Gå til innhold

Legen min sa at det ikke gikk ann å kjenne liv i uke 16


November-spire-79

Anbefalte innlegg

Jeg ble så skuffa. Er i uke 24+3 i dag og er sikker på at jeg kjente knipsing og kiling i uke 16, men da jeg fortalte han det sa han at det ikke var mulig.

Nå ser jeg vesla sparke på utsiden og har sett det lenge. Tror jeg vet best hv jeg kjenner selv. Han vet vet ikke hvordan det er å ha en baby i magen. Drittlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det tror jeg er veldig forskjellig fra person til person. Noen kjenner det tidlig andre kjenner det senere.. Sånn er det bare=) Tror ikke det er et helt 100 % fasit svar der liksom=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så skuffa. Er i uke 24+3 i dag og er sikker på at jeg kjente knipsing og kiling i uke 16, men da jeg fortalte han det sa han at det ikke var mulig. Nå ser jeg vesla sparke på utsiden og har sett det lenge. Tror jeg vet best hv jeg kjenner selv. Han vet vet ikke hvordan det er å ha en baby i magen. Drittlege

 

Og så er han vel strengt tatt en mann eller?! åssen i helvete kan han si det da?! Har han vært gravid mange ganger eller?? Kan vel si at det er en del gravide kvinner som nok ville tatt den diskusjonen med han for å si det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så skuffa. Er i uke 24+3 i dag og er sikker på at jeg kjente knipsing og kiling i uke 16, men da jeg fortalte han det sa han at det ikke var mulig. Nå ser jeg vesla sparke på utsiden og har sett det lenge. Tror jeg vet best hv jeg kjenner selv. Han vet vet ikke hvordan det er å ha en baby i magen. Drittlege
Og så er han vel strengt tatt en mann eller?! åssen i helvete kan han si det da?! Har han vært gravid mange ganger eller?? Kan vel si at det er en del gravide kvinner som nok ville tatt den diskusjonen med han for å si det slik...

 

Ja jeg ble skikkelig muggen da jeg var der i dag. Går til jordmor til vanlig, men hun har ferie så jeg skal til henne neste gang igjen. Samme legen som sa at jeg skulle ignorere plagene mine når jeg var så kvalm de første månedene. Arg..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så skuffa. Er i uke 24+3 i dag og er sikker på at jeg kjente knipsing og kiling i uke 16, men da jeg fortalte han det sa han at det ikke var mulig. Nå ser jeg vesla sparke på utsiden og har sett det lenge. Tror jeg vet best hv jeg kjenner selv. Han vet vet ikke hvordan det er å ha en baby i magen. Drittlege
Og så er han vel strengt tatt en mann eller?! åssen i helvete kan han si det da?! Har han vært gravid mange ganger eller?? Kan vel si at det er en del gravide kvinner som nok ville tatt den diskusjonen med han for å si det slik...
Ja jeg ble skikkelig muggen da jeg var der i dag. Går til jordmor til vanlig, men hun har ferie så jeg skal til henne neste gang igjen. Samme legen som sa at jeg skulle ignorere plagene mine når jeg var så kvalm de første månedene. Arg..... ;)

 

 

 

Jeeeeez! Kommer det en maratonløper som mista ene beinet i en bilulykke får han vel beskjed om å ikke klage så fælt og ellers fortsette å løpe som før... Jeg bytta lege i forrige svangerskap pga en sånn lege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble så skuffa. Er i uke 24+3 i dag og er sikker på at jeg kjente knipsing og kiling i uke 16, men da jeg fortalte han det sa han at det ikke var mulig. Nå ser jeg vesla sparke på utsiden og har sett det lenge. Tror jeg vet best hv jeg kjenner selv. Han vet vet ikke hvordan det er å ha en baby i magen. Drittlege
Og så er han vel strengt tatt en mann eller?! åssen i helvete kan han si det da?! Har han vært gravid mange ganger eller?? Kan vel si at det er en del gravide kvinner som nok ville tatt den diskusjonen med han for å si det slik...
Ja jeg ble skikkelig muggen da jeg var der i dag. Går til jordmor til vanlig, men hun har ferie så jeg skal til henne neste gang igjen. Samme legen som sa at jeg skulle ignorere plagene mine når jeg var så kvalm de første månedene. Arg..... ;)

 

For en lege da!! Herlighet!! Det er vel veldig forskjellig fra person til person... men i bøkene står det at man kan kjenne liv rundt uke 16, så da har han vel ikke gjort leksa si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbibbi

Jeg har kjent liv fra uke 15. Ikke så tydelig først, men tydeligere og tydeligere.. Men han sparket ikke hardt nok til å kjenne det igjennom magen før 19+3. Jeg har morkaka foran.

 

Så det er veldig forskjellig fra person til person så legen kan ikke si det er umulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har hørt om de som kjenner det i uke 14 med nr.4 så han kan bare snurpe igjen. Nå har jeg faktisk vært på netter og byttet lege ;)

Orker ikke ha en sånn tulling. Det er ikke bare dette som ligger til grunn altså. Har en dårlig følese hver gang jeg reiser derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mulig såvidt jeg har hørt... Det burde legen forsåvidt ha hørt (eller lest) også... Uke 16 er jo ikke så tidlig. Er det ikke da det er vanlig å kunne kjenne bobling e.l.? Det står ihvertfall på "Uke for uke" her inne at man kan kjenne liv - men at det er litt tidlig å kjenne hver dag...

 

For en lege altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull. Var på ul i uke 16, både jeg og jordmor så og følte babyen sparke. Tullelege !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. dumme lege da, mannfolk garantert...

Jeg er 15 uker i dag og kan si at jeg har følt liv siden uke 12.

Er enig med maipiken, ikke hør på folk som ikke har livmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente liv i uke 11 jeg!!! Og jordmora mi bekrefta at det var mulig - syntes jo det var litt tidlig selv :) Bytt lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 15 + 5 idag og har kjent liv den siste uka. Ikke tvil, ikke luft eller noe.. men er ikke hver dag.... :) Kommer vel en på så mangt at det er opp til hver enkelt hva man kjenner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dessuten så står det at man kan kjenne liv i uke 16 i svangerskapsboka som legen deler ut til alle gravide,så kanskje han bør titte i den selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har vært hos han for siste gang. Jeg ønsket å fjerne to ekle føflekker som jeg har fått, men han var negativ til det også. får alltid en dårlig følelse når jeg går derfra.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har vært hos han for siste gang. Jeg ønsket å fjerne to ekle føflekker som jeg har fått, men han var negativ til det også. får alltid en dårlig følelse når jeg går derfra.......

 

Høres ut som en skikkelig særing. Er han gammel?? Ser for meg en gammel sur gubbe som ikke gidder gjøre mer enn nødvendig.

Da jeg var til legen og viste han en føflekk jeg ville ha bort svarte han: Det kan vi fikse. Bare legg deg på benken så tar vi den med en gang.

Meg: Hææ.. Hjelp :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres nesten ut som min lege til tider :P på førstemann så både så å kjente vi det utenifra fra uke 16, nå med nr 2 har jeg kjent det i en ukes tid å jeg er i uke 13 ett eller anna :P men er jo bare sånn små kiling.... ingen som kan komme å fortelle hva vi kjenner inni oss når di ikke er inni oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv for ett par dager siden, eller jeg er temmelig sikker. å jeg er 12+1 i dag. Det var absolutt ikke luftbobler, men pittesmåbobleprikker. Var hos legen dagen etterpå, å hun bekraftet at det så absolutt kunne være liv. Det var veldig sjeldent at noen kjente liv så tidlig, og at man klarte å tenke over at det kunne være liv. Men det har bare vært den gangen, og det sa hun også at det kunne gå en uke eller to før jeg la merke til noe neste gang, og da kom følelsen til å være den samme bare sterkere, å da ville jeg være sikker på at det var liv jeg kjente for noen dager siden..

 

Det kan så klart ha vært noe annet, jeg har jo aldri vært gravid før. Men det var en helt ny følelse som var akkurat slik mange beskriver de første tegnene til liv.

 

Så blås i dustelegen din, i uke 16 må det nå virkelig vær e mulig å kjenne babyen. Den er jo over 10 cm da. å det er da litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst jeg ikke husker helt feil fra sist svangerskap så kunne mannen min kjenne liv på utsiden i uke 18. Da hadde jeg kjent det en stund selv. Så er nok helt mulig å kjenne liv i uke 16.

 

Tror ikke en mannlig lege vet hva han snakker om når det kommer til å kjenne liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i uke 15 da jeg trodde jeg kjente liv for første gang. Men dette var kun svake tegn som kom når jeg kjente ekstra godt etter. Men nå er jeg 17+2 og er sikker på at det er liv jeg har kjent siden da, for nå er de mye sterkere og jeg kjenner det daglig :) Men morkaken min ligger plassert på bakre vegg, og da sa legen min at man kan kjenne det tidligere enn det som ellers er normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfft, for en fjomp. Hva vet nå vel han om hva gravide damer kjenner og ikke?

 

Med første kjente jeg liv (ikke spark, selvsagt, men at det var noe der- annet enn luft) i uke 15 og utover.

 

Nå sist mistet jeg dessverre i uke 14 i MA, og litt av grunnen til at jeg fant det ut var det at jeg hadde kjent romstering uken før, mens det plutselig ble helt stille. Når jeg da ikke fant hjertelyd med doppler (etter å ha hørt den flere ganger uka før) og fikk en liten blødning, krevde jeg ul. Som da viste at fosteret var dødt. Etter legens beregning hadde det skjedd ca en uke tidligere, akkurat rundt da jeg sluttet å kjenne noe.

 

Nå er jeg 12 uker på vei, og kjenner sommerfugler i magen innimellom. Og jeg vet det ikke er luftbobler, for det føles helt annerledes. Jeg tviler ikke på at det er babyen som romsterer. Og det sa legen på sykehuset at var fullt mulig når man har vært gravid flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...