Gå til innhold

Dere som har gjennomgått et svangerskap, kan kanskje svare på denne?


Cream

Anbefalte innlegg

Hei, trenger råd fra dere erfarne kvinner!

 

Jeg sluttet på p-pillen 2 juni, fikk etter det mensen den 4 juni.

1 juli fikk jeg mensen igjen og ventet mensen om en måned (som vanlig), altså den 1 august. Men mensen har IKKE kommet!

Jeg ble overlykkelig siden jeg trodde jeg kanskje var gravid, men etter 5 graviditetstester mistet jeg håpet. Er i dag på den 7 dagen uten mens.

Har mensenmurringer så og si hele tiden. På dag 2 etter IKM merket jeg en rar "stikking" i underlivet som gjorde veldig vondt. Jeg tenkte: "Nå er mensen på vei", men neida!

Nå etter snart 8 dager uten mensen, og alle graviditetstester viser negativt skjønner jeg ingenting! Skal også sies at mensen alltid har kommet på tiden før, og aldri opplevd lignende.

 

Håper noen kan svare meg :)

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei Cream,

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare, men min erfaring er at det tar litt tid før det hele stabiliserer seg. Begge gangene (altså etter p-pillerbruk) opplevde jeg voldsom murring i magen. Første gangen jeg ble gravid opplevde jeg et stikk (typ menssmerter x 4), men denne gangen bare litt murring. I mitt første svangerskap tok det ca 3 mnd før det hele ble stabilt, og jeg trodde flere ganger at jeg var gravid. Denne gangen gikk det fort (2 mnd, så jeg vet ikke helt hvor lang syklus jeg hadde og dermed blir terminen usikker). Så mitt råd er å slappe av, vente et par dager. Enten kommer mensen, eller så kommer kanskje strekene (for av og til tar det lang tid har jeg hørt). :-)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! :) Jeg blir bare så bekymret når ikke mensen kommer, og 10 tester viser neg. :/

Har bestemt meg for å gå til legen i morgen, da er jeg 9 dager over. Kanskje de kan ta en blodprøve, har hørt at det er mer nøyaktig? Siden noen folk ikke tester positivt før de er 8 uker på vei! Litt skummelt synst jeg..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Førstemann ble unnfanget ved ei eggløsning som må ha vært ca 14 dager etter at det normalt skulle ha vært eggløsning. Tok flere tester og test hos legen, men like negativ. Fikk så time hos gynekologen min og der så han en liten prikk....som vokste seg stor og kom ut etter 9 mnd.

 

Var da ca 4 uker på vei i stedet for 6 :-)

 

De to andre er unnfanget på normale eggløsningstidspunkt.

 

Ultralyd er kanskje tingen.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei!

 

Jeg var selv sen med mensen denne gangen, og følte mye prikking i underlivet. Fem dager forsinket begynte jeg å blø, men følte meg sikker på at dette ikke var mensen, for det så annerledes ut. Tok 6 tester, men alle negative. Dro til legen og fikk positiv test der. Hcg hormonet som man begynner å produsere som slår ut på en graviditetstest kan ha vært for lav når testene ble tatt, selv om man er gravid.

 

Fikk beskjed om at jeg muligens hadde en spontanabort pga blødningen. Men i følge jordmor er det normalt å få en blødning rundt mensperioden, da eventuelt flere befruktede egg detter ut. Og ved en spontan abort har man ganske vondt, noe jeg ikke har hatt.

 

Ble anbefalt å dra på tidlig ultralyd uke 7-8 (neste uke!!), for da kan man se om det er noe der. Fram til da er det bare å slappe av og vente. Man får ikke gjort så mye i alle fall.

Anbefaler deg det samme, og slutt å test deg, stol på kroppen! ;-)

Lenke til kommentar

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...