Gå til innhold

Ultralyd sjokket


annhelengs

Anbefalte innlegg

Hei. I dag da jeg jeg var på vei til ultralyd gikk jeg i god tro om at legens termin dato var den rette,for den stemte med når jeg hadde siste mens. Altså var jeg 11 uker og to dager på vei. Jeg hoppet oppi stolen hos gyn og gledet meg til og se mitt lille nurk inni magen min,høre hjerteslag og nyte . Men slik ble det ikke. Først tenkte jeg at jeg måtte være dum som ikke så noe foster der inne,men nei da vi var vist flere som ikke så det. Alt var der som det skulle men det som jeg trodde var ett foster på 11 uker var bare noe lite rart på 6 uker og 3 dager. Ikke var det hjerteslag der heller,så jeg fikk nok litt panikk. Legen mente jeg måtte komme tilbake om en uke for å høre hjerteslag,men jeg vet seriøst ikke om jeg klarer det. Er utrolig redd hele prossessen stoppet opp på 6 uker, men blødninger ikke har kommet ennå.. Kjenner jeg ikke klarer slappe av nå. Liv redd.... Jeg er 37 år og dette skulle bli min første store glede,endelig hadde vi fått det til. Noen som har vært med på dette og kan roe meg ned med at alt går bra?? Trøstende ord nå hadde vært gull verdt

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Off det hørtes ikke bra ut! Men om du ringer Gynvakta på sykehuset på kveldstid, og sier du har hatt litt vondt ell lignende så får du nok komme ut til en ultralyd der med det samme. Jeg gjore det, og det var gratis, og viste seg at alt sto bra til:) Skjønner du er veldig redd! Uhvisshet er forferdelig! Lykke til!

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal bekymre deg alt for mye.. Min menstermin stemte ikke overhode med ultralydtermin! :)

 

Prøv å tenk positivt, selv om jeg vet det er vanskelig :)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Samme skjedde her, fikk helt sjokk. "Er du ikke glad da? Det var jo ikke noe galt, bare litt kortere på vei", sa velmenende venner. Men nei, jeg var ikke det, jeg var bare redd og fortvila. Livredd, og da lager man mange dumme muligheter og umuligheter av tanker. Men jeg sitter nå i stua mi og hører verdens deiligste lyd, lyden av jenta mi som ler og hopper trampoline med vennene sine. Ho er 12 år om noen dager og helt som andre. Jeg fikk 5 uker forskjell på termin. Hva som var riktig? Aner ikke. Ho hadde tegn på overtid da hun ble født 8 dager før siste termin, men var lita. Så det er ikke godt å si. Men det spiller ingen rolle. Ho er seg selv, helt hærlig. :)

Så senk skuldrene, det skal nok gå bra. :)

Stor klem. :)

Lenke til kommentar

nå begynte jeg og gråte av svaret fra deg E.E. Må si dagen i dag har vært vanskelig og takkle. Men jeg ser jo nå at jeg er ikke den eneste og da beroliger det meg endel. Utrolig glad jeg har dette forumet og dere her inne. Tusen takk

Lenke til kommentar

Du burde få lov til å måle hcg nivået ditt et par ganger i denne uken du skal vente på ny ul. Det skal stige med noen få dagers mellomrom. Kontakt fastlegen din. Jeg har vært i akkurat samme situasjon som deg. Tom samme antall uker.

Lenke til kommentar

Annonse

Jeg skjønner at det må ha vært fortvilende for deg å oppleve dette, når du endelig er blitt gravid.

 

Håper alt står bra med den lille og at du bare er litt kortere på vei enn du trodde.

 

Stor klem fra meg!

Lenke til kommentar

Fatslegen min ringte meg ved halv ti tiden i går kveld for å høre hvordan jeg hadde det og for å si at han ville jeg skulle komme ca hver 3 dag og ta noen prøver for og se om de fikk høyere tall hver gang. Ble de lavere var noe galt og jeg mistet. Jeg har ikke hatt noen form for blødning i det hele tatt,og de smertene jeg har hatt har alle sagt er normale. Håper bare på det beste jeg nå,men føler på meg at dette ikke har gått riktig vei. Det verste er jo ventinga da,uutholdelig er den..

Lenke til kommentar

Det er hcg nivået ditt som skal måles. Det som jeg skrev om litt lengre opp her. For en bra fastlege du har, som ringer på kveldstid for å spørre deg hvordan det går:-). Lykke til!

Lenke til kommentar

ja,han er en fantastisk lege. Han har jobbet på føden på Gjøvik før,så han følger veldig bra opp. Utrolig glad jeg har han,så håper jeg kroppen min ordner resten..

Lenke til kommentar

Huff, ikke morsomt å gå og vente... det vet jeg alt om! Jeg har hatt to maer som har blitt oppdaget ved ulike tidspunkt i svangerskapet. Da har jeg spottet bitte litt! Ville egentlig ønske deg og din lille spire alt godt! Satser på at det går veien din:) Og gjør det ikke det, så er det en grunn til det. Lykke til!! Klem

Lenke til kommentar

i dag er det tur til legen og ta hcg prøve nr 2 og til jordmor etterpå. Må si jeg har en liten klump i magen. Men trøster meg med at det er ingen blødninger og alt kjennes normalt,så håper hcg prøvene er som de skal

Lenke til kommentar
i dag er det tur til legen og ta hcg prøve nr 2 og til jordmor etterpå. Må si jeg har en liten klump i magen. Men trøster meg med at det er ingen blødninger og alt kjennes normalt,så håper hcg prøvene er som de skal
Lykke til i dag!
Lenke til kommentar

Annonse

i dag er det tur til legen og ta hcg prøve nr 2 og til jordmor etterpå. Må si jeg har en liten klump i magen. Men trøster meg med at det er ingen blødninger og alt kjennes normalt,så håper hcg prøvene er som de skal

 

Lykke til i dag!!

Lenke til kommentar

da er jeg hjemme igjen fra lege og jordmor. Min hcg lå på 17000 sist uke og da mente gyn at jeg bare var 6 uker på vei og legen min mente 11 uker. Er det noen her som har tatt slike prøver for å se hvor langt de er på vei,og hvor trygge de er? Verdens hyggligste jordmor,så gleder meg til å fortsette hos henne.

Lenke til kommentar
da er jeg hjemme igjen fra lege og jordmor. Min hcg lå på 17000 sist uke og da mente gyn at jeg bare var 6 uker på vei og legen min mente 11 uker. Er det noen her som har tatt slike prøver for å se hvor langt de er på vei,og hvor trygge de er? Verdens hyggligste jordmor,så gleder meg til å fortsette hos henne.
5 dager senere var hcg på 44000.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...