Gå til innhold

Gravid etter angrepille?


Gjest Rokita

Anbefalte innlegg

Gjest Rokita

Rundt 1. Juli hadde jeg eggløsning, og hadde et lite uhell med prevensjon. Jeg får mensen ganske presist den 14. hver mnd. Denne gangen fikk jeg ikke mensen før 17. Juli. Det var en blødning som varte i en uke. Har vanligvis i 5 dager.

 

Reiste til syden den 25. Juli, men tok en test dagen før, bare for å være sikker på at jeg ikke var gravid, for jeg hadde vært en del kvalm osv.

Testen var negativ. Så jeg da regnet jeg jo selvfølgelig med at dette stemte. Da jeg var i syden, ble jeg kjempekvalm, fikk melk i brystene (er bare 7 mnd siden jeg sluttet å amme, så tenkte det var derfor), var veldig hormonell med masse humørsvingninger, hadde heller ikke matlyst osv. Ble kvalm når jeg badet, så jeg tenkte bare av det var varmen som gjorde meg dårlig.

Men ene kvelden ble jeg akutt syk. Jeg fikk store smerter i magen og ble sendt til sykehuset, der fant de ut at jeg hadde fått en infeksjon i magen, mest sannsynlig av noe jeg hadde spist. De fant også ut at jeg var gravid, 4 uker på vei. Jeg var helt sjokkert. Dagen etter ble jeg undersøkt flere ganger med ultralyd, både utvendig og innvendig.

Under første ultralyden sa legen at hun kunne se at alt var bra, og at jeg var 4-5 uker på vei, som antatt.

Senere på dagen, med innvendig ultralyd, sa legen til meg at hun ikke kunne finne noe embryo, men kunne se fosteranlegg på rundt 4 uker. Og at hcg nivået mitt bare var på 52. Så hun sa at jeg hadde abortert. Og at blødningen jeg hadde hatt for 2 uker siden hadde vært spontanabort.

Ble veldig forvirret av dette...

 

Da jeg kom til norge igjen, dro jeg til legen min. Hcg nivået viste at det var nede på 28. Men alle tester jeg har tatt har vært positiv, å etter som jeg har skjønt, så er det pga at jeg har Hcg i kroppen. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor fikk jeg da en negativ test RETT etter blødningen? Er det ikke rett etter en abort, at Hcg nivået skal være høyt enda? Med tanke på hvor lavt det har vært to uker etter blødningen?

Tok en digitaltest for noen dager siden. Den viste 1-2 uker, som da er 3-4 uker. Jeg skjønner ingenting? Om Hcg nivået mitt var på 28 for en uke siden, hvorfor gir da testen utslag for 3-4 uker på vei?

Kan jeg enda være gravid?

Kan angrepillen ha gjort så jeg aborterte selvom den ble tatt innen 3 døgn? Jeg vet ingenting....Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DET VAR EN LITT UTENOM DET VANLIGE OPPLEVELSE DU FIKK HER, MEN JEG VILLE NOK DRATT TIL LEGEN MIN OG FORTALT SITUASJONEN OG BEDT OM NYE PRØVER OG ul... ;) JA DET ER MULIG OG BLI GRAVID PÅ ANGRE PILLA, MEN IKKE MULIG OG FÅ ABORT PGA DEN ;)

sry for capslock guttongen her liker og hjelpe til kjØnner du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrepille hindrer eggløsning. Om angrepille tas etter eggløsning hjelper den ikke og du kan fortsatt bli gravid. Og den gjør ikke at fosteret støtes ut.

 

Ta deg en tur til legen, de kan sikkert hjelpe deg mer enn forumet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, stor skrift ja. Ja jeg skal bestille time på nytt. Takk for svar :)

 

Angrepille hindrer jo ikke eggløsning? Angrepillen skal stoppe en befruktning i å gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrepillen hindrer at egget fester seg og skal taes etter ubeskyttet samleie.

Hindrer egget å utvikle seg og påvirker slimhinnene slik at det ikke festes..! Den har ikke noe med eggløsning å gjøre.! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...