Gå til innhold

Vi du være min PSMF venn?:)


stretchy

Anbefalte innlegg

Kan jo være greit å dele erfaringer, og støtte:)Tenkte å starte i morgen, og er forløpig ved godt mot!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vurderte å prøve da jeg må ned i vekt fordi jeg har rygg og kneproblemer.

Og mindre vekt vil ikke ta det vekk men lette smertene.

Men jeg leste opp om det og følte meg dum som ikke forsto meg på det i hele tatt hehe

(skal fortsatt ned i vekt da bare må velge noe annet)

 

Men lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Nei, men jeg kan være din PMS-venn. Slik at vi kan kjefte ut hverandre på månedlig basis istedet for å la PMS'en gå utover våre omgivelser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelis+kian ♥
Nei, men jeg kan være din PMS-venn. Slik at vi kan kjefte ut hverandre på månedlig basis istedet for å la PMS'en gå utover våre omgivelser :D

 

Jeg trenger også en PMS-venn, kan jeg få være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde muligens hatt behov for en pms venn også:pMeen, tenkte egentlig PSMF i første omgang..lite behov for pms venn for øyeblikket;p

Men takker for tilbud;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å prøve da jeg må ned i vekt fordi jeg har rygg og kneproblemer.

Og mindre vekt vil ikke ta det vekk men lette smertene.

Men jeg leste opp om det og følte meg dum som ikke forsto meg på det i hele tatt hehe

(skal fortsatt ned i vekt da bare må velge noe annet)

 

Men lykke til :)

Er ikke så vanskelig å forstå egentlig, selv om jeg slet litt i begynnelsen med å forstå det. Men det går ut på å spise minst mulig fett og karbohydrater, under 20 gram om dagen. Og at man skal spise 2,5 gram protein pr kg av målvekten, er målet 60 kg så blir det 2,5x60=150 gram protein om dagen. Spiser mye fisk, kyllingfilet, strimlet svinekjøtt osv, kjøtt som inneholder mye proteiner og maks 5gram fett eller karbohydrater pr 100 gram og grønnsaker. Kan drikke cola zero, fun light, mager kesam, cootage cheese, salat, tomat osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være greit å dele erfaringer, og støtte:)Tenkte å starte i morgen, og er forløpig ved godt mot!!

Jeg er på min 8 dag og jeg henger meg gjerne på:) jeg vil være din Psmf venn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er du jo godt i gang-har du merket resultater?:)Og hvordan er det ift jobb og denne maten..må litt planlegging til der ser jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med her jeg og. Startet dagen i dag med en skalldyrsalat, første dagen i dag. Vet ikke hvor lenge jeg skal holde på, har ca 30 kg jeg vill bli kvitt, men foreløpig har jeg satt opp en uke for å prøve.

 

Kan noen hjelpe med med mengde karbohydrater og fett mann kan/skal innta ila en dag?

 

Og kesam, smaker det likt som rømme, eller er det veldig stor forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er du jo godt i gang-har du merket resultater?:)Og hvordan er det ift jobb og denne maten..må litt planlegging til der ser jeg..

 

Har gått ned 5,5 kg og gått inn 25 cm totalt på armer, lår, midje, rompe og mage så ja har merket resultater:)

Jeg planlegger alltid hva jeg skal spise dagen etter om kveldene. Har hamstret inn torskefilet og seifilet fra Rema 1000( de i blokk) og kyllingfilet (frosne) fra Kiwi. Tar ut om kvelden det jeg skal ha neste dag. Vet mange fører inn alt de spiser på diett.no, men jeg liker best å skrive det ned selv. Men du vet at du skal ha 2,5 gram protein pr kg av målvekten din? Jeg trodde i begynnelsen at det var 2,5 pr kg jeg veide nå, bare sier ifra just in case:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med her jeg og. Startet dagen i dag med en skalldyrsalat, første dagen i dag. Vet ikke hvor lenge jeg skal holde på, har ca 30 kg jeg vill bli kvitt, men foreløpig har jeg satt opp en uke for å prøve.

 

Kan noen hjelpe med med mengde karbohydrater og fett mann kan/skal innta ila en dag?

 

Og kesam, smaker det likt som rømme, eller er det veldig stor forskjell?

Du skal ha 2,5 gram protein pr kg av målvekten. Man skal ha ett minimum av karbohydrater og fett, maks 20 gram fett og karbo pr dag. Jeg ligger på 8-15 karbo om dagen og 4-9 gram fett om dagen. Enkelte fisk og kyllingfilet er det jo veldig lite fett i, men f.eks karbonadedeigene er det jo 5

Gram fett pr 100 gram så det spiser jeg ikke så mye av.

Man bør unngå matvarer/ grønnsaker ol som har mer enn 5 gram karbo og fett pr 100 gram.

Mager kesam smaker ganske likt som rømme synes jeg, jeg bruker det på fisk, kylling, kjøtt, salater som dessert, ja til mye:) bare til å krydre det med forskjellig krydder :)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miryks
Men du vet at du skal ha 2,5 gram protein pr kg av målvekten din? Jeg trodde i begynnelsen at det var 2,5 pr kg jeg veide nå, bare sier ifra just in case:)

 

Hehehe, bra du sa fra om det. Ellers ville jeg endt opp med over 200 g proteiner om dagen... :D

Så siden jeg vil ned til 65 kg, så få i meg 162 g proteiner om dagen, og så lite fett og karbohydrater?

 

Det skal en kanskje få til. Jeg slenger meg med som PSMF-venn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du vet at du skal ha 2,5 gram protein pr kg av målvekten din? Jeg trodde i begynnelsen at det var 2,5 pr kg jeg veide nå, bare sier ifra just in case:)

 

Hehehe, bra du sa fra om det. Ellers ville jeg endt opp med over 200 g proteiner om dagen... :D

Så siden jeg vil ned til 65 kg, så få i meg 162 g proteiner om dagen, og så lite fett og karbohydrater?

 

Det skal en kanskje få til. Jeg slenger meg med som PSMF-venn! :D

Ja det stemmer:) 2,5x65 = 162;)

Gjorde samme feilen jeg også første 2 dagene før en her inne sa ifra. Står dårlig forklart angående det på fitnessbloggen. Jeg drikker protein drikk av og til hvis jeg ser om kvelden at jeg ikke klarer å komme opp i 150 gram protein om dagen( bare ett tips) finnes de med nesten ingen karbo eller fett i. Maks 20 gram karbo og 20 gram fett om dagen, men jeg ligger ofte på halvparten siden jeg ikke liker å lage mat så da blir det mye ren

Fisk og kyllingfilet med litt grønnsaker.

Men hvis du googler litt så finner du nok masse gode oppskrifter :) min mat

Er bare tørr og kjedelig, Hehe.

Da er vi en liten psmf vennegjeng da:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte sist søndag så er på min 9 dag idag:) hadde faktisk ikke trodd at jeg skulle gå ned så mye på så kort tid, de første dagene gikk det litt tregt men veier meg hver morgen og idag var eg 400 gram mindre enn i går morges:)

En annen jeg snakket med som går på dette gikk ned 14 kg på 12 dager:) kommer kanskje også an på hvor mye man veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Seriøst?? :o Så om en veier mye så går en ned fort?

 

Skulle tro jeg blir fornøyd da, om jeg klarer å holde meg til detta her, i og med at jeg har ca 40 kg overvekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er du jo godt i gang-har du merket resultater?:)Og hvordan er det ift jobb og denne maten..må litt planlegging til der ser jeg..
Har gått ned 5,5 kg og gått inn 25 cm totalt på armer, lår, midje, rompe og mage så ja har merket resultater:) Jeg planlegger alltid hva jeg skal spise dagen etter om kveldene. Har hamstret inn torskefilet og seifilet fra Rema 1000( de i blokk) og kyllingfilet (frosne) fra Kiwi. Tar ut om kvelden det jeg skal ha neste dag. Vet mange fører inn alt de spiser på diett.no, men jeg liker best å skrive det ned selv. Men du vet at du skal ha 2,5 gram protein pr kg av målvekten din? Jeg trodde i begynnelsen at det var 2,5 pr kg jeg veide nå, bare sier ifra just in case:)

 

Den der med 2,5 g av målvekt var jeg litt usikker på-trodde egentlig det var av nå vekt.Men for noen resultater du har hatt da-så bra:DHvordan trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det slik at hvis en ikke kommer opp i det inntaket en skal ha daglig på protein like gjerne kan droppe PSMF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det slik at hvis en ikke kommer opp i det inntaket en skal ha daglig på protein like gjerne kan droppe PSMF?

 

Råd: Kost på deg protein pulver! Smaken er ikke av de beste, men det fyller på med de proteinene du går i manko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Hopper i været jeg altså! Har igjen en del til jeg er i mål, gikk på psmf i 2007 også, gikk da ned 35 kg, etter det hadde jeg et endret kosthold, og gikk rolig ned i vekt, så kom svangerskapene, og EKSTREMT søt sug i 2 siste svangerskapene, har igjen 25 kg (pr dags dato) som skal bort, nå har vekta vært jojo siden sist fødsel, gikk ned 12 kg, så gikk jeg opp igjen 8 kg, stanger konstant nå føler jeg, så om jeg bare går ned resterende 30 kg, så VET jeg jo at jeg går opp maks 5 kg, om jeg bare gjennopptar det livet jeg hadde etter sist psmf runde, denne gangen også, noe som ikke er noe problem, var ikke det sist, og nå må jeg jo uansett holde en sunere livststil enn jeg måtte den gang, nå har jeg to unger, og en samboer med dårlige matvaner ;)

Må handle inn først, og samboeren sitter med bankkortet mitt, så får håpe han får tid til å komme nedover fra jobben med det i kveld eller i morgen kveld, i såfall hopper jeg på på onsdag eller torsdag (litt etter når jeg får bank kortet mitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg for min del har 10-15 som må av..Og trenger virkelig motivasjon så jeg håper på resultater fort:)Snart gjennom dag 1,og så langt virker det greit.Litt stress med veiing og telling av karb,prot og fett-men kommer nok fort inn i det!Er ikke så kreativ i matveien, så det blir vel det samme hver dag til jeg blir lei-så får jeg heller finne på noe nytt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det slik at hvis en ikke kommer opp i det inntaket en skal ha daglig på protein like gjerne kan droppe PSMF?

Ja en bør komme opp i det antall protein man skal ellers tror jeg ikke effekten blir like stor, derfor har jeg kjøpt protein pulver hvor det er 90 gram protein pr 100 gram og veldig lite fett og karbo i den. Så du bør komme opp inntaket av protein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er du jo godt i gang-har du merket resultater?:)Og hvordan er det ift jobb og denne maten..må litt planlegging til der ser jeg..
Har gått ned 5,5 kg og gått inn 25 cm totalt på armer, lår, midje, rompe og mage så ja har merket resultater:) Jeg planlegger alltid hva jeg skal spise dagen etter om kveldene. Har hamstret inn torskefilet og seifilet fra Rema 1000( de i blokk) og kyllingfilet (frosne) fra Kiwi. Tar ut om kvelden det jeg skal ha neste dag. Vet mange fører inn alt de spiser på diett.no, men jeg liker best å skrive det ned selv. Men du vet at du skal ha 2,5 gram protein pr kg av målvekten din? Jeg trodde i begynnelsen at det var 2,5 pr kg jeg veide nå, bare sier ifra just in case:)

 

Den der med 2,5 g av målvekt var jeg litt usikker på-trodde egentlig det var av nå vekt.Men for noen resultater du har hatt da-så bra:DHvordan trener du?

Trener kun styrke 3 ganger i uken siden det er det vi skal på denne dietten( i følge finess bloggen) trener ulike apparater, men passer på at jeg får trent ulike muskler( lår, rompe, armer, mage og rygg) trener 40-50 minutter pr gang. Det er for at de ikke skal forsvinne( igjen i følge fitnessbloggen;)

Noen ganger trener jeg styrke hjemme:)

Endret av ღTyrkiskPepperღ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...