Gå til innhold

I`m baaaack :) med aprilspire og sommerfugler i magen! Kan nesten ikke forstå det...


HeltLykkelig ♥♥

Anbefalte innlegg

Tok test i dag på rein impuls og hva viste ikke den.. et stort og tydelig kryss! Hyyyyl! Da står vi her.. på begynnelsen av reisen mot å bli tobarnsforeldre. Vi har ikke prøvd sånn "ordentlig", men har vært litt slik at skjer det så er det koslig.. Og så står vi her.. Og magen min slår seg helt vrang.. syns det er kjempeskummelt jeg!

 

Kan ærlig si at jeg var en av dem som ble "tatt på senga" da vi fikk jenta vår for snart to år siden. Ble overvelmet av alt og deprimert og redd. Brukte lang tid til å venne meg til mammarollen og mammafølelsen. Syntes overhode ikke det var en dans på roser og synes en stund det var mere bekymringer enn kos. Så en del redsler melder seg np npr jeg tenker tilbake.. samtidig som jeg føler jeg er vel forberedt til hva vi kan ha i vente :)

 

har sjekket to terminkalkulatorer.. og begge sier jeg har termin 16. April.. men den ene sier jeg er 3 uker og 6 dager på vei, mens den andre sier jeg er 4 uker og 3 dager på vei.. hmm.. dette kan da umulig stemme. Jeg tastet inn syklus på 32 dager på begge to.. kan noen smarte sjeler forklare meg dette spriket? For ut fra egen regning.. så vil jeg ha termin 12. April om jeg hadde hatt 28 dagers syklus.. men men.. Gravid er jeg! og terminen rettes vel opp etterhvert i møte med lege og ul.

 

Så? Er det noen andre spente her inne?

 

Er spent på alt.. Hvordan jeg takler denne graviditeten nå som jeg har en "friskt i minne"... Hvordan storesøster takler sin nye rolle.. hvordan hverdagen blir.. tror jeg bare må la alt synke inn.. og legge meg å sove.. om det er mulig.

 

for en spennende og herlig tid.. sukk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi planlagte vår første, som jeg er 11 uker på vei med i dag, svært nøye. Vi var heldige og fikk det til raskt, men da testen var positiv hamret hjertet. Hva hadde vi gjort!? Jeg merker jeg gleder meg mest når jeg er minst kvalm. Regner med at det blir mer virkelig i takt med at magen vokser og alle kan få vite om det.

 

Ettersom jeg er fersking på det hele har jeg ingen gode råd annet enn at du har god tid til å venne deg til tanken. Jenten din vil nok synes det er stas å bli storesøster. Neste år har du to små vidunder du aldri kunne tenke deg å leve uten. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempespendt :) Jeg har foreløpig termin 14 april og er såååå spedt, gleder oss noe veldi, til og få nr 3 :)

 

Skule egentlig vente med og teste til i morgen siden det er da jeg egentlig skulle hatt mensen, men klarte bare ikke og vente så tok en test på torsdag, den var veldig svak positiv, men det var en strek :) Så derfor tok jeg cb test i dag tidlig og da kom det opp "gravid" lenge før de 3 min jeg egentlig måtte vente for og lese av resultattet :) :) :) :) Så nå er det bare rein lykke her hjemme. Dette er jo en kjempespendene tid vi har i vente og gleder meg som en unge til og få vite kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test i dag på rein impuls og hva viste ikke den.. et stort og tydelig kryss! Hyyyyl! Da står vi her.. på begynnelsen av reisen mot å bli tobarnsforeldre. Vi har ikke prøvd sånn "ordentlig", men har vært litt slik at skjer det så er det koslig.. Og så står vi her.. Og magen min slår seg helt vrang.. syns det er kjempeskummelt jeg! Kan ærlig si at jeg var en av dem som ble "tatt på senga" da vi fikk jenta vår for snart to år siden. Ble overvelmet av alt og deprimert og redd. Brukte lang tid til å venne meg til mammarollen og mammafølelsen. Syntes overhode ikke det var en dans på roser og synes en stund det var mere bekymringer enn kos. Så en del redsler melder seg np npr jeg tenker tilbake.. samtidig som jeg føler jeg er vel forberedt til hva vi kan ha i vente :) har sjekket to terminkalkulatorer.. og begge sier jeg har termin 16. April.. men den ene sier jeg er 3 uker og 6 dager på vei, mens den andre sier jeg er 4 uker og 3 dager på vei.. hmm.. dette kan da umulig stemme. Jeg tastet inn syklus på 32 dager på begge to.. kan noen smarte sjeler forklare meg dette spriket? For ut fra egen regning.. så vil jeg ha termin 12. April om jeg hadde hatt 28 dagers syklus.. men men.. Gravid er jeg! og terminen rettes vel opp etterhvert i møte med lege og ul. Så? Er det noen andre spente her inne? Er spent på alt.. Hvordan jeg takler denne graviditeten nå som jeg har en "friskt i minne"... Hvordan storesøster takler sin nye rolle.. hvordan hverdagen blir.. tror jeg bare må la alt synke inn.. og legge meg å sove.. om det er mulig. for en spennende og herlig tid.. sukk..

 

Jeg kjenner meg veldig igjen i de spørsmålene du sitter med her..hvordan vil hverdagen bli osv. hehe, men vi skal nok få det til :) Vi har en sønn på 2 år, så det blir litt over 2,5 år mellom disse da.. Spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...