Gå til innhold

Pedagogisk leder vikariat med 159 kr timen?


solei

Anbefalte innlegg

Har hatt jobben i to år som assisterende ped .leder i åpen barnehage. Er den eneste ansatte. De sier jeg er lønnet som en ped, leder. Men jeg synes det er svært lite. Har en leder så lite i timen? Har ikke hatt lønnshopp det siste 1.5 året. Hvor mye mer kan jeg kreve? Skal skrive ny avtale snart. Det er en privat åpen barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva står det som årslønn da? For ped.ledere skal den ligge på mellom 345 800 - 464 300 kroner. Står i allefall det på sidene til utdanning.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i vikariat som ped 2 uten ansinitet og har 184 kr i timen. Privat bhg og er lønnet etter tariff. Så ja, det er lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i vikariat som ped 2 uten ansinitet og har 184 kr i timen. Privat bhg og er lønnet etter tariff. Så ja, det er lite.
Jeg er ikke faglært pedagog, men skal liksom være lønnet som det. Det er en stilling på 20%. Jeg begynner nå på 3 året. Men kommer til å kreve mer lønn før jeg fornyer dispensasjonen. Er du pedagog, du som har 184 kr timen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er pedagog. Lønnet etter pbla tariff. Har 12000 ekstra i året pga av tilleggsutdanning. Men det kan da umulig utgjøre så mye på timelønnen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er pedagog. Lønnet etter pbla tariff. Har 12000 ekstra i året pga av tilleggsutdanning. Men det kan da umulig utgjøre så mye på timelønnen :P
Nei, sant det. Nå er det jo og blitt sånn at de fleste steder er minste timelønn 159kr. Renholdsbransjen der jeg bor har en minstesats på 159kr. Og da er det ofte snakk om utlendinger som nettop har komt her for å jobbe. De snakker ikke norsk og vasking er en fin start.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om jeg forstår dette riktig jobber du i en liten barnehage (familiebarnehage?) som ikke har førskolelærer i 100% stilling?

 

Du jobber vel da som assistent og skal ha lønn som assistent, men så tar du pedagogansvaret som tilsvarer en 20% stilling?

 

Da skal du ha et tillegg for de 20%, men du får jo ikke det tillegget på hele månedslønnen din, bare på de prosentene du har kontrakt på som pedagog.

 

159 kr høres ut som en helt vanlig assistentlønn og det er lønnen du skal ha for 80% av tiden, også skal du ha pedagoglønn for 20% av tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i åpen barnehage i et år (for 3 år siden), det var 3 timer i uken og 102 kr timen så ikke til å bli rik av :) I tillegg betalte jeg ofte selv hvis jeg forberedte ting hjemme til bruk den dagen, f.eks. farget pasta til bilder etc. Jeg fikk heller ikke betalt for tid brukt på forberedelse, som f.eks å lage halvårsplaner og gjøre klar til aktiviteter.

 

Men nå hadde jeg mest jobben fordi det var gøy og fordi jeg kunne ta med meg begge barna som jeg var hjemmeværende med, så jeg ba jo heller aldrig om noe mer :)

 

Ellers synes jeg 159 kr hørtes lite ut, men jeg ved ikke hva en ped. leder tjener. Det går jo an å spørre pent om lønsforhøyelse siden det er en stund siden sist?

Endret av *Little Miss Sunshine*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i åpen barnehage i et år (for 3 år siden), det var 3 timer i uken og 102 kr timen så ikke til å bli rik av :) I tillegg betalte jeg ofte selv hvis jeg forberedte ting hjemme til bruk den dagen, f.eks. farget pasta til bilder etc. Jeg fikk heller ikke betalt for tid brukt på forberedelse, som f.eks å lage halvårsplaner og gjøre klar til aktiviteter. Men nå hadde jeg mest jobben fordi det var gøy og fordi jeg kunne ta med meg begge barna som jeg var hjemmeværende med, så jeg ba jo heller aldrig om noe mer :) Ellers synes jeg 159 kr hørtes lite ut, men jeg ved ikke hva en ped. leder tjener. Det går jo an å spørre pent om lønsforhøyelse siden det er en stund siden sist?
Men om jeg forstår dette riktig jobber du i en liten barnehage (familiebarnehage?) som ikke har førskolelærer i 100% stilling? Du jobber vel da som assistent og skal ha lønn som assistent, men så tar du pedagogansvaret som tilsvarer en 20% stilling? Da skal du ha et tillegg for de 20%, men du får jo ikke det tillegget på hele månedslønnen din, bare på de prosentene du har kontrakt på som pedagog. 159 kr høres ut som en helt vanlig assistentlønn og det er lønnen du skal ha for 80% av tiden, også skal du ha pedagoglønn for 20% av tiden?
Arbeidsgiver får dispensajon fra kommunen siden de ikke får førskolelærer til stillingen. Men ledelsen sier jeg er lønnet som ped.leder . Derfor lurer jeg. Uansett så skal jeg be om mer siden jeg ikke har steget på 1.5 år. Men er jeg lønnet som assistent så må de ikke si noe annet. Jeg er som sagt alene og har alt ansvaret for barnehagen. Det administrative har arbeidsgiver, som årsoppgave osv...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?
Jeg jobbet i åpen barnehage i et år (for 3 år siden), det var 3 timer i uken og 102 kr timen så ikke til å bli rik av :) I tillegg betalte jeg ofte selv hvis jeg forberedte ting hjemme til bruk den dagen, f.eks. farget pasta til bilder etc. Jeg fikk heller ikke betalt for tid brukt på forberedelse, som f.eks å lage halvårsplaner og gjøre klar til aktiviteter. Men nå hadde jeg mest jobben fordi det var gøy og fordi jeg kunne ta med meg begge barna som jeg var hjemmeværende med, så jeg ba jo heller aldrig om noe mer :) Ellers synes jeg 159 kr hørtes lite ut, men jeg ved ikke hva en ped. leder tjener. Det går jo an å spørre pent om lønsforhøyelse siden det er en stund siden sist?
Men om jeg forstår dette riktig jobber du i en liten barnehage (familiebarnehage?) som ikke har førskolelærer i 100% stilling? Du jobber vel da som assistent og skal ha lønn som assistent, men så tar du pedagogansvaret som tilsvarer en 20% stilling? Da skal du ha et tillegg for de 20%, men du får jo ikke det tillegget på hele månedslønnen din, bare på de prosentene du har kontrakt på som pedagog. 159 kr høres ut som en helt vanlig assistentlønn og det er lønnen du skal ha for 80% av tiden, også skal du ha pedagoglønn for 20% av tiden?
Arbeidsgiver får dispensajon fra kommunen siden de ikke får førskolelærer til stillingen. Men ledelsen sier jeg er lønnet som ped.leder . Derfor lurer jeg. Uansett så skal jeg be om mer siden jeg ikke har steget på 1.5 år. Men er jeg lønnet som assistent så må de ikke si noe annet. Jeg er som sagt alene og har alt ansvaret for barnehagen. Det administrative har arbeidsgiver, som årsoppgave osv...

 

Man går ikke opp i lønn hvert år. Man går opp ved 4, 6, 8 osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei syns jeg hørtes lite ut ville kontaktet fagforbund i din kommune/ bydel jeg er utdannet barne og ungdomsarbeider og har jobbet 10 år i kommunen og har 177,65 i timen .

 

Men som noen nevnte over her går man ikke opp vært år men men noe burde du h gått opp når du er ped på disp da man faktisk planlegger ganske mye har mer ansvar

 

Ville sjekket vis var deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...