Gå til innhold

Erfaringer med prgesteron-støtte under svangerskap? (samme som anonymforumet)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med progesteron-støtte under svangerskap her?

Jeg har en ufrivillig abort bak meg, nåoppdaget pcos og fikk skrevet ut progesteronstøtte (som taes vaginalt) av gyn,skom jeg skal begynne på etter positiv test.

 

Noen andre som har gjort det samme? Gikk svangerskapet bra? Hvor langt it i svangerskapet brukte du progesteron-støtten? Gør det vondt å føre det inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har brukt Crinone, regner med det er det du har fått siden det skal føres inn. Er ikke vondt, men kan samle seg en del oppi der.... Kroppen tar bare til seg det den trenger. Jeg brukte det bare for å få lang nok tid for at egget skulle feste seg. Så i lutealfasen altså. Vet det er noen som bruker det i første trimester. Fikk du ikke beskjed om hvor lenge du skulle bruke det? Annen type oppfølging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har brukt Crinone, regner med det er det du har fått siden det skal føres inn. Er ikke vondt, men kan samle seg en del oppi der.... Kroppen tar bare til seg det den trenger. Jeg brukte det bare for å få lang nok tid for at egget skulle feste seg. Så i lutealfasen altså. Vet det er noen som bruker det i første trimester. Fikk du ikke beskjed om hvor lenge du skulle bruke det? Annen type oppfølging?

 

Hei,takk for svar.

Jeg fikk crinone ja :) Med beskjed om å ta det daglig f.o.m. positiv test, kan være at det står hvor lenge og slikt på resepten, for jeg har ikke tatt ut medisinen enda... skal få oppfølging med UL i uke 8 ved ny graviditet....

 

Mange som tar det lenger enn 12 første ukene?

 

 

-HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok det til uke 10, skulle slutte i uke 9 men fikk beskjed om å bruke opp medisinene jeg hadde fått, ikke vanlig å bruke det lengre enn uke 12 da morkaka ordne opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok det til uke 10, skulle slutte i uke 9 men fikk beskjed om å bruke opp medisinene jeg hadde fått, ikke vanlig å bruke det lengre enn uke 12 da morkaka ordne opp selv.

 

Så flott med svar:) Har alt gått bra med deg? Hva var årsaken til at du fikk medisinene, om jeg kan spørre?

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok det til uke 10, skulle slutte i uke 9 men fikk beskjed om å bruke opp medisinene jeg hadde fått, ikke vanlig å bruke det lengre enn uke 12 da morkaka ordne opp selv.
Så flott med svar:) Har alt gått bra med deg? Hva var årsaken til at du fikk medisinene, om jeg kan spørre? Lykke til videre!

 

jeg har hatt fryseforsøk og skulle bruke det siden jeg har mistet mange ganger. er i uke 13.1 nå og har ikke brukt det siden jeg slutta uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...