Gå til innhold

Dere som ikke bor i byer, hvor bor dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å bli inspirert. Er så lei av Oslo og Bergen, her har vi bodd hele livet men nå vil mannen kjøpe hus på landet og så langt er jeg med på tanken:) Det må selvfølgelig ikke være en bygd med 300 mennesker men ikke særlig mye mer enn 10-15 000 heller. Helst på østlandet et sted men vi er flyttbare med jobber det finnes mange av, så tips i vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toten :-) Mange har fordommer mot Toten, men det er slett ikke slik. Her er det rolig og fint for barna, billig å kjøpe hus, full barnehagedekning, gode skoler.

 

Får ofte kommentarer fra andre som er her på besøk at det er så fint her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidsvoll, en kommune i stor vekst, nær gardermoen og nærhet til Hamar og Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest <3Barn&Engler<3

Ringsaker kommune, nesten oppe i Ringsakerfjellet :) Er øde her vi bor nå, men Ringsaker generelt er fin plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerdrum er fint, akkurat passe stort/lite, det er landlig men samtidig sentralt :) ca 20 min til oslo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dere natur?

 

Kom til fagre Gudbrandsdalen! Nærmere bestemt Skjåk! Skjåk grenser til både Møre og Romsdal og Sogn og Fjordane, så her er det bare en fjellovergang unna vestlandet! (Geiranger og Stryn er nærmest) Skogen/fjellet er utenfor døra, og det er massevis at aktiviteter innen vannsport (rafting, juving etc) sommerhalvåret! Jakt- og fiskemulighetene er enorme her!

 

VI har bare ca 2000 innbyggere, og dermed god plass i en kommune med stort areal! :D Det er store avstander her, og om man skal til en by må man belage seg på en biltur! Nærmeste by er Otta (miniby), og den ligger ca 10 mil unna. Dobler du den turen er du i selveste OL-byen, Lillehammer!

 

Vi har, sett i forhold til innbyggertall, et bredt spekter med fritidsaktiviteter både innen idrett og innen kultur, og et kjempeflott idrettsanlegg som inneholder fotballbaner, friidrettsbane, idrettshall og svømmehall.

 

En annen sak: det er rimelig å kjøpe hus her! Du får et helt ok hus med hage til en familie for ca 1 mill!

 

Vi har tre barnehager (en naturbarnehage som er kjempeflott, og to "vanlige" barnehager), to barneskoler (håper det blir slått sammen til 1 snart) og en ungdomsskole.

 

Jobb kan jeg ikke love bort da, men vi har en bedrift som jeg med sikkerhet vet skal ansette nye folk ila høsten (fabrikk) og ellers har vi jo noen butikker, aldershjem og litt sånn. Dessuten blir det snart ledig stilling som rådmann her, og vi skulle hatt noe nytt blod inn i den stillingen! ;)

 

-og jeg tror jeg skal satse på jobb som pr-konsulent for kommuna! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Krokstadelva.

15 minutter til Drammen (som faktisk er en ganske ok storby å bo i nærheten av!), 60 minutter til Oslo (ikke langt unna hvis man vil på konsert eller andre arr.).

Andre steder i nærheten som jeg kan anbefale er: Konnerud, Lier, Solbergelva, Sande, Hokksund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aprikos Syltetøy

Holmestrand :) Er nok langt ifra noe folk vil kalle en by (selvom vi faktisk har by-status). Men er koselig her :) Har både nede i "byen" og oppå fjellet. (jeg ville nok anbefallt å bo oppe på Fjellet)

 

Ikke langt til Horten, som faktisk kan kalles en by.

Ikke langt til Drammen eller Tønsberg heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dere natur? Kom til fagre Gudbrandsdalen! Nærmere bestemt Skjåk! Skjåk grenser til både Møre og Romsdal og Sogn og Fjordane, så her er det bare en fjellovergang unna vestlandet! (Geiranger og Stryn er nærmest) Skogen/fjellet er utenfor døra, og det er massevis at aktiviteter innen vannsport (rafting, juving etc) sommerhalvåret! Jakt- og fiskemulighetene er enorme her! VI har bare ca 2000 innbyggere, og dermed god plass i en kommune med stort areal! :D Det er store avstander her, og om man skal til en by må man belage seg på en biltur! Nærmeste by er Otta (miniby), og den ligger ca 10 mil unna. Dobler du den turen er du i selveste OL-byen, Lillehammer! Vi har, sett i forhold til innbyggertall, et bredt spekter med fritidsaktiviteter både innen idrett og innen kultur, og et kjempeflott idrettsanlegg som inneholder fotballbaner, friidrettsbane, idrettshall og svømmehall. En annen sak: det er rimelig å kjøpe hus her! Du får et helt ok hus med hage til en familie for ca 1 mill! Vi har tre barnehager (en naturbarnehage som er kjempeflott, og to "vanlige" barnehager), to barneskoler (håper det blir slått sammen til 1 snart) og en ungdomsskole. Jobb kan jeg ikke love bort da, men vi har en bedrift som jeg med sikkerhet vet skal ansette nye folk ila høsten (fabrikk) og ellers har vi jo noen butikker, aldershjem og litt sånn. Dessuten blir det snart ledig stilling som rådmann her, og vi skulle hatt noe nytt blod inn i den stillingen! ;) -og jeg tror jeg skal satse på jobb som pr-konsulent for kommuna! :P

 

 

Jøss, er det flere skjåkværer her altså :P

Men ja, i skjåk er det kjempefint å bo!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Os.

Tror jeg kommer til å bo her så lenge jeg kan, for jeg trives kjempegodt!:)

Ikke langt til Bergen, men likevel lite og koselig - kommunen vokser, dog, men jeg har det veldig fint=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...