Gå til innhold

Har man rett til å få ul i uke 12?


sjeroks

Anbefalte innlegg

DEt har jo vært så mye snakk om dette tidligere i media osv. Men fikk aldri med meg resultatet?

Jeg er 12+ 1 nå og skal til første svangerskapskontrollen på mandagen. Men har litt lyst til å få en ultralyd som bekrefter at alt er orden og at lillebabyen lever før vi forteller det til flere og på jobb osv.

Har ingen privatklinikker her, så er kun sykehuse som er alternativet, så er litt spent på om man kan få til dette..

 

Var på ul pga blødning 9+5, men da var jeg på ferie uten mannen så han fikk jo ikke se lillingen som sprellet, så hadde jo vært gøy om han også fikk sett, for det var virkelig en fantastisk opplevelse:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har ikke rett på ul i uke 12 nei, men mange får det allikevel, med henvisning fra fastlege. Jeg fikk i alle fall det, fortalte bare at det var prøverørsbarn og at jeg var veldig engstelig for at noe skulle vært galt etter 3,5 år med prøving! Og det var jo bare sannheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde fryseforsøk og er over 38 så jeg fikk UL i uke 12,

hun skulle skjekke nakkefolde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må jo si at jeg også er engstelig. vi har jo prøvd noen år, og noen forsøk med iv, så jeg får litt angst av å tenke på at noe skal gå galt når jeg endelig ble gravid.

 

Får høre med legen på mandagen.

 

Takk skal dere ha for svar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var på privat ul i uke 7 ville hun prøve å henvise meg til ul i uke 12, det fikk jeg ikke... men fastlegen min synes jeg skulle få siden vi har hatt icsi og siden det er tvilllinger, så han ville prøve igjen.. han "smurte på" i henvisningen som han sa, så får vi se!

tror hvertfall legen prøver å ordne hvis du sier du er engstelig, jeg kommer til å prøve å få time privat hvis det ikke går igjennom nå heller.. lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...