Gå til innhold

Drukna balkongkasser.


Gjest Ziva

Anbefalte innlegg

De stakkars blomstene i kassene rakk ikke å ta svømmeknappen en gang.

Neste år blir det frosker og vannliljer i balkongkassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Juliea - kukløsklan

Sånn er det her og desverre lavendelstaudene mine er neppe studer lenger.. Tomaten hr hengt seg, så blir spennende å se om tomatene rekker å bli røde før de faller av.. Alt er dødt unntatt persillen den er gedigen.

 

Neste år skal jeg kun ha fiskedam i balkongkassene jeg, kanskje med litt vannliljer god ide Ziva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedregelig vær, søta og jeg skulle ta oss en tur til Oslo og shoppe litt.

Men det får vente, ikke så kult å tusle rundt med paraply og støvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toxic

Har ikke plantet noe i år, og jeg satser på kunstige blomster utendørs neste år. Med temperaturer nede i 4-5 grader om natta er det direkte uetisk å sette ut stakkars uskyldige stemødre og denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Jøss, har det regna her, da? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAA jeg er solbrent og har gått barbeint ei uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan
Jøss, har det regna her, da? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAA jeg er solbrent og har gått barbeint ei uke!

 

Trykket liker for så å kunne trykke liker ikke.. Fikk litt dårlig samvittighet.. Unnskyld..

 

Unner deg solbrente skuldre og hard hud under føttene. Her er det ørebetennelse, forkjølelse på vesla og kun forkjølelse på meg, men hei det er da sommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har drukna balkongkasser som forskningsprosjekt i år. Første gang jeg prøver meg på de, og skjønte jo jeg måtte ha noe som tåler vestlandsregn. Kjøpte bare masse forskjellig jeg syntes var fint og har nå ventet i spenning for å se hva som funker...

 

...konklusjon: Pyntekorg!

 

Ser jo så tander ut med sine store blomster på tynn stilk og dillblader, men det er jaggu en hardhaus, tipper den står til jul, minst ;)

 

Så hvis dere vil ha en kasse uten frosk og vannliljer, så er det annbefalingen (samt dreneringshull så klart...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Har da dreneringshull så det ljomer etter! Lite hjelper det når de ikke vil drenere godt nok! Drittblomster, dritt regn!

 

Gir opp hele pen verandan og hagedrømmen.. Fra nå av er det kun ullpledd, lanterner og vin som skal pleies på den balkongen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle det ha hjulpet med dreneringshull, så måtte jeg nok ha skutt balkongkassen med hagle. For de hullene som allerede er der jobber overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Blomstre, I beg to differ. Pyntekorgene drukner for et godt ord - og tørker for et godt ord også, faktisk. Jeg kom hjem til tre drukna og en inntørka. Og ja, det kan også skyldes blomsterpasseren, men selv når jeg passer på selv er det neigu ikke lett å ha dem i potte på balkong - de må ha masse jord så de har noe å gå på både i våte og tørre tider, er min erfaring.

Forøvrig slår jeg Jesus ned i skoa - jeg har fått liv i to av dem med nitid avplukking av daukjøtt og rensking ned til beinet og drenering med kjøkkenpapir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomstre, I beg to differ. Pyntekorgene drukner for et godt ord - og tørker for et godt ord også, faktisk. Jeg kom hjem til tre drukna og en inntørka. Og ja, det kan også skyldes blomsterpasseren, men selv når jeg passer på selv er det neigu ikke lett å ha dem i potte på balkong - de må ha masse jord så de har noe å gå på både i våte og tørre tider, er min erfaring.

Forøvrig slår jeg Jesus ned i skoa - jeg har fått liv i to av dem med nitid avplukking av daukjøtt og rensking ned til beinet og drenering med kjøkkenpapir.

Dæggærn, kanskje gartneriet mitt har drevet frem en vestlandsmutant? For tørka døm har jeg klart å gjøre før, men i år formelig strutter de og peker nese til våte pelliser, triste margeritter, potteroser som ikke vil springe ut og pil råtne betlehemsklokker. Hortensia er en annen jeg har tørka ut før, og den strutter også i krukka si i øspøsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Mulig :)

Mutanter er uansett kult.

Nå ser det faktisk ut som de som gjenoppstod blomstrer igjen også - og det er tre, ikke to - så jeg er rimelig høy på egne evner, kan du si. Riktignok er blomstene små og vanskapte og bladverket under enhver kritikk, men her er vi inkluderende som pokker.

Ellers har jeg også noen andre selvsådde og de er veldig fine - bortsett fra at jeg har bestilt meg frø i en altfor lys sort, ser jeg, det passer ikke med nesten hvite blomster hos meg fordi veggen også er hvit. Neste år skal jeg ha skikkelig rosa igjen, det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...