Gå til innhold

Barnet mitt får ikke kalle sin bonusbestemor farmor... :-(


Bonusbabe

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært kjæreste med en mann i over tre år. Både jeg og min etterhvert 10 år gamle datter har utviklet et veldig nært og godt forhold til hans foreldre. I sommer følte plutselig min datter behov for å kalle dem farmor og farfar (hennes "ekte" farmor er død og biologisk farfar bryr seg lite om henne), sikkert utløst av at min kjærestes barn var der og kalte dem det. Mitt geskjeftige barn gikk dermed hen til disse to skjønne, hjertevarme, forståelsesfulle og modne voksne og fremlagt sitt behov, og fikk en avtale med dem om å få kalle dem farmor og farfar. Hun var i himmelen i to dager. Så kommer min kjære og sier at hun får ikke lov å kalle dem for det, for de ER ikke hennes riktige farmor og farfar.

Barnet ble knust.

Jeg må si at å få felles barn med ham virker lite aktuelt hvis han ikke går tilbake på dette, hjertet mitt blør for henne som ville blitt det eneste av "våre" barn som ikke får kalle disse kjære voksne for farmor og farfar.

Å få felles barn var ganske nærtstående, derfor valg av dette forum, men nå er jeg veldig i tvil...

Er jeg og datteren min usedvanlig nærtakende og bør godta dette (barnet følte seg ydmyket og trist) eller er min kjæreste utrolig lite raus som ikke vil "dele" hans barns farmor og farfar, men beholde titlene eksklsivt for hans "ekte" barn???

(Det skal nevnes at jeg har vært utmattet og syk i over to år og ikke hatt mye kapasitet til å være verdens beste stemor, og mine gamle, syke foreldre kjenner derfor ikke min kjærestes barn særlig godt, og at han er både sur og sår for det, er forståelig, men det er nå i gang med å rettes opp.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bonusbesteforeldre er jo bare topp. Jo flere jo bedre ville jeg tenkt.

Mine barn har alle sine fire besteforeldre i live og mye kontakt med dem. Men i tillegg er vi så heldig å ha et sett med bonusbesteforeldre i min søsters svigermor og hennes mann. Ingen som har reagert i store familesammenkomster at mine barn også bruker besteforelder navna på disse, og her er det jo null slektskap. Din kjærestes foreldre, blir jo dine svigerforeldre og fremtidige besteforeldre hvis dere skulle få barn, så syns dette var veldig sært fra din manns side.

Og dine "svigerforeldre syns det var greit at hun kalte dem for farmor og farfar. Få foreldrene hans til å snakke med han om at de syns det var kjempe koselig å få et reserve barnebarn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Haha, som om HAN bestemmer det? Det er barnet og besteforeldrene som har en relasjon, og som velger titler selv. Din samboer har null med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...