Gå til innhold

Hva har dere fått i hus?


Kanelbolla

Anbefalte innlegg

Hittil har jeg seng (men ikke madrass)

En gammel flott vogn som skal brukes som dagseng

Masse tepper, gulpekluter og helsetepper (som min mor har tatt vare på fra meg og søsknene mine)

Voksipose classisk

En gratis bleiebøtte

Oppblåsbar stellematte med trekk fra ikea til å ha liggende hos besteforeldre

Og masse klær, da min mor har gått besjerk i klesbutikkene :)

 

Denne uken skal vi bestille vognen, som vi er så heldige å få i gave.

Og i august skal vi handle inn alt det andre i sverige.

 

Men stellebord sliter vi med. Vil ha stellekommode, der barnet ligger med rompa mot deg, som kan bli til en helt vanlig kommode etterpå... Men finner ingen fine under 3000,-... Noen som har tips? Forelsket meg i Babydan Royal, men koster jo svin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Vi ordnet det meste igår faktisk.. nå har vi kjøpt seng,madrass, duovogn, stellekommode og bilsete :)

Ellers har jeg en del klær, men må ha en del mer:)

Tenker å kjøpe en vippestol og en kurv til dagsoving:)

'

De stellekommodene er veldig dyre:/ Hvis du vil ha den så rompa er mot deg, må jo isåfall bare kommoden stå med kortsiden inntil veggen?!:)

Jeg kjøpte en vanlig stellekommode igår som var kjempe fin, til 2500 kroner:)

http://www.google.no/imgres?q=stellekommode+trendy+bijoux&um=1&hl=no&sa=N&biw=1920&bih=941&tbm=isch&tbnid=kwUY8vy3gvj0uM:&imgrefurl=http://www.mamma-mia.no/index.cfm%3Ftmpl%3Dbutikk%26a%3Dproduct_inline%26%26b_kid%3D1062270%26b_id%3D997744&docid=1sARQelSC9ckBM&imgurl=http://www.mamma-mia.no/bilder/produkt/bc%252520trendy%252520stellekommode%252520hvit%252520med%252520strass1.jpg&w=500&h=754&ei=HLwOUNzAGKyL4gTm4QE&zoom=1&iact=rc&dur=526&sig=116556570889052401602&page=1&tbnh=139&tbnw=92&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0,i:71&tx=49&ty=63

litt bling på knottene på skuffene og ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt vogn som kommer i september, ordner seng/madrass/dyne/laken på IKEA neste uke, Moseskurven er kjøpt brukt, en kommode full i ulltøy og klær til de første månedene, mange sett med håndsydd sengetøy fra min barndom (takk, bestemor! *smask*), godstol til amming og flere gode ullpledd.

 

Først på listen over ting vi må ha: Flexibath, , voksipose, stellematte og ammepute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de fleste store ting i hus; vogn, bilstol, stellekommode (kjøpte en helt vanlig kommode vi da), tripp trapp med babydel, voksipose, ammepute osv. Litt arvet, litt nytt og litt gaver. Seng skal jeg og den kommende mormor ut å ordne til uken! Ellers har det blitt handlet litt klær på salg, men syntes det er litt vanskelig å forutsi hvor mye og hva jeg trenger i de første str.

 

Har egentlig hatt noen dager med litt panikk-angst for at ting må ordnes, men syntes allikevel det er vanskelig å få ordnet ting. Både fordi jeg fortsatt syntes det er litt tidlig men også fordi jeg tenker at; tenk om det ikke er en jente vi får allikevel! Men skal på nye UL 7.aug, så håper jeg kan slå meg litt mer til ro da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde masse etter mini, så de store tingene som seng, vogn og vugge har stått og samlet støv i noen år alt!

Hadde stellebord (vegghengt fra brio), stellematte (til det andre badet) og bilstolpose på handlelista. feiret ul i forrige uke med å handle alle disse tingene, kjøpte også lekegrind og ammepute.

 

Har også kjøpt inn litt klær på salg (ull i små str, luer og sparkebukser i str 50).

 

Tror egentlig jeg bare trenger småting som bleier og litt ting og tang til fødebagen jeg, så er det klart :) Deilig å få ting på plass da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillte vognen i går :)

Enda en ting å krysse av, inkludert regntrekk og stelleveske :)

Føler jeg mangler så mye enda, men har skjekket listen min og ser det bare er et par store ting og masse smått.

Virkelig storgleder meg til babyshopping i august/september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina10

Her er så å si alt kjøpt inn:) Vært litt små gira så det meste kom i hus for mange uker siden:) Mangler litt småtteri som litt toalettsaker og ammeutstyr.. da har jeg noe og pusle med i sommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

Vi har skaffet seng og tilbehør, vognpose, bilstol, stellebord og tilbehør, brystpumpe ++, kommode til klær, masse klær og håndklær...

 

Mangler først og fremst vogn og tilbehør - har bestemt type og farge, venter bare på julistengningen til Emmaljunga. Vogge skal et familiemedlem snekre, så den er heller ikke i hus. Av klær mangler vi pysjamaser og kanskje en utedress... Og litt leker (dingleleke over seng og stellebord, og kanskje en lekematte å ligge på)... Ammepute og lammeskinn har vi ikke helt bestemt oss for om vi skal ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå er kun vogn av utstyr kjøpt inn.

Har handlet inn masse klær og skal i løpet av kort tid kjøpe nye skap å legge de inn i. Har også fikset barnerommet ved å bytte blå gardiner med rosa osv. Nå ser det allerede utvilsomt ut som et jenterom :-)

Barneseng er i boks (min gamle) og vugge er i boks (min oldemors). Har også fått barnesete og tripp trapp stol fra venner.

Ellers har jeg tenkt til å bruke august til å handle inn resten. Har laget en liste både av babyutstyr og det jeg skal ha med til sykehuset :-)

Venter til jeg har født med brystpumpe etter anbefaling fra helsesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi kun fått i hus ett par sosrkebukser og noen få andre plagg.

Og det er takket være storesøster som ville kjøpe klær til lillebror ;)

 

Kjenner jeg blir stressa av å se hva dere har fått i hus.

Mens jeg egentlig er mest stressa over å få malt ferdig soverom og kjøkken.

Og utendørs innen babyen kommer.

 

Burde kanskje stikke innom et sted å se på noe mer babyutstyr.

Skal ha ny vogn og seng.

Resten kommer etterhvert , har også endel utstyr fra snuppa var baby ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her begynner ting å falle på plass.

Føler kanskje jeg har tatt litt vel av, men jeg gleder meg så enormt mye, og da blir det til at jeg drar ut og snoker på babyutstyr!

 

Ting vi har fått i hus:

- Vogn

- Sprinkelseng

- Babykurv

- Vokispose

- sengetøy, helsepledd og ultepper.

- Gulpekluter o.l.

- klær (mesteparten basic i ull. sparkebukser og gode pysjamaser)

- Badekar med stativ

- stellematte og toalettsaker

- tripptrapp stol med babysete

- Bamser, litt leker og uro.

- Startpakke ammeutstyr.

- Stelleveske (kjøpt vanlig romslig veske som jeg bruker reisematte og vognkroker på)

- smokk

 

Ja det tror jeg var det. Fremover skal jeg kose meg med redebygging, vasking av de pittesmå babyklærne og gjøre i stand til babygutten endelig kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vasket kjøkkenskap og kjøpt en body.....Har mange planer da....men kommer ikke igang:-)

Nå er det merking av barnehagetøy for storebror som står for tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noe i hus enda, men jeg regner med at jeg har tid enda, termin er 7.oktober. Også var vi så uheldig at vi må flytte ut av leiligheta neste måned, grunnet utleieren skal flytte tilbake. DET var liksom bra timing. Og d er vel grunnen til at jeg ikke har stressa med å få alt i hus, enda.. Vet ik om d er dumt av meg, men det får tiden vise.

Er ikke sikker på hva vi trenger av ting de første månedene, siden jeg er førstegangsfødende. Så alt av tips tas i mot med stor takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vognen kommet i hus også. Sprinkelbeskytter, laken til vogna, termometersett og søte små kleshengere til kjolene er også kommet i hus nå :)

 

Jeg har sett på det stellebordet Tordensky, men sambo syntest det var det styggeste han hadde sett og de fører det bare i kristiansnd og bergen... Vi bor utenfor oslo, så om han hadde likt det hadde det ikke vært aktuelt å kjørt så langt heller.

 

Føler jeg stresser mye med å få ting i hus. Er ikke mange ukene igjen og jeg har hatt premature rier som heldigvis stoppet av seg selv på sykehuset. Så jeg er naturlig nok "redd" for at hun kommer før termin og at tiden med å få alt i hus er knap.

 

Nå trenger jeg bare madrass og bilstol så har jeg iallefall det viktigste om det skulle skje noe før tiden :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi i likhet med andre har særdeles lite klart. Vuggen er det eneste møbelet vi har, og så insisterte jeg på å kjøpe 2 bodyer og en sparkebukse med tilhørende genser når vi var på ferie.

Farmoren strikker en del, så hun har nok av klær skulle minien komme tidlig og vi ikke har fått ting på plass.

Er i såpass bra form at jeg ikke er redd for at den skal komme for tidlig og da har jeg enda 10 uker til å handle på :-)

Pappan får shoppe skulle ting plutselig gå fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har shoppa ;)

 

Simo kombivogn, stelleveske, seng, voksipose, bilstol, kurv, ammebh.

 

Gikk unna når jeg fikk meg avgårde til babyshop ;)

Leveringstid er 3 uker, så da rekker vi. Bli ferdig med å male rom etc ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de store/dyre tingene har vi:

Bilsete + base

Voksipose

Seng (ikke madrass)

 

Også har vi mye klær i de minste størrelsene, sengklær, sprinkelbeskytter osv :) Alt står bare i poser hos svigers, da vi får nøkkelen til leiligheta vi skal leie 1 sept. Etter det skal alt i hus av, vogn, vugge, stellekommode osv. Da skal jeg også begynne å vaske alt av tøy å gjøre alt klart. Gleder meg! :) er 32 uker i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort sett det meste i hus nå :)

Eneste som vi mangler nå er dundyne, babygym og badebalje.

Dynen får vi i gave, så er ikke noe som haster :) Alt av babyklær er også vasket og lagt fint på plass allerede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...