Gå til innhold

Begynnelsen på SA?


Rosablader

Anbefalte innlegg

Har fått en liten klump i halsen :/

 

2 dager etter at jeg hadde mens, små blødde jeg i en uke. Alle 3 testene viste positiv etter 2-3 uker. Men idag så hadde jeg en trang om å måtte ta en test til, den var å positiv men det var litt blod på papiret etter på. Lyserosa med litt slim. (Er vel ikke mer enn 5 uker på vei nå).

Har legetime til mandag, men følte at jeg burde ta en tlf til legen likevel for å bare høre. Da ville de ha meg inn i morgen, i stede for å vente til mandag.

Er det noe å være urolig for?

Fyller 25 i morgen, så tenker jo bare det verste og at jeg bare kommer til å feire bursdagen min i senga resten av morgenkvelden.

 

Vet at jeg får svar i morgen, men om noen har hatt det samme og alt er bra/dårlig så vil jeg forberede meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har desverre ingen egen erfaring, men vet at det er vanlig å blø litt i begynnelsen. lykke til i morra, håper du får en strålenede bursdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde SA i oktober.Det var sykt vondt i magen og blødde som en foss i 2 uker.

 

I forrige uke hadde jeg en liten blødning og brun utflod i dagesvis,ikke vondt.Var hos gyno og alt ser bra ut:)

Så lenge du ikke har hatt kjemepvondt og kramper i magen eller masse rødt blod går dette sikkert bra.

Lykke til og gratulerer med dagen i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt kjempevondt, bare sånne vanlig mens liknende smerter helt nede i magen.

Hørte med ei venninne som hadde snakket med sin venninne igjen og ho hadde også sagt at om man hadde SA så merket man det!??

Kun lyserosa og pittelitt slim. Så da får jeg satse på at alt er bra :)

Og takk for gratulasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen din idag! ;) Har selv bursdag imårra igjen hehe. Håper alt går bra hos legen, og at du gir en oppdatering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sa er ganske smertefullt så tror nok at du ville ha merket det. Jeg tror at alt er som det skal være med din lille spire ;) Har selv at en sa og det gjorde veldi vondt, rielignende smerter i magen og sterke smerter i korsryggen.

 

Mensenlignende smerter i begynnelsen er et godt tegn, det betyr at livmoren utvider seg og det liker vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos legen idag, og ho tok bare en blodprøve også skulle jeg komme tilbake på mandag og ta ny for å se om det hadde stige eller sunket. Har blødd ganske mye idag. Ikke så mye som en mens, men det har også kommet to små blodklumper og en annen "hudaktid" klump. Så tror nok ikke det blir noe denne gang :(

Men har ikke hatt noe smerter, men kanskje det er fordi jeg/var mer enn 5+1 idag. Legen sa at om det ikke slutter å blø før helgen var over var det nok en sa. Men trur jeg har nesten sluttet å blø nå, men er vel forsent uansett tror jeg :/

 

Takk for gratulasjonene hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa er ganske smertefullt så tror nok at du ville ha merket det. Jeg tror at alt er som det skal være med din lille spire ;) Har selv at en sa og det gjorde veldi vondt, rielignende smerter i magen og sterke smerter i korsryggen.

 

Mensenlignende smerter i begynnelsen er et godt tegn, det betyr at livmoren utvider seg og det liker vi :)

 

veldig dumt å prøve å berolige noen med "tull". SA må ikke være smertefullt selv om det var det for deg. Jeg mistet i uke 5, hadde en blødning uten smerter. hcg prøver viste at nivået sank, og jeg hadde altså mistet. man bør ikke legge ut om ting man ikke har nok kunnskap om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel nå er ikke jeg den enseste som har skrevet dette da. Dessuten var det det jeg fikk beskjed om fra legene og annet helsepersonell begge de gangene jeg har mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra at det er ganske vanlig da jeg har flere venninner som også har mistet har fått beskjed om akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok vanlig med smerter, det er nok også vanlig å ikke ha smerter. uansett sier du ikke til en person som er redd for at hun mister at spiren har det nok bra, for du har smerter ved sa. det sier seg selv. har du ikke peiling får du heller referere til din egen SA og si at DU hadde smerter. ei som har hatt en drømmefødsel går ikke rundt og sier at det ikke er vondt å føde, det er bare toppen av dummhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev jo også da at jeg hadde hatt en sa og at det gjorde vondt. Men skjønner ikke helt hvorfor du angriper akkurat meg, det er jo flere i denne tråden som har skrevet det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi du skriver at sa er smertefullt som om det er fasitsvaret på sa. synes hele svaret ditt var helt på trynet, var derfor jeg reagerte. andre skriver at de har hørt at det er vondt osv, mens du bare er påståelig og VET at sa er dødsvondt og spiren hennes har det bra pga manglende smerter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skrev IKKE at jeg visste at alt var bra med hennes spire men at jeg TRODDE at alt var bra med hennes lille spire, STOR forskjell. Jeg skrev også at jeg hadde selv hatt en sa og at det gjorde vondt for ja det gjorde det.

 

Hva skulle jeg skrive da? At det garantert var en sa og at det kom til og gå galt.. Dette forumet er jo for og støtte hverandre og prøve og være positive med hverandre og ikke se hvor en kan starte en krangel noe som du tydligvis prøver på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror SA er forskjellig fra person til person.Hadde selv SA i uke 8+. Hadde absolutt ingen smerter verken før eller under SA. Blødde som en vanlig mens i underkant av en uke. Men blødde ut en klump som var foster.

Er nå gravid igjen i uke 27+4, og i dette svangerskapet har jeg hatt mensliknende smerter innimellom i hele svangerskapet, men alt er hittil helt normalt.

Har ikke blødd, men fordi jeg har hatt panikk for å oppleve en ny SA har jeg snakket med min gynekolog om det og hun sa at blødning i de første mnd av graviditet er ganske vanlig og kan skyldes hormonell ubalanse.Men man skal selvfølgelig alltid ta kontakt med lege dersom man begynner blø, og det har du jo gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skrev IKKE at jeg visste at alt var bra med hennes spire men at jeg TRODDE at alt var bra med hennes lille spire, STOR forskjell. Jeg skrev også at jeg hadde selv hatt en sa og at det gjorde vondt for ja det gjorde det.

 

Hva skulle jeg skrive da? At det garantert var en sa og at det kom til og gå galt.. Dette forumet er jo for og støtte hverandre og prøve og være positive med hverandre og ikke se hvor en kan starte en krangel noe som du tydligvis prøver på.

 

prøver ikke å starte en krangel, klarer bare ikke holde kjeft når folk svarer som om de vet alt. selvfølgelig sier du ikke at det nok ikke konmer til å gå bra, er du dum? men i stedet for å påstå at sa er smertefullt kunne du holdt deg til å informere om din egen erfaring. støttende ord og falske forhåpninger er også to ulike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke dum er du ? Helt seriøs jeg skrev om MIN egen erfaring.

 

Jeg gidder forresten ikke og fortsette den krangelen og ødelegge hele tråden, for du er kun ute etter og krangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å slutte å svare det vet du, men ikke den skarpeste kniven du gitt :)

 

Et lite troll på tur i dag? Måte på å angripe noen for at DU ikke liker ordlyden i et innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...