Gå til innhold

ivf vs inseminasjon


minnie72

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på om noen kan svare meg på dette om du er på min alder:

 

Jeg er 40 om 2 mnd

 

Prøver du inseminasjon eller ivf? hvor mange forsøk før du ble gravid?

 

er det en annen grunn enn alder om du har gått for ivf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk for ivf etter 3 inseminasjoner, pga din alder hadde jeg gått rett på ivf pga større sjans for bli gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja regner igrunn med at de anbefaler dette.... kunne ønske det ikke var så dyrt da men... får nå må jeg utsette litt pga det... og da blir det jo enda mer vanskelig å bli gravid... men men ikke noe å gjøre med..... må bare prøve å ikke gi opp mens jeg sparer.... og jeg har ikke så mye tålmodighet....syns jeg har venta lenge nok allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg var 38 da jeg begynte å dra til Danmark. Jeg tok seks ins før jeg prøvde IVF da jeg nærmet meg 40. Etter mine erfaringer vile jeg helt klart gått rett på IVF om jeg var deg. Det var det jeg skulle gjort, hadde spart meg for MYE stress, penger og tid. Lykke til med valget ditt : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omatt er du gravid nå eller har du fått barn? hvor mange ivf før du ble gravid i så fall

 

ja regner med det blir ivf... håper bare ekstrajobben min kan gi meg litt vakter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omatt er du gravid nå eller har du fått barn? hvor mange ivf før du ble gravid i så fall ja regner med det blir ivf... håper bare ekstrajobben min kan gi meg litt vakter...

 

Hei igjen, minnie72. Jeg ble gravid på første IVF-forsøk og har en toåring nå. Har hatt tre søskenforsøk IVF siste halvannet året og er nå gravid i 8. uke.

Jeg har nok fremdeles gode egg for jeg fikk egg på frys både på første søskenforsøk og på dette tredje forsøket.

Det sies jo at våre mødres overgangsalder seri noe om vår fruktbarhet. I mitt tilfelle stemmer nok det, min mor kom seint i overgangsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi så heldig da.... min mor kom tidlig men det var på grunn av medisiner rett og slett.... og min mormor døde ung så vet ikke om hun var kommet i overgangsen eller ikke....

 

Men tror jeg skal ta en tlf til klinikken til uka og høre hva de syns. For det er vel ikke vits å gå til gyn før man skal i gang med opplegget når det uvisst når. blir nok noen månneder til. Skal til fastlege på torsdag og tenkte å få tatt de hormontestene da... om det går, vet ikke om du må være en spesiell plass i syklussen. Jeg er akkurat ferdig med mensen igår faktisk.. så næremer meg el... sukk........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 inseminasjoner, jeg syns det er bortkastet penger i vår alder. Gravid på første IVF forsøk :) Termin 17 august <3

 

Blir 40 om bare få dager, så vi er på samme alder.

 

Masse lykke til :)

Endret av KLP <3spire<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ivf er jo ekstremt dyrt så har ikke penger til det enda så vurderer inseminasjon i oktober også spare resten til ivf om det ikke funker,

 

vil vente til oktober uansett å ha åpen donor tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulempen med IVF, da må man ha anonym donor.

 

Jeg hadde åpen donor på de 6 forsøkene (insem) og måtte gå noen runder med meg selv før jeg besluttet å ta IVF og da ha anonym donor. Sånn er det hvertfall i Danmark, hvordan det er i andre land vet jeg ikke...... Jeg har vært hos CFC :)

 

 

http://www.copenhagenfertilitycenter.com/

 

Det er den billigste klinikken i Danmark, TROR jeg.

Vet den har fått kritikk for å være for effektive og jobber ut fra "samlebånds" prinsippet. Jeg har vært der bare en gang og er kjempe fornøyde med dem her jeg sitter og det er bare få dager til termin :)

 

Da må jeg samtidig si at jeg har vært gjennom 1 IVF behandling i Norge (mistet halvveis i sv), så jeg viste hva IVF gikk ut på fikk behandling på CFC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke mange inseminasjoner til før det er blitt like dyrt som IVF. Jeg har svidd av sikkert 50 000 på behandling og reiser til Køben, så nå blir det IVF i Norge.

I Norge tillates kun åpen donor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ivf er jo ekstremt dyrt så har ikke penger til det enda så vurderer inseminasjon i oktober også spare resten til ivf om det ikke funker, vil vente til oktober uansett å ha åpen donor tror jeg...

 

Da ville jeg heller spart de pengene til ivf i steden og droppet inseminasjon... hvis du tar inseminasjon først en gang så tar det jo enda lenger tid for deg å spare opp til ivf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulempen med IVF, da må man ha anonym donor. Jeg hadde åpen donor på de 6 forsøkene (insem) og måtte gå noen runder med meg selv før jeg besluttet å ta IVF og da ha anonym donor. Sånn er det hvertfall i Danmark, hvordan det er i andre land vet jeg ikke...... Jeg har vært hos CFC :)http://www.copenhagenfertilitycenter.com/ Det er den billigste klinikken i Danmark, TROR jeg. Vet den har fått kritikk for å være for effektive og jobber ut fra "samlebånds" prinsippet. Jeg har vært der bare en gang og er kjempe fornøyde med dem her jeg sitter og det er bare få dager til termin :) Da må jeg samtidig si at jeg har vært gjennom 1 IVF behandling i Norge (mistet halvveis i sv), så jeg viste hva IVF gikk ut på fikk behandling på CFC.

 

En liten oppdatering KLP:

åpne donorer blir tillatt også for legedrevne klinikker som CFC fra november i år!

Kjekt å vite for de som skal på IVF og ønsker åpen donor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat 1 år etter jeg var der, det har jeg ikke fått med meg, har nok fulgt mindre med de siste månedene siden jeg er gravid.

Så fint at du oppdaterte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skal gå igang nå til jul, og da er jeg 34 år. Sitter å tenker på om det hadde lønnt seg å bare ta IVF med en gang. Sitter å regner på det og ser at 3 inseminasjonsforsøk er jo tilnermet samme prisen. Jeg har pengene klar. Hva hadde dere gjort?

Endret av Frøken Pandora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Ikke helt samme prisen. Ved IVF bruker man medisiner for mellom 10- 15 000 og mange flere gyn besøk. Dette i tilegg til prisen på klinikken. Et forsøk hos CFC blir fort over 30000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Ikke helt samme prisen. Ved IVF bruker man medisiner for mellom 10- 15 000 og mange flere gyn besøk. Dette i tilegg til prisen på klinikken. Et forsøk hos CFC blir fort over 30000

 

Nå skal jeg ikke si så mye om hvordan det er i Danmark kontra Norge, men vi brukte mer penger på ins enn på IVF i Norge grunnet PCOS diagnosen min som gjorde at jeg fikk minimumsdoser av medisiner ved IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå igang nå til jul, og da er jeg 34 år. Sitter å tenker på om det hadde lønnt seg å bare ta IVF med en gang. Sitter å regner på det og ser at 3 inseminasjonsforsøk er jo tilnermet samme prisen. Jeg har pengene klar. Hva hadde dere gjort?

 

Hei, jeg er 34 år og sitter 9 uker gravid nå etter 2 forsøk med inseminasjon.

Jeg vurderte også begge deler, men siden alle prøvene mine var fine ifht eggløsning etc. så var det ikke noen kjent grunn til at det skulle være vanskelig for meg å bli gravid. Derfor gikk jeg for inseminasjon i naturlig syklus. ikke noen medisiner som fucker opp.

Første inseminasjon var jeg jo litt stresset og måtte finne frem og greier. Andre gang gikk alt som smurt og vips.. der satt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå igang nå til jul, og da er jeg 34 år. Sitter å tenker på om det hadde lønnt seg å bare ta IVF med en gang. Sitter å regner på det og ser at 3 inseminasjonsforsøk er jo tilnermet samme prisen. Jeg har pengene klar. Hva hadde dere gjort?
Hei, jeg er 34 år og sitter 9 uker gravid nå etter 2 forsøk med inseminasjon. Jeg vurderte også begge deler, men siden alle prøvene mine var fine ifht eggløsning etc. så var det ikke noen kjent grunn til at det skulle være vanskelig for meg å bli gravid. Derfor gikk jeg for inseminasjon i naturlig syklus. ikke noen medisiner som fucker opp. Første inseminasjon var jeg jo litt stresset og måtte finne frem og greier. Andre gang gikk alt som smurt og vips.. der satt den.

 

åhh! Det var godt å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå igang nå til jul, og da er jeg 34 år. Sitter å tenker på om det hadde lønnt seg å bare ta IVF med en gang. Sitter å regner på det og ser at 3 inseminasjonsforsøk er jo tilnermet samme prisen. Jeg har pengene klar. Hva hadde dere gjort?

 

For min del går jeg for inseminasjoner lenge til. Er 36 år. Håper veldig på å få dette til uten å bruke hormoner for å bli gravid. Ut fra det jeg har lest har jeg forstått at det er rimelig slitsomt med ivf også. I tillegg hadde det vært mye vanskeligere for meg å få til pga jobb.

(Men jeg vet også at jeg kan bli gravid, har vært gravid 2 ganger siste året men mistet begge gangene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...