Gå til innhold

Hva gjør dere for å aktivisere eldre søsken før termin i ferien??


vårsol73

Anbefalte innlegg

Nærmer seg termin (3 uker og 2 dager) og merker at overskudedet ikke er på topp... Har vært på ferie med min 8 åring i to uker nå, og merker det begynner å røyne på. Vi har vært en uke på hytta, men regner med at vi kommer til å begrense utfluktene til dagsturer ol frem til fødsel. Jeg merker jeg får dårlig smavittighet fordi jeg bare orker korte turer til badeland, museer mm, og synes det blir for mye spilling, tv ol. Litt vanskelig tidspunkt også, fordi nesten alle andre er på ferie... Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme som deg.16 dager til termin og her går vi oppå kvarandre i stua. Heilt horribelt veir ute. Ingen anledning til tur verken til strand, skog eller fjell. I kveld blir det kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til ting hvor mor kan ta det rolig eller ikke må være med hele tiden og aktivisere: la de overnatte til en venn en natt,ha hjemmekino enten familien el barrnet og noen ( rolige) venner- lei en film og pop popcorn, er de store nok la de gjøre ærend gå el sykkel og kjøp noe for deg få kjøp seg is el noe i belønning, la de bak boller alene fra ferdig pose,telte i hagen el på verandaen, gi dem en " jobb" feks klipp plena, vann blomster, luk bed- tjen egne penger er stas, la de lek i badekaret, Mal, tegn, bygg Lego, bygg hytte i stua,lag og send flaskepost, lag et skattekart til dem og ha gjemt en skatt som gjerne er en aktivitet/ noe de kan holde på med, trolldeig, plastilina, tja det var de jeg kom på i farten.. Håper du får slappet av litt, vet hvordan det er med masete unger som har fri og vil at de voksne skal aktivisere dem hele tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt inn barnehageungen i sommertilbudet, så han har plass hver dag der. Får være ute og lekt og får ut energi:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 eldre søsken her som venter på baby. Har 13 dager til termin. Legen mener han kommer før...

Denne uka har vi vært på 10 timers fisketur, 1 dag på stranden. Bakt masse da det regnet. De har vært på sykkeltur med pappaen og vi har bestilt hytte neste uke og skal på tur da.

Med forbehold at babyenikke er kommet da...

 

Bekkenet Stivner fort, men merker at å bruke energi gir mere energi.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har pappaen og 3åringen ferie, så vi koser oss med å gå på lekeplassen, badeland, bake, og kose oss inne, været er ikke det aller beste, og går ut om været er fint, nå er pappaen og 3åringen på fisketur, mens mor er hjemme og slapper av. Er veldig glad for at mannen er hjemme og har fri hadde ikke klart så mye med en aktiv 3 åring i hus alene. Hvis jeg ikke føder de nærmeste dagene er planen og gå på kino, lekeland og bowling.

 

Vi har også noen vennepar som er hjemme som har barn på samme alder, vi går på besøk og får besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin om tre uker. Her tar far med sønnen vår på ting mens jeg ligger hjemme akkurat nå er de på fisketur. Jeg finner på stillesittende ting med gutten. Feks spill, tegning, lesing og hans favoritt: søke etter ting på wikipedia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...