Gå til innhold

Tverrleie og vending


Lea-Pea

Anbefalte innlegg

Har vært på sykehuset for kontroll i dag. Egentlig for å sjekke mengden av fostervann. Dette var normalt, men vesla ligger fortsatt i tverrleie og jeg er 38+3 i dag. Så på mandag har jeg fått time til vending. Det hørtes ikke noe godt ut i det hele tatt, men hva gjør man ikke for å få en vaginal fødsel ;) Fikk beskjed om at hvis ikke dette gikk, så ble det planlagt KS i neste uke. På en måte, så håper jeg seff at jeg får se henne til neste uke. Men på en annen side, så vil jeg føde normalt også. Fikk også beskjed om at hvis vannet gikk i helgen, så fikk samboeren min kjøre meg på sykehuset. Men fikk jeg rier, så måtte jeg legge meg rett ned og ringe ambulansen. Synes det hørtes litt skummelt og alvorlig ut. Så håper jeg slipper det ;) Virker ikke som om det er noen fare for at hun kommer nå. Er det noen som har erfaring med vending og tverrleie, fra før?? Jeg er forresten førstegangsfødene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De forsøkte vending på meg i uke 37, men hun hadde ikke noe lyst til å være med på det. Jeg ble litt skuffa for jeg hadde store forhåpninger til at det skulle lykkes. Da lå hun i sete etter å ha ligget i tverrleie en stund. Jeg har fått omvendt beskjed av deg, at vannavgang er ambulanse og rier ikke er så stress. Rart. Jeg ringer nok med en gang uansett kjenner jeg. Lykke til med vending!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang ble babyen min snudd litt på. Det var faktisk ganske deilig, for da hadde han ligget i en slags tverrleie/diagonal lenge og det var vondt! (han spente fra i ribben/hofteben)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte vending som ikke gikk i uke 38. Det var ubehagelig, men ikke noe serlig vondt. Jeg kunne gjort det igjen. Hun lå i seteleie. Sikkert mer ubehagelig når babyen ikke følger rundt slik som de ønsker..

 

Ellers syns jeg det er rart at de sier samboeren din kan kjøre deg til sykehuset. Det er jo fare for navlesnorfremfall ved vannavgang i tverrleie. Bor dere veldig nær sykehuset? Jeg ville ringt ambulanse uansett, jeg.. Om jeg så måtte si jeg følte rier bare for å få de til å komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sjekk vi også på grunn av sete/tverr stilling- men de ville ikke gjøre noe før siste uke pga av at ungen fortsatt kan snu seg...og de ville se an hvor stor den er før eventuelt snuing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte vending som ikke gikk i uke 38. Det var ubehagelig, men ikke noe serlig vondt. Jeg kunne gjort det igjen. Hun lå i seteleie. Sikkert mer ubehagelig når babyen ikke følger rundt slik som de ønsker.. Ellers syns jeg det er rart at de sier samboeren din kan kjøre deg til sykehuset. Det er jo fare for navlesnorfremfall ved vannavgang i tverrleie. Bor dere veldig nær sykehuset? Jeg ville ringt ambulanse uansett, jeg.. Om jeg så måtte si jeg følte rier bare for å få de til å komme...

 

Ja, det var overlegen på fødepolen som sa det. Men hvis det skulle skje, så ringer jeg avd som jeg skal føde på. Det kan hende jeg får en annen beskjed av dem ;) Men jeg tviler på at det skjer noe i løpet av helgen. Så da kan jeg snakke med min fødeavd på mandag i steden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på sjekk vi også på grunn av sete/tverr stilling- men de ville ikke gjøre noe før siste uke pga av at ungen fortsatt kan snu seg...og de ville se an hvor stor den er før eventuelt snuing.

 

Har du født før? Jeg ser du bor i Særp, så da skal vi jo føde på samme sykehus. Fikk beskjed om at siden jeg var førstegangsfødene, så ville de ikke la meg gå sånn...Merkelig at vi har fått to forskjellig beskjeder, på samme sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei frøken i magen som har et ustabilt leie. Hun har ligget for det meste i tverrleie siden uke 36, men har også ligget i både sete- og hodeleie innimellom. Jeg fikk tips fra jordmor å stå på alle fire og riste litt på magen, legge meg på den siden hodet var på og dytte litt i henne for å prøve å snu henne. For to dager siden snudde hun seg med hodet ned etter at jeg hadde stått nesten 1 time på alle fire og ristet løs. Da var jeg 40+1. Er en dag på overtid nå og håper hun blir liggende med hodet ned og kommer ut snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ Har du født før? Jeg ser du bor i Særp, så da skal vi jo føde på samme sykehus. Fikk beskjed om at siden jeg var førstegangsfødene, så ville de ikke la meg gå sånn...Merkelig at vi har fått to forskjellig beskjeder, på samme sykehus.

 

Ja jeg har født før så de var ikke noe bekymra for det her med sete eller tverrstilling. De sa at ungen antageligvis vil snu seg når riene setter igang iallefall- men får se på neste jordmorsjekk hvordan han ligger an da. Ganske spinnvill unge enda kjenner jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ Har du født før? Jeg ser du bor i Særp, så da skal vi jo føde på samme sykehus. Fikk beskjed om at siden jeg var førstegangsfødene, så ville de ikke la meg gå sånn...Merkelig at vi har fått to forskjellig beskjeder, på samme sykehus. Ja jeg har født før så de var ikke noe bekymra for det her med sete eller tverrstilling. De sa at ungen antageligvis vil snu seg når riene setter igang iallefall- men får se på neste jordmorsjekk hvordan han ligger an da. Ganske spinnvill unge enda kjenner jeg:)

 

Da er det fordi du er flergangsfødene, at de ikke er bekymret. Det var det de sa til meg, hadde du bare vært flergangsfødene...

Vesla her er ikke spinnvill lenger, hun er veldig rolig. Det er veldig trangt inni der nå. Hun jobber iherdig for å snu seg på kvelden. Men hun klarer det ikke. Jeg har forsøkt å stå på alle fire, for å se om hun får mer plass da. Men hun får det ikke til forde. Stakkars liten, håper ikke hu sliter seg helt ut med å prøve å snu seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har de målt ho og sån da eller? blir det snuing tror du eller keisersnitt? En jordmor sa til meg at det er kun 3 % som blir født i sete og at man ikke skal bekymre seg- men man vil jo at det skal gå lettest og tryggest mulig for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de målte henne på fredag. Hun er ei stor jente, de tror hun blir 3800-3900g. Jeg var hos min fastlege i dag, og hun mente at hun var for stor til at de klarte å snu henne nå. Overlegen på fødepolen mente, at det kom ann på hvilken lege som var på vakt på mandag morgen. En veldig ærlig fyr han. Jeg har forbredt meg selv på at det blir KS nå, selvom jeg helst vil ha en normal fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...