Gå til innhold

Hvordan sover deres 6 mndr gml babyer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min sover ca. 10 timer hver natt. Av og til våkner hun og trenger kos og smokk, og av og til melk, men sjelden.

 

Dagsovingen hennes varierer veldig. Hun sliter med å få roet seg på dagen og blir sutrete. Hun sover alt fra tre timer til en halvtime, 2-3 ganger om dagen. Jeg synes innimellom at hun sover altfor lite, men det er kanskje en overgangsfase.. og kanskje jeg skal prøve å innføre litt mer faste rytmer for henne?..

 

Til nå har jeg bare latt henne sove når hun virker trøtt, men jeg tror nok hun har en tendens til å bli litt overtrøtt. Jeg finner det vanskelig å tolke signalene hennes før hun er virkelig trøtt.. Hun gnir seg ikke i øynene, ørene eller i fjeset. Gjesper ikke og virker generelt fornøyd før det plutselig liksom tipper over til sutring og røde øyne..

 

Så.. jeg har egentlig to spørsmål:

 

1. Hvor mye sover deres babyer på 6 måneder (fast eller selvregulert)

 

2. Hvordan tolker dere trøtthet for deres babyer?

 

Takker for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min halvåring sover fra 7-8 om kvelden til 6-7 om morgenen, uten avbrekk.

 

På dagtid legger jeg henne i vogna når hun virker trett. Dette skjer omtrent til samme tid hver dag, lengden på duppene varierer litt og da varierer antallet dupper også. hun får ikke sove etter 5 på ettermiddagen, gjør hun det så blir hun grinete og sovner ikke til rett tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt sover 12 timer om natta. Uansett når vi legger han så sover han rundt. Varierer litt med leggetiden, men som regel mellom 7-9.

 

Han sover 3-4 ganger om dagen. Legger han ofte så han ikke blir overtrøtt. Sover alt fra 30 min til 2 timer. Han har minst en lang dupp på to timer iløpet av en dag.

 

 

Et tips er å bysse, mate og legge babyen din selv om hun ikke virker trøtt.

 

Når min er trøtt blir han mere utolmodig. Gnir seg i øynene og kan bli hyperaktiv. Men da er han jo veldig trøtt. En annen ting du kan se etter er mere ukontrolerte bevegelser.

Det er et sikkert tegn. Når han ikke har like kontroll over armene og veiver med de rundt seg, DA er han trøtt. Ellers så bruker jeg klokka som en veiledning. Når han ha fått lekt, kos, skift, mat og vært oppe rundt 2 timer, da legger jeg han. Da er han fornøyd og bli igjennom dagen. Og husk, søvn avler søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...