Gå til innhold

Er det fremdeles "farlig" å drikke kaffe?


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

I første trimester skal man jo være forsiktig med kaffedrikkinga ettersom det kan gi økt fare for SA, men hvordan er det nå som man er over den første kneika? Har ingen planer om å bøtte nedpå litersvis akkurat, men hvor mye synes dere andre er ok (dvs hvor mye drikker dere ca hver dag)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å ha lest at 2-3 kopper daglig er ok.

 

Jeg har som regel en daglig med melk(svart til vanlig), så skal ikke overdrive inntak, men litt er "greit" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å holde meg til max et krus tilsammen jeg også, fordelt på flere "små-super" i løpet av dagen. Kommer nok ikke til å overdrive inntaket, nei. Er jo tross alt for relativt kort tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa til meg enten et krus/ stor kopp med kaffi, to små kopper, eller en halvliter koffeinholdig brus. Men heller kaffi enn brusen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk MYE kaffe før jeg ble gravid... Å nå drikker jeg to krus med kaffe, gjerne fordelt på hele dagen med mange småslurker...:P

Har mye mindre energi+ er extremt trøtt om dagene, så føler jeg må gjøre det sånn for å klare meg gjennom arbeidsdagen+ en veeeldig aktiv 5åring som venter på meg etter jobb..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise og Anton!!!!!!??????

 

Er du gravid??????? :D :D

 

Så koselig å lese!!!!! Du husker sikkert ikke, men vi skrev bittelitt i vinter/vår vedr barnelaging.

 

Uansett, vedr kaffedrikking, har min jm OG lege sagt at man kan drikke inntil en liter koffein pr dag. Det er ikke farlig.

 

Selv eeeeeeelsker jeg kaffe, men holder meg til toppen 3 kopper pr dag, somregel to. Drikker ikke brus (hæler ikke etter at jeg ble gravid av en merkelig grunn).

 

Så kos deg med morgenkaffen din du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror neppe et par kopper om dagen skader så veldig hvis man tenker hvor mye Cola noen bøtter nedpå med ;) Her har jeg en kopp for kos en gang i blant, så holder jeg meg heller unna det jeg vet jeg IKKE absolutt skal ha som røyk, alkohol og spekemat feks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nr 2, mener jeg husker deg, ja :) Husker ikke heeelt hva vi skrev, men... Jeg er gravid igjen, ja :D Er 13+4 nå, og alle UL har sett finfine ut ;) Hvor langt på vei er du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅ nÅ ble jeg faktisk oppriktig glad over Å se deg her inne!!!!! Helt alvorlig altsÅ, ikke bare noe jeg skriver.

Jeg fulgte nemlig med pÅ deg, og sÅ innleggene dine bÅde i en skravletrÅd, adopsjonsforumet osv.

Fikk sÅ vondt av deg.

 

SÅ flott at du har kommet deg til 2. tri og at alt ser bra ut. NÅ husker jeg ikke heeeele forløpet ditt, men det pleier jo oftest Å gÅ fint nÅr man har kommet dit du er nÅ.

 

Vi skrev litt etter at jeg la ut et innlegg om det var mange som slet med bÅde nr 1 og nr 2. Det gjorde du og det trodde jeg at jeg ogsÅ kom til.

Her er det mannen som visstnok ikke skal være særlig fruktbar, men med hjelp fra en mannespesialist, ble vi plutselig gravide likevel!! Et under for andre gang.

 

Jeg er nÅ 21+2, med termin pÅ selveste julaften.

Men siden jeg av ulike Årsaker skal be om ks, tenker jeg ikke sÅ mye pÅ akkurat det.

 

Kan du ikke slenge deg pÅ skravletrÅden vi har i gang her inne da? Jeg er sÅnn ei skravlehøne at jeg sikkert kunne skrevet for alle her inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige ord, venter nr 2 :wub:

 

Snakker om tidenes julegave, da :D Selv har jeg termin på valentinsdagen, men tror det kan ende med planlagt ks her også. Da kan det fort bli bursdagspresang på enten meg (3. feb) eller mannen (12. feb) :)

 

Mulig jeg slenger meg på skravlingen etter hvert. Akkurat nå flyr dagene unna med snart-3-åring, jobb, hus og heim... Og et energinivå ikke heeelt på topp... Men virker som det er på bedringens vei nå, så snart har dere meg på tråden ;) Er forresten 14 uker i dag, yey :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...