Gå til innhold

Avdelingene i barnehagen


El1

Anbefalte innlegg

Sønnen min er 19 mnd og må nå slutte på babyavdelingen i barnehagen og begynne på en avdeling hvor de har barn fra 1 1/2 år til 4. Jeg har liksom tenkt ok, sånn er det, men så har jeg så mange venninner (med barn i forskjellige barnehager) som har reagert på dette og sier at i vår barnehage er det 1 - 3 års avdeling, og man bytter ikke avdeling før man har sluttet å sove på dagtid, sluttet med bleie osvosv. Er det uvanlig med en slik inndeling? Kjenner at jeg er blitt litt skeptisk :( Er redd det blir en slitsom hverdag for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1-3 år og 3-6 år er nok det vanligste ja, har faktisk aldri hørt om avdelinger fra 1,5-4 år. Men mulig de gjør det for å frigjøre flere plasser, hvis det er lange ventelister og stor rift om plassene i kommunen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en babyavdeling hvor barna er til de er 1 1/2 år, så 5 avdelinger hvor det blandes også en avdeling for de som skal begynne på skolen. I hans avdeling er det med han 2 "venner" fra babyavdelingen. Uff, dette virker litt slitsomt også med tanke på de som jobber der... Dette blir spennende! Jeg tror de gjør det slik fordi det skal være like mange barn på hver avdeling og ja, det er en populær barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kun en "avdeling", med barn fra 0-6 år. 16 barn sammen. Var skeptisk først, men det tas veldig hensyn til de ulike behovene og alle kjenner jo alle, de slipper flytting og nye ansatte/barn. Nå tenker jeg at en avdeling med 10-12 ettåringer må være et slitsomt sted å være...

Tror nok de ansatte på avdelingen din skjønner hvor stor forskjell det er på 1 1/2- og 4-åringene og jobber ut fra det. Hos oss deler de dem litt i grupper innimellom også, samtidig som de store hjelper de små og de små lærer av de store når de er sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage flyttes alle som fyller to år før sommeren opp på storbarnsavdelingen. Småbarnsavdelingen er dermed for barn i alderen 0-2, og storbarnsavdelinene er for barn i alderen 2-6. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er i en basebarnehage der hver base har barn fra 0 - 6 år. Søsken kommer på samme base. I løpet av dagen deler de opp i mindre grupper, der hvert årskull er samlet. Det er ca 45 barn på samme base.

Det virker rotete, men jeg har alltid inntrykk av at de ansatte har god oversikt. Og datteren vår har 2 primærkontakter der en har utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...