Gå til innhold

Ble jeg lurt av taxien?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting. I natt tok jeg og venninne taxi hjem sammen fra byen. Vi sa i fra på forhånd at vi skulle til hver vår adresse. Hun gikk av først, hun betalte det beløpet som sto på takstameteret med kort. Jeg skulle da betale for resten av turen. Jeg bor 3 min nedenfor henne, men da taxien stoppet hadde han startet turen helt på ny akkurat som om jeg var en ny kunde. Jeg måtte betale 145 kr for 3-4 min kjøretur! Dette mente jeg var helt uhørt, men den frekke taxisjåføren påsto at så lenge man betaler med kort, så starter alt på ny igjen, og om venninna mi hadde betalt med kontant så hadde det vært noe annet?!

 

Jeg ringte til taxi sentralen, de mente dette var litt merkelig, men at noen ganger kunne taxier kjøre slik hvis ingenting var avtalt på forhånd, men vi sa jo at vi skulle på forskjellige adresser fra starten av. Han i telefonen ba meg sende inn klage, så fikk jeg svar på mandag. Dette har jeg gjort.

 

Er så mange kleine taxisjåfører, og han idioten trodde sikkert han kunne lure meg, men om han faktisk har lurt meg så har jeg hele kvitteringen, og jeg oppgav også sjåfør og lytant nummer på klagen.

 

Dette har jeg aldri opplevd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har heller aldri opplevd det! Høres rart ut. Har gjort som dere mange ganger og aldri opplevd at det har startet på nytt igjen!

Da er jo poenget med å dele taxi borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjåføren håpte nok på at han kunne tjene litt ekstra penger. Jeg har iallefall ikke opplevd at sjåføren har gjort slikt, og kjenner heller ingen som har opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjåføren håpte nok på at han kunne tjene litt ekstra penger. Jeg har iallefall ikke opplevd at sjåføren har gjort slikt, og kjenner heller ingen som har opplevd det.

 

Derfor jeg lurte, og ringte..så er spent på svaret når jeg har klaget. Har heldigvis kvitteringen, synes jo det var feil at jeg måtte betale så mye ekstra, regner med de pengene gikk rett i lomma på han.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du betalte med kort eller fikk kvittering er det ingen mulighet for han å ta pengene rett i lommen (svart), da er jo summen registrert og må med i regnskapet.

 

Men vanlig praksis er det neppe, jeg har aldri opplevd at sjåføren har gjort sånn når man deler taxi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du betalte med kort eller fikk kvittering er det ingen mulighet for han å ta pengene rett i lommen (svart), da er jo summen registrert og må med i regnskapet. Men vanlig praksis er det neppe, jeg har aldri opplevd at sjåføren har gjort sånn når man deler taxi.

 

Nå pratet jeg med en venn, og han sa at han hadde opplevd det selv en gang, at de starter takstameteret på nytt hvis man skal av 2 forskjellige plasser....hm, så kanskje ikke det nyttet å klage da. Men har som sagt aldri opplevd det før i går selv, og han i telefonen sa jeg kunne sende inn klage så har allefall gjort det. HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her jeg bor gjør taxiene alltid sånn, så hvis jeg deler taxi med noen betaler den som skal av til slutt hele beløpet, og får tilbake penger av den andre senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...