Gå til innhold

Deres favoritt hverdagsmiddag? Trenger inspirasjon


<3 + <3 + ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er så matlei om dagen, så her trengs noen nye ideer.

 

Jeg pleier å kjøpe ferdig krydret laksefilet fra frysedisken, skjære det opp i terninger og steke det med forskjellige grønnsaker. Ved siden av koker jeg tagliatelle og har fløte, maizenna, salt og pepper på. Namnam... Beste hverdagsmaten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grateng!

 

strimlet svin, kylling eller bacon. ferske grønnsaker. kokt pasta. deilig pastasaus og 1 egg per pose, ost på toppen. 20 min på 250 eller til osten er gyllen.

 

serveres med salat(eller ikke) og baguetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

To favorittgjengangere her i huset:

 

Melpanert, pannestekt salmalaks, med rømmesaus, kokte poteter og agurk-eddiksalat.

 

Fullkornspita (fra frysedisken) med strimlet svin (stekes med masse pepper, soyaSAUS og frisk champignon), frisk salat (ananas er obligatorisk) og gresk dressing (mixpose fra knorr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse gode rå grønnsaker som du selv liker ( her bruker jeg hauger av brokoli,mais,avocado og gulrot) skal ikke stekes eller behandles på noe måte. bare skylles og skjæres opp.

En god salat bestående av det du ønsker (jipp,både salat og grønnskaer. Hvorfor ikke ta i pose og sekk når man kan? :D) ogå valgfritt kjøtt. Jeg elsker kylling,kalkun og fisk, så det blir naturlig mye av dette.

Jeg er ikke noe glad i saus, og har istede litt mager creme fresh og eventuelt litt dressing vedsidenav :)

Om vi vil kan du selvsagt ha litt pasta eller ris til også. Selv føler jeg ikke behov for det,pågrunn av all salat og grønnsaker :)

Sammenmed fisk er det foresten UTROLIG godt med oppskjært eple :D "utrolig" men sant :) anbefales:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøttpølser med poteter, sommerkål (må være SOMMERkål) og gulrøtter med hjemmelaga hvit saus...NAMNAM!!! Barna eeeelsker dette!

Eller...

Pai med brokkoli,skinke/bacon og ost...serveres med god salat!

Eller...

Knuts fristelse: Skjær poteter i skiver og legg i ildfast form lagvis med løk og kjøttdeig. Lag saus av 1 fløte (jada..ikke verdens sunneste men...) ca 5-7 ss soyasaus...litt dionsennep og salt og pepper. Hell over og gratineres i ovnen i ca 40-60 min på 200grader...kjenn etter på potetene når det er ferdig. NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Pannestekt brosme/lyr/torsk med erter, poteter og smør.

- stekt laks i ulike varianter

- suppakjøtt (lokal tradisjonsrett med storfekjøtt, kål, gulrot, kålrabi, klimper og noe greier. Mannen som kan denne)

- lys lapskaus, vi er egentlig veldig glad i denne, med kjøtt og/eller røkt pølse

- en hjemmekomponert gryterett med svin, masse grønnsaker, paprikapulver og rømme

- Spareribs fra rema 1000 sin grillsamling, kokt sommerkål.

- Makiruller og sashimi med ulike soyasauser

- Spagetti med saus av stekt sopp og lange grønne bønner, med fløte, raspet sitronskall og olje

- stekt kylling marinert i sitron og olje. Urteyoghurt og hummus. Båtpoteter

- couscous i alle varianter. Smakte nylig en ny variant på en jobbsamling med mynthe og grapefrukt som jeg leter etter oppskriften på.

Endret av hit og dit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helstekt svin ytre (indre om de har på tilbud) filet med ovnsbakte rotgrønnsaker (bruker amadinepotet, gulrot, pastinakk, løk og rødbeter) med saus - nammm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt og enkelt:) en eller to grilla kyllinger ,riv kjøttet og legg i ildfast form. Hell over kremfløte ,litt salt og kvernet pepper. Inn i ovn til fløten er redusert litt. Server med ris og salat eller stekte gr saker. Kjempe godt:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Hakk opp grønn bladsalat og legg det på et fat. Stek biter av kyllingfileter i olje, krydre med kyllingkrydder, peppermix og soyasaus. Kok opp 2-3 dl vann i panna etter kjøttet er stekt for å få kraft som du legger til side. Stek deretter biter av brokkoli, paprika, squash, løk og hvitløk, krydre med det samme. Ha kjøttet tilbake i panna og vend over kraften, rør sammen og hell alt over salaten som ligger å venter på fatet :) KJEMPEgodt og veldig enkelt!

 

Kan også koke litt pasta og blande inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...