Gå til innhold

Gi meg ett lite hint, lille du....


Gjest Aprikos Syltetøy

Anbefalte innlegg

Gjest Aprikos Syltetøy

Er 16+2 i dag. Magen har stått stille de siste ukene, og symptomer har jeg aldri hatt. Litt tidelig for bevegelse enda kanskje, men det er ingenting med meg som tilsier at jeg har en liten en inni der....

 

Skal på ordinær UL om 2 uker i dag.

Var på UL hos fastlege i uke 9+3.

Da så vi foster som beveget seg i takt med ett bankende hjerte.

 

Var hos turnuslege (fastlegen var på ferie.. dummen.. :P) da jeg var 13+3. Hun skulle da liksom finne symfysemål på meg. Fant det ikke. Ba en annen lege komme inn. Han fant det heller ikke.

 

Så nå har jeg igrunn ikke fått bekreftet liv siden jeg var 9+3.

 

Jeg merker at eg er så sinnsykt bekymret for dette her.. Skulle ønske at jeg bare kunne spole 2 uker frem, og få se om den lille har det bra. Dette blir 2 lange uker ... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo hende at du vil kjenne litt knipsing i løpet av disse ukene da ;) eller bobling ;) Jeg kjente dette fra uke 16 og utover. Lykke til, det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare ligger stille og konsentrerer deg , så kjenner du nok at baby rører på seg , kjenner kansje ikke spark direkte men bevegelser . Jg kjente det fra uke 15 hvis jeg lå helt stille å konsentrerte meg når jeg skulle legge meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var like usikker som deg, da gikk jeg å kjøpte meg en doppler- sånn at jeg fikk høre hjertelyden til den lille. Det hjalp MYE på, en liten ekstra trygghet når man er usikker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor i forrige uke 13+4, og hun målte ikke symfysen, fordi den var så liten enda. hun sa de ikke målte før den var over ti cm..Men jeg var så heldig å få høre hjertelyd den dagen :)

 

Plutselig går de to ukene fort :) men om du er nervøs ville jeg også kjøpt doppler (jeg har, og fantastisk å finne hjemme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Jepp, kjøpte meg faktisk en doppler fra angelsounds. Var veldig skeptisk til å prøve den. Men må jo innrømme at jeg har brukt den ved ett par anledninger. Men nå som jeg har UL om 2 uker og JM time den 30, tenker liksom jeg at kanskje jeg bør la h*n være til da. Er jo litt stråling den lille utsettes for ved doppler og UL, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lydstråling... Men det er masse delte meninger om det rundt omkring. Det er mer stråling ved ul enn ved doppler, og noen får jo ul annenhver uke nesten hele svangerskaet(ok, pga medisink oppfølging), men hvor ille kan da doppler en gang eller to i uka være? Så lenge man ikke overdriver.. Det er i hvert fall mitt syn på saken.(Det er alltid mange som kommer med ditten og datten de har blitt fortalt om at det er farlig, men jeg har enda ikke lest noe som helst dokumentasjon på det) Men da har du jo muligheten, så får du finne ut selv om du synes to uker er lenge eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Jau du har jo rett tyr82... Er bare jeg så utrolig nervøs for både det ene og det andre.. Og jeg hater det!

Har aldri vært noe hønemor før, men etter jeg ble gravid har jeg dessverre blitt til en sånn en. Det er sinnsykt slitsomt, og jeg skulle virkelig ønske jeg greide å slappe mer av å glede meg litt over det.

Doppleren ligger å ser på meg på stuebordet. Om jeg ikke klarer å roe meg må jeg nok "bite i det sure eplet" å lytte. Den sunne fornuften min sier det samme som deg tyr, det er ikke dokumentert, og hadde det vært farlig hadde de ikke blitt solgt. Men allikevel.... Pokker altså! Trenger noe annet å tenke på jeg tror jeg i en to ukers tid.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ikke liv føre 19++ eller om jeg var 20 uker på vei :) husker jeg var kjempe bekymret :S men nå er jeg 38+3 og ikke noe tvil om at det et liv hehe. Så lykke til, snart kjenner du det å da er det ingen tvil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knipsingen vil nok komme snart :) jeg er andregangs og kjente noe i uke 18 sånn smått. Like moro hver gang :) Når det kommer til symfysemål så kan jeg bare fortelle at dette fikk ikke jeg tatt før uke 22. Snart kjenner du nok litt smått med liv og røre. Hadde ingen symptomer sist jeg heller så det var deilig når man endelig kunne kjenne småtegn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Beit i det "sure eplet" i dag tidlig og prøvde monitoren, bare lenge nok til at jeg rakk å høre at det var liv der. Det banket og stod i :) lettet :) dagene frem til den 23. blir nok noe lettere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...