Gå til innhold

Hvilke klær skal dere ha på sykehuset og tiden etter?


Rds

Anbefalte innlegg

Satser på å amme, da er vel kjoler upraktisk? Har kjøpt noen ammetopper på hm irriterte meg at de ikke var mer som vanlige singleter tenkte de kunne gå litt ned over rumpa og ha en genser over så kunne jeg dradd genseren opp og singleten ned om dere skjønner.vil ikke blotte magen. Joggedress føler jeg meg så slaskete i..men mamma dongeribuksene blir kanskje litt stive og ekle etter fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Flora med nr 3 <3

Etter å ha født og ammet to barn så vet jeg at klær ikke kommer til å bry meg det minste rett etter fødsel. Og er vel i grunn ganske "jålete" til vanlig.

Blir mørke løse bukser. Pga megabind/bleier og mye blod! Og ammebh får jeg ikke på meg før etter et par uker. Bruker bare et "bånd" uten stropper fra Pier Robert rundt brystene. Bare så noe holde på plass anneinnlegg.

Og vanlig topp og en genser med knapper/glidelås. Så åpner jeg den øverst og drar toppen ut. Da blir det et glippe til å få ut et bryst ;)

Legger mer vekt på hudpleie, hårstell osv, klær blir jeg bare uvenn med i starten uansett :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pakket ammetopper, også har jeg kjøpt meg en fin joggebukse, har også pakket en tunika og tights, tenkte og ha en singlet under tunikaen, så kan jeg dra opp tunikaen og ned singleten :-) Jeg blir alltid så varm etter jeg har født, så det beste her er bukse som går rett under knærne og ammetopper med kort arm, har termin slutten av mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør du tights med blødningane og mega-binda? Eg har pakka ei svart, laus, behagelig haremsbukse som går av under knærne. Heilt perfekt. Ellers eit par lange ammetoppar uten armar og ei lett genser-jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke gjort dette før, men har pakket en svart joggebukse, en tynn litt lang cardigan, ammetopp, ammebh og sporsbh + en tunika...

Må man ha med seg egne bind forresten? Isåfall hvilke er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angret sist på at jeg ikke hadde med flere bukser, så det har jeg pakket med nå. Svarte joggebukser og svarte tights med svart tunika til syns jeg fungerte fint. Fikk aldri til disse ammetoppene, syns det var greiere med singlet som jeg dro ned og genser jeg dro opp. Har klippet håret i by frisyre og lakker neglene, tar ansikts og kropps-skrubb. Ser kanskje like dass ut, men føler meg freshere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke gjort dette før, men har litt skrekk for hvis det skal blø igjennom buksene. Så jeg har tatt med 3 joggebukser og to ammesingletter og en college-jakke, og noen gode tennissokker som ikke strammer :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å ha med joggebukse, og kose-mamma-buksa mi.. Skal ha keisersnitt, så skal ikke ha noe som strammer i alle fall. =)

 

Ellers har jeg pakket et par amme- topper og amme BH. Vi bor veldig nær sykehuset, så jeg kan jo be samboeren min ta med ekstra om jeg trenger noe.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør du tights med blødningane og mega-binda? Eg har pakka ei svart, laus, behagelig haremsbukse som går av under knærne. Heilt perfekt. Ellers eit par lange ammetoppar uten armar og ei lett genser-jakke.

 

Tights er ikke noe problem, den er svart da, og tunika over :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å bl gjennom buksa, mer for at bleien skal vises:9 vil gjerne se litt ok ut når vi får besøk;) men føler jeg ikke har noen klær og at jeg må ut og kjøpe noen pene, gode, praktiske men vet ikke hva det skal være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å ta med noen ammesingletter, ett par fine joggebukser, ammebh og ei kosejakke/gardigan og noen skikkelige truser som holder alt litt bedre på plass enn de nettingtrusene de deler ut på sykehuset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner en fine joggebukser da? Som ikke et sirumpa?;)

Tror jeg har kjøpt mine på cubus... veldig bra passform til meg ihvertfall. Rundt 200/300 kr og mange farger å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shanti ♥

Har ikke gjort dette før, men tenker å ta med noen ammetopper som er litt løse rundt magen (tipper behovet for å vise fram magen avtar ganske fort når babyen er ute ;) ), amme-BH, løse joggebukser og billigcrocs (ja - ikke pent, men praktisk i sykehusdusjen).. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort dette før, men tenker å ta med noen ammetopper som er litt løse rundt magen (tipper behovet for å vise fram magen avtar ganske fort når babyen er ute ;) ), amme-BH, løse joggebukser og billigcrocs (ja - ikke pent, men praktisk i sykehusdusjen).. :)

 

På besøk fra første tri her.

Forrige gang hadde jeg med meg helt nye svarte h&m truser litt større enn jeg brukte før jeg ble gravid, tre ammebher (jeg var nødt til å sove de tilogmed for å ikke lekke melk utover alt mens jeg sov), "harems"bukser fra cubus, verdens beste bomullsbukser, to ammesingletter og et par hettejakker.

 

Det var på sommeren da og gikk i singlet inne hele tida.

Bind får man på sykehuset i tillegg til bleie å ha på utsida av bindet. Det er libresse sine største og tykkeste de har der. Jeg tåler ikke den typen så hadde med always nattbind. Det fungerte fint for meg, men det er jo individuelt hvor mye man blør.

 

Tanken på flotte klær hadde ikke jeg da jeg var der, kun å få tatt den første dusjen og føle seg helt rein igjen. Behagelige klær og et nurk på armen, da er man i himmelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går for haremsbukser og ei mammajoggebukse jeg kjøpte på H&M. Den er ikke så saggete i rompa ;)

 

Crocs lurte jeg og på å kjøpe ett par av, selv om jeg ikke er så veldig beigeistret for dem ;)

 

Jeg såg dessuten høygravid ut i flere dager etter fødselen. Fikk så mye vann i kroppen pga av varm sommer det året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker litt, jeg også.

 

Jeg kjøpte inn en 2-3 joggebukser på H&M, de billigste jeg kunne finne. Orker ikke bruke mye penger på klær jeg vet jeg ikke kommer til å bruke igjen senere uansett (de svære joggebuksene blir jo fort for små når kiloene begynner å gå av etter fødsel). For meg var joggebukser helt nødvendig pga ks.

 

Om jeg skal være ærlig, så skjønner jeg ikke helt fokuset på at klærne skal være så FINE. Jeg har vært såpass redusert etterpå begge gangene (to ks), at jeg ikke akkurat har hatt energi til å tenke så mye på klærne, annet enn at de skulle være rene. Første gangen hadde jeg komplikasjoner etter ks og utrolig mye vondt pga det, og jeg tror du kunne tatt på meg en striesekk etterpå uten at jeg hadde brydd meg om det... :S

 

Barsel er ikke en catwalk, altså... Det viktigste er behagelige klær som ikke strammer, og at klærne er ammevennlige. Ofte svetter man ganske mye etter fødsel også. Singletter kan være greie, de kan ofte bare dras ned (litt avhengig av puppestørrelse). Magen er sjelden et spesielt pent syn rett etter en fødsel, så jeg foretrekker ammeløsninger som ikke involverer å blotte magen, for å si det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med meg to joggebukser og noen singletter bare og en genser , akkurat det med fine klær brydde jeg meg veldig lite om , de skal bare vøre veldig komfortable .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde gjennom buksa ved to anledninger på klinikken.. Selvom jeg hadde på store bleier. En del blod samlet seg når jeg lå i sengen, og når jeg reiste meg kom det ut. Ubehagelig ja. Så jeg er glad jeg hadde 3 mørke, løse joggebukser med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fødselen bryr jeg meg ikke hva jeg har p meg jeg heller. Men med alle bildene som blir tatt i tiden etterpå så kan jeg godt tenk meg noen klær som både er gode og ser litt ok ut:) komfor kommer først men må vel gå an å finne noe som ser greit ut også?? er ute etter en bukse som ikke viser bleierumpa så veldig og en fin overdel hvor det er lett å amme. Ser ikke ut selv etter fødsel og orker ikke sminke meg så greit med noen klær som gir litt farge etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist hadde eg lett nattbokse med meg. den va stor og god plass i. kjøpte aldri amme klær. brukte vanlige topper. type singlet med brede stropper. for det meste låg eg i senga under dyna så ingen la merker til mine klær :P men om formen hadde vert bedre ville eg hatt ei stor og god jogge bukse som eg kunne bruke rundt i gangene.

(hadde foresten familierom så ingen andre på rommet)

men ingen som bryr seg, er vell kun nermeste familie som kommer på besøk på sjukhuset? eg vil hvertfall kun ha mamma,pappa,svigermor, svigerfar og selvsagt den stolte storesøsteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vanlig at all slekt og venner kommer på besøk på sykehuset...vurderer å ikke opplyse folk om at babyen er kommet før vi er kommet hjem og fått hvilt oss først ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...