Gå til innhold

OJ, tror jeg fikk EL i natt, går på P-piller....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har prøvd å bli gravid ca 6 mnd, men nå har jeg begynt på p-piller igjen (Diane) pga huden min og fordi jeg kan fint vente med å bli gravid. Har tatt 1 brett med piller og hatt blødning og nå er det 10 dager siden blødning. MEN i natt etter sex fikk jeg eggløsningssmerter og hadde EL slim , var veldig identisk med EL.

Blir selvfølgelig glad hvis jeg blir gravid, men nå vet jeg ikke om jeg skal kunne fortsette på pillene?? Syklusen min er egentlig ganske nøyaktig men det virker som det har knotet seg til litt, og hvis jeg slutter med pillene midt i brettet så blir det vel helt krøll ??

 

Noen tanker/innspill/ erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HI her, skal nevnes at jeg har gått på penicillin og fått litt dårlig mage, og dette kan jo forhindre opptak av pillene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på Diane p-piller. Nå skal det sies jeg har brukt de sammenhengende i 10+ år da...

Det tok en stund før jeg skjønte jeg hadde blitt gravid på p-pillene, fordi jeg fortsatte å ta det som vanlig. Jeg vet 100% sikkert jeg ikke hadde glemt noen (en får liksom en rutine etter 10 år :P ), men det kan hende jeg f.eks var litt dårlig i magen akkurat den dagen uten jeg klarer å huske det (da blir ikke p-pillen tatt skikkelig opp av kroppen, men skilt for fort ut). ..

 

Jeg ble jo super-bekymret, tenk om p-pillene skadet barnet på en eller annen måte (tror jeg var rundt 8 uker før jeg fant det ut), men alle 3 legene jeg har snakket med sier sannsynligheten er liten, og på UL har vi fått sett en frisk og rask gutt :)

Hadde jeg vært usikker idag så tror jeg jeg hadde ventet med p-pillene til jeg var helt sikker på jeg ikke var gravid for sikkerhetsskyld.

Men husk: Jeg er ikke lege ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan få el om en går på piller,det gjør jeg........

Ved riktig bruk av Diane skal en ikke få eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant at du kan få eggløsning hvis du har løs mage/ diare / oppkast, så det kan jo ha skjedd. Jeg vet ikke om du har hatt det, men hvis du slutter på pillene nå, må du evt bruke annen prevensjon hvis du ikke ønsker å bli gravid.

 

Hvis du starter neste brett den dagen du får menstruasjon, vil du være beskyttet mot graviditet igjen fra første pille. (som når man starter med pillene for første gang).

 

Hvis du fortsetter med pillene tror jeg ikke sjangsen er noe stor for at det skal hende noe med fosteret hvis du er gravid, men hvis du slutter slipper du å bekymre deg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...