Gå til innhold

Vi du være min PSMF venn?:)


stretchy

Anbefalte innlegg

jeg kunne gjerne tenkt meg denne dietten...men lurer på en ting: hvis dere skulle si hva dere spiste i løpet av en dag hvor mye ville det vært hvis målvekten deres er 65kg?
Målvekten min er 60 kg, Dvs 150 gram protein om dagen, er målvekten 65 er det 162,2 så er ikke store forskjellen så jeg svarer jeg:) En dagsmeny hos meg ser gjerne slik ut: Frokost: 130 g eggehvite 20 g løk 30 g rød paprika Totalt 14 gram protein Eller En skyr blåbær yoghurt obs! Ett beger på 160 gram har 6,7 gram karbo så da må du være obs på å spise mindre karbo resten av dagen( maks 20 gram karbo og fett pr dag) 16 gram protein Eller 1 boks tunfisk i vann Ca 38 g protein Mellommåltid/ lunsj: Protein pulver 30 gram 27 gram protein Eller 250 g kalkunfilet 20 g hakket tomat med chili( rema 1000 selger de) Ca 50 g protein Middag: 300 gram kalkunfilet/ kyllingfilet/ torskefilet/seifilet Og litt grønnsaker, løk, hakket tomat og masse krydder og gjerne en dash med mager kesam. Ca 60 gram protein Mellommåltid/kvelds: 130 g eggehvite 20 g løk 30 g rød paprika Totalt 14 gram protein Eller 1 boks tunfisk i vann Ca 38 g protein Hvis jeg spiser lite protein til frokost spiser jeg gjerne mer proteiner til de andre måltidene. Men det jeg prøver er å få i meg 37,5gram protein pr måltid for på 4 måltid blir det da 150( som er mitt mål) Spiser også grønnsaker og salat flere ganger dagen, men er lite protein så det har jeg ikke tatt med her. Har jeg lyst på noe søtt tar jeg litt mager kesam og tilsetter ett par dråper nutrin og ca 15-20 gram bær:) Jeg er ikke så fantasifull når det kommer til maten så min mat er ganske kjedelig men les på denne linken, her er det masse gode oppskrifter http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-oppskrifter.798/
det høres jo enormt mye ut. Hva stekes kjøttet i? eller grønnsaker i? er det olje eller smør? Tusen takk for informasjon :)

Ingen olje ller smør til steking - bruk teflonpanne, eller stek i stekeovnen. mange bruker litt vann oppi så det ikkeblir tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kunne gjerne tenkt meg denne dietten...men lurer på en ting: hvis dere skulle si hva dere spiste i løpet av en dag hvor mye ville det vært hvis målvekten deres er 65kg?
Målvekten min er 60 kg, Dvs 150 gram protein om dagen, er målvekten 65 er det 162,2 så er ikke store forskjellen så jeg svarer jeg:) En dagsmeny hos meg ser gjerne slik ut: Frokost: 130 g eggehvite 20 g løk 30 g rød paprika Totalt 14 gram protein Eller En skyr blåbær yoghurt obs! Ett beger på 160 gram har 6,7 gram karbo så da må du være obs på å spise mindre karbo resten av dagen( maks 20 gram karbo og fett pr dag) 16 gram protein Eller 1 boks tunfisk i vann Ca 38 g protein Mellommåltid/ lunsj: Protein pulver 30 gram 27 gram protein Eller 250 g kalkunfilet 20 g hakket tomat med chili( rema 1000 selger de) Ca 50 g protein Middag: 300 gram kalkunfilet/ kyllingfilet/ torskefilet/seifilet Og litt grønnsaker, løk, hakket tomat og masse krydder og gjerne en dash med mager kesam. Ca 60 gram protein Mellommåltid/kvelds: 130 g eggehvite 20 g løk 30 g rød paprika Totalt 14 gram protein Eller 1 boks tunfisk i vann Ca 38 g protein Hvis jeg spiser lite protein til frokost spiser jeg gjerne mer proteiner til de andre måltidene. Men det jeg prøver er å få i meg 37,5gram protein pr måltid for på 4 måltid blir det da 150( som er mitt mål) Spiser også grønnsaker og salat flere ganger dagen, men er lite protein så det har jeg ikke tatt med her. Har jeg lyst på noe søtt tar jeg litt mager kesam og tilsetter ett par dråper nutrin og ca 15-20 gram bær:) Jeg er ikke så fantasifull når det kommer til maten så min mat er ganske kjedelig men les på denne linken, her er det masse gode oppskrifter http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-oppskrifter.798/

 

det høres jo enormt mye ut.

Hva stekes kjøttet i? eller grønnsaker i? er det olje eller smør?

 

Tusen takk for informasjon :)

Er mye ja, derfor drikker jeg protein drikk ofte for å komme opp i antall proteiner jeg skal ha. Men det er lite fett, karbo og kcal i maten jeg spiser, fisk, kyllingfilet og grønnsaker osv er jo veldig sunt:) ligger vel på rundt 5-10 gram fett, 8-15 g karbo og 500 - 800 kcal om dagen..

Men anbefaler deg å kjøpe protein pulver med lite karbo og fett. For jeg merker at jeg blir mye fortere mett nå og klarer umulig å få i meg 150 g protein pr dag gjennom mat, derfor protein pulver:)

 

Bruker ikke olje eller smør/margarin, mye fett i det. Bruker telo panne, stekeovnen og koker grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men skal man ikke ha en "normal" spisedag i uken? Ihvertfall vi som skal ned mye (30-40kg), for å opprettholde forbrenningen..?

 

Man må også huske å ta selolje og vitaminer i tillegg, syns jeg å lese på fitnessbloggen.

Jeg har tenkt til å få i meg en del grønn te og chili, det også bra for forbrenningen visstnok

 

Eller hvis jeg tar feil, kan noen rettlede meg?

 

 

 

Jo du bør kanskje ha oppkarbingsdag innimellom hvis du skal gå på det lenge, jeg har ikke hatt det siden jeg skal ikke gå på det så lenge, reiser på ferie neste uke.

Ja selolje bør man ta. Jeg bruker omega 3 men i 4 dobbeldose siden jeg hadde det hjemme fra før. Tar ikke andre vitaminer, men bør kanskje det?

Les inne på fitnesbloggen angående oppkarbing/spisedag, Kan ikke så mye om akkurat det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Tech Nutrition Prozyme proteinpulver idag, den samme som Tyrkisk Pepper anbefalte. Kjøpte jordbærsmak og den er helt grei. :)

 

Jeg føler jeg spiser MYE mat, men kalorimessig er det jo nesten ingenting. Rundt 700 kalorier. :) og har foreløpig ligget laaang under grensa på 20 g på fett og karbo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Tech Nutrition Prozyme proteinpulver idag, den samme som Tyrkisk Pepper anbefalte. Kjøpte jordbærsmak og den er helt grei. :) Jeg føler jeg spiser MYE mat, men kalorimessig er det jo nesten ingenting. Rundt 700 kalorier. :) og har foreløpig ligget laaang under grensa på 20 g på fett og karbo. :)

Tar du også like mye Omega3/selolje som anbefalt?

Hvor kjøpte du proteinpulveret, på vanlig helsekost??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i gang igjen etter en flau utskeielse i helgen + sykdom:SDag 1-igjen:P

 

De dagene jeg holdt på forrige uke låg jeg stort sett litt under 2,5 * målvekt på proteininntak-men godt under på fett og karb, og resultatene kom raskt for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Tech Nutrition Prozyme proteinpulver idag, den samme som Tyrkisk Pepper anbefalte. Kjøpte jordbærsmak og den er helt grei. :) Jeg føler jeg spiser MYE mat, men kalorimessig er det jo nesten ingenting. Rundt 700 kalorier. :) og har foreløpig ligget laaang under grensa på 20 g på fett og karbo. :)
Tar du også like mye Omega3/selolje som anbefalt? Hvor kjøpte du proteinpulveret, på vanlig helsekost??

 

 

 

Jeg er litt usikker på hvor mye omega3 de anbefaler. Jeg har en boks med omega3 her, som jeg hadde fra før, så har tatt vanlig dagdose av den. :)

 

Proteinpulveret kjøpte jeg på XXL. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å spamme tråden her med oppdateringer, men ned 600 gram idag også! Jippi! Så gøy! :)

 

Er veldig fysen på noe søtt, og ganske sulten på slutten av dagen da, men det er verdt det når fremgangen er så stor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spam i vei du:-)Ned 700 g på meg,det er gøy:D

 

Er ikke så fysen på søtt, men sliter litt med at jeg føler meg litt rar..litt svimmel på en måte-men det går seg nok til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slengt meg på, etter å ha forberedt meg mentalt en stund. Er bare på dag 2, og har ikke badevekt,men vet at jeg veide 101kg ved start - og kommer til å veie meg ganskje sjelden.

Men jeg merker veldig godt allerede at kroppen min har "abstinenser" etter sukker og karb. Men jeg har tenkt å ha en oppkarbing hver 10. dag, nå i begynnelsen, så skal klare de 10 dagene innimellom...

Håper jeg merker det fort på klærne!

Lykketil til meg selv og alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkeliggift_
Jeg syns dette høres litt fristende ut, men må innrømme jeg er litt skeptisk også. Jeg veier 94 kg og vil ned til 74 kg ca og har hittil tatt av 3 kg ved hjelp av trening og litt ved å korrigere maten noe. Det har tatt "lang" tid, ca 6 uker og selv om det er en sunn måte å gå ned i vekt på så er det så langtekkelig og jeg går ned i vekt for å øke sjansen for å bli gravid/lykkes med ivf. Problemet er at jeg er 37,5 år og kan ikke bruke et halvt år på å gå ned 20 kg syns jeg da tiden "renner fort ut" mht sjansen for å rekke å bli gravid. Så mitt spørsmål er om det er stor fare for å gå opp i vekt igjen etter endt kur? Jeg ønsker jo å kunne holde vekten når jeg først har klart å ta av meg.
Følger du denne dietten må du regne med å gå opp ett par kg år du er ferdig, det er ikke fett du da går opp i men når glYkogenlagrene i Muskulaturen fylles opp, tar hvert gram med seg 2,3 gram Inn i cellen i tillegg at du øker matinntaket og vil da ha Mer mat i fordøyelsessystemet. Så du må regne med enn vektoppgang etter endt kur på 1-5 kg ( som sagt er det ikke fett) dette vil komme den første eller andre uken mest sannsynlig. Så det er anbefalt at man går ned ett par kg ekstra enn det som er målvekten pga dette:) Nå vet jeg ikke hva slags kosthold du har, er du usunn og spiser mye dritt mat kan du regne med å gå opp igjen ja. Men spiser du sunt og regelmessig og er i regelmessig aktivitet tror jeg du skal klare å holde vekten:)

 

Så det vil si at hvis jeg vil ned 5 kilo til BMI på 20,5, så kan jeg risikere å gå alt opp igjen, og bør vurdere annet opplegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette høres litt fristende ut, men må innrømme jeg er litt skeptisk også. Jeg veier 94 kg og vil ned til 74 kg ca og har hittil tatt av 3 kg ved hjelp av trening og litt ved å korrigere maten noe. Det har tatt "lang" tid, ca 6 uker og selv om det er en sunn måte å gå ned i vekt på så er det så langtekkelig og jeg går ned i vekt for å øke sjansen for å bli gravid/lykkes med ivf. Problemet er at jeg er 37,5 år og kan ikke bruke et halvt år på å gå ned 20 kg syns jeg da tiden "renner fort ut" mht sjansen for å rekke å bli gravid. Så mitt spørsmål er om det er stor fare for å gå opp i vekt igjen etter endt kur? Jeg ønsker jo å kunne holde vekten når jeg først har klart å ta av meg.
Følger du denne dietten må du regne med å gå opp ett par kg år du er ferdig, det er ikke fett du da går opp i men når glYkogenlagrene i Muskulaturen fylles opp, tar hvert gram med seg 2,3 gram Inn i cellen i tillegg at du øker matinntaket og vil da ha Mer mat i fordøyelsessystemet. Så du må regne med enn vektoppgang etter endt kur på 1-5 kg ( som sagt er det ikke fett) dette vil komme den første eller andre uken mest sannsynlig. Så det er anbefalt at man går ned ett par kg ekstra enn det som er målvekten pga dette:) Nå vet jeg ikke hva slags kosthold du har, er du usunn og spiser mye dritt mat kan du regne med å gå opp igjen ja. Men spiser du sunt og regelmessig og er i regelmessig aktivitet tror jeg du skal klare å holde vekten:)

 

Så det vil si at hvis jeg vil ned 5 kilo til BMI på 20,5, så kan jeg risikere å gå alt opp igjen, og bør vurdere annet opplegg?

Regner med du vil gå ned 5 kg fett. De første kg som forsvinner er gjerne vann og at du har mindre mat i fordøyelsessystemet. På fitnesbloggen står det at man kan regne med å gå litt opp igjen men det er bare vann osv. Så jo du kan gå på denne dietten, men at du går ned rundt 7 kg, og etter endt kur fylles glykogenlagrene i muskulaturen med vann og du vil da ha gått opp kanskje 2 kg men er fremdeles gått ned 5 kg fett skjønner? Hehe ikke så flink å forklare.

 

Jeg hadde pause fra torsdag til tirsdag pga jeg var syk og jeg spiste vanlig mat, og gikk bare opp 0,4 kg så jeg tror nok ikke at man går opp 5 kg vann, men det er det som står på fitnesbloggen. Hver gang jeg har vært på en eller annen slankekur så har jeg gått opp ca 1 kg etter endt kur og da er det vann.

 

Og de første 1-2 kg forsvinner fort og det er jo fordi det er vann og mindre mat i fordøyelsessystemet. Så hvis du f.eks går ned 7og 2 kommer tilbake så er du fremdeles -5 kg fett:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 500 gram siden i går:) :)

 

Yay! :D Flink! Hvor mye har du gått ned til sammen nå, og hvor lenge har du holdt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slengt meg på, etter å ha forberedt meg mentalt en stund. Er bare på dag 2, og har ikke badevekt,men vet at jeg veide 101kg ved start - og kommer til å veie meg ganskje sjelden. Men jeg merker veldig godt allerede at kroppen min har "abstinenser" etter sukker og karb. Men jeg har tenkt å ha en oppkarbing hver 10. dag, nå i begynnelsen, så skal klare de 10 dagene innimellom... Håper jeg merker det fort på klærne! Lykketil til meg selv og alle dere andre!

 

Så bra! :) Jeg merker også kraftige abstinenser etter sukker og karbs. Jeg gikk i butikken istad, og fikk lyst på alt mulig som jeg egentlig ikke pleier å bli fysen på. Selv den skitne seigmannen som lå på bakken utenfor så litt fristende ut. ;) Jeg har gått på lavkarbo en lang stund, og spiser veldig lite brød og det pleier å gå veldig greit. Nå, derimot. Haha, har lyst på loff med smør konstant. ;) Regner med det går over etter en stund, så får bare holde ut. ;) Neste uke har jeg bursdag og da skal det spises karbs gitt. :D

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 500 gram siden i går:) :)

 

Yay! :D Flink! Hvor mye har du gått ned til sammen nå, og hvor lenge har du holdt på?

Begynte på 72 kg og er nå 65,3:) nærmer meg målet nå:) begynte 15 juli så hvis jeg ikke regner helt feil så er det 20 dager siden? Men har vært syk ett par dager forrige uke så da var jeg ikke så nøye, spiste lite og sunt men kom nok ikke opp i nok proteiner og sikkert for mye fett og karbo. Men 0,3 kg dagen i gjennomsnitt er ikke verst:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke la være å gå på vekten jeg, er så gøy når en ser resultater så fort:))Begynner på dag 3 nå, og har minus 1.1 kg!!Nå gjelder det bare å holde ut lenger denne gang, og ikke bli syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, Tyrkisk Pepper! :) Og du også, Stretchy! Jeg har veid meg hver dag under hele slankeperioden min, jeg. Det gir meg motivasjon, og er en av de tingene som har gjort at jeg har klart å holde meg unna ting jeg ikke skal ha. Jeg er på dag 4 av PSMF nå, og har gått ned 1.6 kilo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo knallbra:))Det gjør absolutt noe med motivasjonen ja-og gjør det lettere å holde seg unna det man ikke skal ha.Blir nok en hard dag i dag da når mini skal ha lørdagsgodteri:SEr lett å stikke hånden oppi skålen da:p

 

Nå er det snart ukens tredje styrkeøkt:)Klarte faktisk å slå egne rekorder på tre øvelser i går-selv om jeg følte meg helt tom før treningen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo knallbra:))Det gjør absolutt noe med motivasjonen ja-og gjør det lettere å holde seg unna det man ikke skal ha.Blir nok en hard dag i dag da når mini skal ha lørdagsgodteri:SEr lett å stikke hånden oppi skålen da:p Nå er det snart ukens tredje styrkeøkt:)Klarte faktisk å slå egne rekorder på tre øvelser i går-selv om jeg følte meg helt tom før treningen:D

 

Haha, ja, det blir en utfordring! ;) Egentlig veldig fint at det er "lov" med oppkarbingsdager, da har man noe å glede seg til. :D Så flink du er til å trene styrke! Det skulle jeg vært flinkere til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forresten på en ting: Jeg har gått på karboredusert kost i 1.5 år før jeg begynte på dette nå. Har vært litt av og på, men har gått ned 15 kilo. Noen av disse har jeg gått ned nå i ukene rett før jeg begynte på PSMF. Er det sånn at det jeg har gått ned nå da, er fett? Eller kan det fremdeles være vann? Eller mindre mat i fordøyelsessystemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut en ting som funker for meg ang småspising foran tvn om kvelden etter sønnen min har lagt seg :

Har kjøpt frosne, usukrede jordbær - veier opp 100g, og har dem å suge på - Selv om det ikke er mye, tilfredstiller det mitt behov sånn ca 70%...bedre enn ikke noe.

Må i butikken og handle etterpå, gruer meg litt må jeg si. Heldigvis har jeg barnefri denne helgen, så trenger ikke å fristes av guttungens lørdagsgodt :-)

 

-Men dere, denne tråden begynner jo å bli himla lang - noen som vil starte en ny "oppdateringstråd"?

 

Box Fresh, måtte le høyt ang den skitne seigmannen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut en ting som funker for meg ang småspising foran tvn om kvelden etter sønnen min har lagt seg : Har kjøpt frosne, usukrede jordbær - veier opp 100g, og har dem å suge på - Selv om det ikke er mye, tilfredstiller det mitt behov sånn ca 70%...bedre enn ikke noe. Må i butikken og handle etterpå, gruer meg litt må jeg si. Heldigvis har jeg barnefri denne helgen, så trenger ikke å fristes av guttungens lørdagsgodt :-) -Men dere, denne tråden begynner jo å bli himla lang - noen som vil starte en ny "oppdateringstråd"? Box Fresh, måtte le høyt ang den skitne seigmannen! :-)

Suge på dem når de er frosne altså, da varer de lenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...