Gå til innhold

Hvor lang tid er det vanlig det tar før man blir "normal" igjen etter å ha litt forlatt? (venninnen min)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Venninnen min ble forlatt for en annen like før jul ifjor. De har store barn som har flyttet ut. Hun bor igjen alene i huset.

 

Hun ble først veldig deprimert og fikk antidepressiva. Gradvis virker hun mindre deprimert, men hun oppfører seg veldig rart. Hører ikke etter når andre snakker. Er opphengt i bagateller. Bryr seg ikke om venner og familie. Hun er for å være helt ærlig helt pyton å være sammen med, men vi skjønner jo at hun har det vanskelig. Når kan man begynne å forvente "normal" oppførsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om medisinene har tatt litt over.

 

For noe tull. Prøver du å si hun liksom har utviklet en form for paranoia av medisinene, eller er i en slags psykose etter medisinene?

 

Det kan ta opptil 2 år før man er ordentlig over et brudd. For noen går det kjappere, andre trenger lenger tid enn det også. Kommer an på hvor mye følelser, tid, krefter, energi osv man har investert i forholdet. Men det sies at det kan ta fort opptil 2 år før man er fullstendig leget innvendig. At hun har problemer med å fungere i hverdagen trenger ikke komme av noe annet enn at hun i tillegg til å slite med depresjon så kan hun ha utviklet en form for angst også. Disse to går ofte hånd i hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#2 hintet vel kanskje til overforbruk av medisiner, var det første som slo meg. Litt mye benzo kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar så lang tid som det tar. Et brudd kan være like traumatisk som et dødsfall. Syns folk kan være der for henne istedenfor å snakke om hvor "pyton" hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...