt lenge, at det går over osv, men merker at det røyner på når jeg går inn i 5. uke med dette.. Samtidig så er det jo faktisk ikke noe å gjøre ved, så jeg må jo bare jobbe meg gjennom det mentalt. Har en utslitt og irritabel mann også, så jeg syns det begynner å bli tøft. Har ikke vært flink nok til å legge meg sammen med baby kl 21.30, så det bør jeg bli strengere på.

 

Jeg skal begynne med grøt når han blir 4 mnd, men er jo selvfølgelig engstelig for at det skal gi mer mageknip. Hvordan gikk grøttilvenningen hos deg,Yrild?

Endret av Ikkesåallerværst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det omtrent sånn, bortsett fra at det sjelden gikk en hel time mellom. ;) Da han var ca 4 mnd begynte han plutselig en dag å spise hver tredje time. Hadde jeg visst fra starten av at det skulle vare så lenge, så hadde jeg nok gitt mme... men hvis det blir på samme måte hos deg så er det jo ikke lenge igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Det er slitsomt når det er sånn! :S Det er vel i stor grad bare å holde ut, og bli flink på å legge seg når han legger seg. Kan jo gå ann å prøve supplere med mme å se om det hjelper? Vet at det kan vel rote til ammingen, men vet også hvordan det er å være desperat :P Før vi begynte med grøt, mener jeg å huske at de fikk flaske på kvelden i håp om at de skulle sove litt lenger. Sukkervann, eller mme kan du også gi med sprøyte eller kopp siden han ikke tar flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som han trenger mer mat... økedøgn hver dag, hehe.

 

Men kanskje du kan prøve sånn medisinkopp som de bruker på barsel, for å gi MM. Så kan pappaen gjøre dette av og til, så du får sove litt. Ellers så har jeg hørt at det finnes en slags slange som festes på din finger, som de kan suge på. Andre enden av slangen er i en flaske med mm da. Dårlig forklart kanskje, men tror det brukes for babyer som ikke tar flaske. Hør på apoteket/barsel/ammehjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har min største medfølelse! Eldste her var likedan, men tok heldigvis flaske. Men jeg var 1. gangsmor og "livredd" for å gi mer mme enn jeg måtte(idiotisk nok). Dette er krisesituasjon i heimen og skjønner at dere er slitne alle sammen!

 

Vi begynte med grøt og velling rett før 4 mnd i samråd med h.s. Vi hadde også en veldig stor baby som lå øverst på kurvene.

 

Vi prøvde også å strekke tiden mellom måltidene for å få færre, større måltider isteden for stadig småspising. Mener vi fikk til noen lengre strekk på dagen. På kvelden hang han uansett i puppen.

 

Vi opplevde ikke noen spesielle problemer ved innføringen av fast føde. Jeg pumpet for å ha melk til grøten for en mer skånsom overgang. Vet ikke hvor viktig det er. Grøt med mm blir jo helt rennende ganske raskt pga noen enzymer(tror jeg det er...)i melka. Dermed er det lettere å tilberede og servere riktig konsistens på grøten med mme, siden det tar sin tid med de små.

 

Nattesøvnen ble ikke bedre etter innføring av mat, men vi fikk en litt roligere og mer fornøyd baby som ikke spiste hele tiden lenger.

 

Lykke til, og det blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fast føde tilvenningen gikk supert (vi startet med grønnsaker med eldste, men grøt med andre) :-) Null magevondt og stor interesse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...