Gå til innhold

Lommeboken stjålet, forsikringen ber med dokumentere uttak på


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

summen som ble stjålet, men det er jo ikke bare fra et uttak og dessuten var det noen sparepenger jeg hadde hjemme fra før av, hvordan dokumentere dette i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De ber meg dokumentere uttak på beløpet jeg har meldt stjålet, men jeg kan ikke dokumentere uttak på hele beløpet, altså om jeg meldte lommeboken stjålet for 3000 kroner og har bare tatt ut 1800 kroner så er det jo 1200 kroner det er manko på og man kan jo ha penger i lommeboken som har vært der fra før og da blir det jo vanskelig og dokumentere uttaket!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pengene du hadde hjemme er det vel ikke så godt å få dokumentert, men resten dokumenterer du med kontoutskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ber meg dokumentere uttak på beløpet jeg har meldt stjålet, men jeg kan ikke dokumentere uttak på hele beløpet, altså om jeg meldte lommeboken stjålet for 3000 kroner og har bare tatt ut 1800 kroner så er det jo 1200 kroner det er manko på og man kan jo ha penger i lommeboken som har vært der fra før og da blir det jo vanskelig og dokumentere uttaket! HI

 

Da viser du bare til flere uttak på kontoutskriften din, og legger ved en forklaring. Om de godtar den og du får erstattet hele beløpet er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F,eks så er det vanskelig dokumentere bursdagsgaver og at en passer på barnas penger de har fått av besteforeldrene til ferieturen. DU får bare skrive en forklaring. Noen av pengene kan også komme fra du pantet 21 sekker med flasker du hadde lagret i kjelleren over 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forklar hvor du fikk pengene fra og skaff dokumentasjon på hvor de kom fra. Det kan for eksempel være en forklaring fra noen som har gitt deg penger, kopi av en Finn-anonse om du har solgt noe kontant eller liknende. Forklr også hvrfor du hadde så mye penger i lommeboka.

Det er ikke sikkert du får alt på forsikkringen. Til det er det litt for enkelt å påstå at du hadde mer penger der enn du faktisk hadde, men det du klarer å sansynliggjøre kan det nok hende du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...