Gå til innhold

noen spørsmål


AkPa

Anbefalte innlegg

Etter mislyktet IVF og jeg ikke kan få barn, så er adopsjon noe vi skal gjøre..

Jeg har så mange spm og håper dere kan hjelpe meg å svare på noen.

 

Vi er ganske unge, 23 år.

Hvor begynner jeg ? Hvem tar jeg kontakt med ?

Hva er prisen ? Og er det mulighet for å adoptere fra en mor der man kan få delta på fødselen? Dette er et sterkt ønske for oss.

 

Hvor lang tid tar prosessen? og hva går prosessen ut på ?

 

Takk for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter mislyktet IVF og jeg ikke kan få barn, så er adopsjon noe vi skal gjøre.. Jeg har så mange spm og håper dere kan hjelpe meg å svare på noen. Vi er ganske unge, 23 år. Hvor begynner jeg ? Hvem tar jeg kontakt med ? Hva er prisen ? Og er det mulighet for å adoptere fra en mor der man kan få delta på fødselen? Dette er et sterkt ønske for oss. Hvor lang tid tar prosessen? og hva går prosessen ut på ? Takk for svar på forhånd :)
vil tro det er mulig, sjelden kanskje..men mulig jeg ønsker aoptiv foreldrene med på min;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell bare å melde seg inn i systemet og få papirene i orden også vente å håpe vi er så heldig å treffe en person som deg som ønsker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstealder for å adoptere er 25 år i følge adopsjonsloven. Ta kontakt med de tre adopsjonsforeningene Adopsjonsforum, Inoradopt og Verdens Barn så får du informasjon fra dem om alt du lurer på. Du finner alle de tre foreningene på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Du må være 25 og vert gift i 2 år,i alle fall det jeg har hørt. koster vel rundt en 50 000 tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Swan1985 oppgir nok litt for gamle tall om hva det koster å adoptere. Kostnadene har økt siden 2008, men adopsjonsstøtten har også gått litt opp. Gå på hjemmesidene til Adopsjonsforum, Verdens Barn og InorAdopt. Kostnadene de oppgir er henholdsvis ca. 128.000, ca. 135.000 og ca. 140.000. Reise for å hente barnet kommer i tillegg og varierer etter hvilket land man skal reise til (flybillett + lengde på opphold).

 

Etter at adopsjonen er gjennomført får man ca. 44.000 tilbake i statsstøtte, så netto kostnad reduseres dermed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det mulig å sette seg på noen lister selv om man holder på med ivf? det er vel mulig at man kan ha lyst å adoptere selv om man evnt også får egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...