Gå til innhold

Til dere som sliter- ikke gi opp! Her er noen tips og erfaringer.


bittelille_persille

Anbefalte innlegg

Det var så lite å finne av informasjon og hjelp på nett når vi slet som værst med en liten gutt med store magesmerter. Så jeg tenkte å dele mine erfaringer slik at andre kanskje kan finne trøst. Jeg håper dere finner ut hva som plager babyene deres!

 

Vår minste ser ut til å bli bedre i magen sin så lenge jeg holder meg borte fra gluten. Storesøstra hadde stort sett ikke vondt i magen, men reagerte da jeg spiste tungt rugbrød. Erfaringen min med helsestasjon og leger er at de ikke tror kolikkbarn blir påvirket av mors kosthold. Jeg er glad vi ikke trodde på dem og fortsatte å prøve. Etter tre dager uten gluten begynte gutten å bli bedre i magen sin og hele familien har det bedre. Nå har han vært en liten solstråle i nesten 3.døgn. Det er det lengste han har gått uten knip siden fødselen!

 

Lillegutt hadde grønn bæsj som varierte i farge fra tang til oliven. Når han nå er bedre er avføringen sennepsgul. Legen på helsestasjonen sa til oss at det var helt normalt med grønn bæsj, men jeg er helt sikker på at det er en sammenheng mellom fargen og knipene for vår gutt. Grønn bæsj er altså ikke noe sunnhelstegn.

 

Alle nevner løk, kål, druer, erter og melk som mat ammende kan prøve å slutte med for å gi barnet bedre mage. Jeg tror små babyer kan reagere på alt du spiser. Lag deg en logg over maten du spiser og mageknipene. Da kan du holde oversikten og finne en sammenheng. For vår del ser det ut til å være gluten som er synderen. Så nå skal vi begynne å prøve om løk, smør osv går bra.

 

Lykke til.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...