Gå til innhold

ble skikkelig opprørt... :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Må bare få ut litt frustrasjon og høre om dere har samme oppfatning som meg. For noen dager siden så døde tanta til pappa. I begravelsen så hadde han tenkt å bestille krans fra han og sin kjæreste (som bare har møtt tanta 2-3 ganger på ca 6 år) og oss barna (meg m/fam og brøderene mine m/fam), altså en og samme krans fra alle oss. Jeg ble fullstendig satt ut av forslaget hans og sa at jeg følte det veldig unaturlig siden hun ikke er moren min, og at jeg heller synes det er mest naturlig at vi søskenen med familie bestiller egen krans, så kan han stå sammen med henne. Mamma døde for 6 år siden og jeg er ikke interessert i å få en ny mor og spille "happy family", når det ikke er tilfelle. Dessuten så har ikke akkurat hun hatt noen interesse av å bli kjent med noen av familiemedlemene som vi ellers har hatt veldig mye kontakt med før mamma sin død. Etter min mening så burde ikke hu stått på kransen i det hele tatt, siden tanta (til pappa) og henne aldri har hatt noe forhold... Men det hadde jeg ikke tæl til å si.

 

Hva er deres oppfatning av denne saken? Brødrene mine er også enig med meg og vi har sagt i fra at vi bestiller krans sammen og så kan han gjøre som han vil.

 

Må bare lufte litt frustrasjon, for jeg får det liksom ikke ut av systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh ja her synes jeg du overreagerer piiittelitt altså. Er jo ikke verre enn at du og dine søsken fikser egen krans om det er så ille å ha samme navn som kjæresten til faren din på samme kransen. Ikke noe å være opprørt over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er selvsagt at faren din, hans samboer og dere kjøper krans sammen.

 

Jeg hadde syns det var rart om noen i min omgangskrets hadde utelatt samboeren til den avdødes nevø.

 

Om samboer kjente tanta eller ikke, spiller ingen rolle, hun er deres fars partner og skal selvsagt tas med på kransen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din far har vært sammen med kjæresten i 6 år så skjønner jeg godt han vil ha henne med på kransen. Da syns jeg du oppfører deg barnslig og heller burde bestille en med dine søsken.

 

Om du ikke vil ha ny mamma så har han fått seg ny livspartner som han har delt mye med på 6 år. Og sikkert ser for seg mange år sammen med.

 

Hvor lenge har du vært med din mann. Hvordan ville du tatt det om ingen anså han som noe værdig familie medlem da dere hadde vært sammen 6 år???

 

Dette ble for dumt for meg, beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hercule Poirot

Det der syns jeg var lite å fly i taket for.

 

Kan da vel ikke spille noen rolle hvilke navn som står på sløyfa, vel. Faktisk litt smålig av deg, syns jeg. Er det ikke mulig å gi pengegave til et godt formål i stedet, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er selvsagt at faren din, hans samboer og dere kjøper krans sammen. Jeg hadde syns det var rart om noen i min omgangskrets hadde utelatt samboeren til den avdødes nevø. Om samboer kjente tanta eller ikke, spiller ingen rolle, hun er deres fars partner og skal selvsagt tas med på kransen.

 

de er ikke samboere... bare til opplysning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Visten

Ingen forståelse fra min side. Jeg har skjønt at du ikke vil ha noen ny mamma, men dette handler strengt tatt ikke om hvem som er mamman din, det er en siste hilsen. Mine grandonkler og tanter har falt som fluer de siste årene, de har stort sett aldri møtt mannen min, men han står på sløyfa likevel. Du gjør dette til en større sak enn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan fortelle deg hva du skal føle. Synne at du føler set sånn selvsagt, men da hadde jeg bare sakt nei takk, å ordnet en egen krans:) gjør det dom føles rett for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboere eller ikke. Dette blir for dumt for meg. Opprørt?

Kan hende du syns det er rart at din far har fått ny kjæreste, men det håper du unner ham det forholdet.

 

Du kan selvsagt velge å ikke stå på samme krans som dem, men til og med det blir litt rart, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu dama til pappa har tidliger sagt at hun ikke er så interessert i å bli kjent med slekta og familien hans. Så hvorfor prøve å vise for omverdenen at hun er en annen enn hun faktisk har gitt uttrykk for. Det skal også sies at både hun og pappa sjelden er innom oss barna og andre. Innimellom 3.hver måned så kommer han på "plikt" besøk. Sånn var det aldri før... Da kom familien først. Hun er ekstremt manipulerende og derfor vil jeg ikke stå sammen som om vi er en felles familie. Ja, jeg er kanskje smålig og barnslig, men det opprører meg veldig, samtidig som jeg kanskje fremdeles har et utrolig savn etter mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, men her skjønner jeg ikke reaksjonen din dessverre.

Hadde dette vært en veldig fersk kjæreste, så kunne jeg forstått det. Men de virker jo som et etablert par, og da har det vel ingenting å si om de er samboere eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk du bør svelge en kamel her. Dette handler først og fremst ikke om deg men om en i familien som er død. Tviler på at denne personen ville likt at hennes gravferd ville utløst en krangel i familien. Det er snakk om et navn på en sløyfe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu dama til pappa har tidliger sagt at hun ikke er så interessert i å bli kjent med slekta og familien hans. Så hvorfor prøve å vise for omverdenen at hun er en annen enn hun faktisk har gitt uttrykk for. Det skal også sies at både hun og pappa sjelden er innom oss barna og andre. Innimellom 3.hver måned så kommer han på "plikt" besøk. Sånn var det aldri før... Da kom familien først. Hun er ekstremt manipulerende og derfor vil jeg ikke stå sammen som om vi er en felles familie. Ja, jeg er kanskje smålig og barnslig, men det opprører meg veldig, samtidig som jeg kanskje fremdeles har et utrolig savn etter mamma.

 

Hvis sorgen etter din mor er så ødeleggende for resten av familien, så bør du kanskje vurdere å få profesjonell hjelp . Er noe som heter psykolog, du kan sikkert få en henvisning lille deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og dine brødre får vel gjøre det dere synes er rett for dere.

 

Men jeg synes det er litt rart at dere ikke aksepterer pappas kjæreste gjennom flere år som en del av familien! Det har ikke noe med at hun skal ta din mors plass. Det går på å respektere at din far har gått videre i livet og har funnet en kvinne han vil ha i livet sitt. Synes det er smålig av deg og brødrene deres å "protestere" mot dette i en sånn sammenheng. Er det ikke nok at faren din har mistet tanten sin - skal han være nødt til å få sorgen over barn som ikke aksepterer hans kjæreste på toppen?!

Hadde din far og kjæresten akkurat blitt sammen hadde saken vært anderledes, men hun har faktisk vært en del av din fars liv i flere år. Unn pappaen din å være lykkelig! Det truer ikke din mors posisjon i ditt og deres hjerter. Hun vil for alltid være moren deres. Pappas nye kjæreste blir et tilskudd til familien, det er opp til dere om det skal være positivt eller negativt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, folkens. Nå må dere tenke dere om ift hvordan dere svarer en person som er i sorg.

 

Jeg skjønner at du er opprørt akkurat nå, HI, men på tross av veldig krasse svar så har nok de andre her rett i at du nok overreagerer littegranne. Jeg tenker at kanskje dette er noe som er viktig for din far, og det bør du tenke på synes jeg. Men hvis det er så vanskelig for deg så gjør som du selv foreslår, og kjøp en egen krans sammen med søsknene dine. Bare ikke lag en stor greie ut av dette, det er det ikke verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at pappas nye kjæreste er manipulerende. Men har du tenkt på at det ikke er noe kjekt for pappa og kjæresten når dere barna så tydelig ikke godtar henne? Hadde du likt å dra ofte på besøk hos noen som ikke ønsker deg der.

 

Det virker nesten som om du har størst problem med at moren din er død, og at pappa har fått seg ny kjæreste, og at denne sløyfen i tantes begravelse blir en markering fra deg og dine brødres side. Har du tenkt på at dere kanskje overreagerer nettopp fordi det her er snakk om en begravelse - når din mors begravelse fremdeles tydeligvis er vondt å tenke på?

Trist å høre om dine tap - men ikke lag problemer ut av ting som ikke trenger være problemer!

Har sorgen over mor lukket hjertet ditt for din fars lykke? Jeg mener han fortjener å være lykkelig, og at barna skal være glade for det. Om du mener han besøker dere for sjelden så ta det opp med ham i en annen sammenheng. Kanskje finner du ut at din og dine brødres oppførsel er grunnen til at han ikke kommer så ofte....

 

Hev deg/dere over dette og bli med på krans med din far og hans kjæreste! Det vil nok glede din far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at alle er uenig med meg. Men brødrene mine og våre familier er iallfall enige om at vi bestiller en egen krans fra alle oss, det synes vi er mest riktig. Dessuten så virker jo ikke det spesielt rart siden vi også er en generasjon yngre. Og så ligger det ekstremt mye mer under dette enn det som har kommet frem. Vi har akseptert henne som pappas kjæreste. Jeg unner han et godt liv og å være lykkelig. Men jeg skulle ønske det var han som tok mange av valgene sine og ikke at det er hun som tar dem for han. Men jeg vet at han er voksen og kan ta vare på seg selv. Men hun vil ha ham for seg selv og helst ikke dele han med oss. Det sårer meg. Men det er hans valg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at pappas nye kjæreste er manipulerende. Men har du tenkt på at det ikke er noe kjekt for pappa og kjæresten når dere barna så tydelig ikke godtar henne? Hadde du likt å dra ofte på besøk hos noen som ikke ønsker deg der. Det virker nesten som om du har størst problem med at moren din er død, og at pappa har fått seg ny kjæreste, og at denne sløyfen i tantes begravelse blir en markering fra deg og dine brødres side. Har du tenkt på at dere kanskje overreagerer nettopp fordi det her er snakk om en begravelse - når din mors begravelse fremdeles tydeligvis er vondt å tenke på? Trist å høre om dine tap - men ikke lag problemer ut av ting som ikke trenger være problemer! Har sorgen over mor lukket hjertet ditt for din fars lykke? Jeg mener han fortjener å være lykkelig, og at barna skal være glade for det. Om du mener han besøker dere for sjelden så ta det opp med ham i en annen sammenheng. Kanskje finner du ut at din og dine brødres oppførsel er grunnen til at han ikke kommer så ofte.... Hev deg/dere over dette og bli med på krans med din far og hans kjæreste! Det vil nok glede din far.

 

Alvorlig talt, dere skal liksom være voksne, men oppfører dere som trassige småbarn.

Er det ikke mulig på en begravelsesdag, å la stridsøksen ligge, spleise på en krans, og vise den avdøde litt respekt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at dere ikke vil ha henne med på kransen. Skjønner at du ikke vil ha henne som din mamma, men hun er jo tross alt sammen med din far og hun har vært der nå i 6 år. Kjæresten til mamma hadde jeg forstått ville være med på kransen, selv om han aldri kommer til å bli min far eller forelder på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre om det er mest respektfullt å ha en felles krans enn to? Forstår ikke hva det har med respekt å gjøre ovenfor den avdøde. Dessuten så krangler vi ikke. Har aldri sagt et stygt ord om henne hverken til pappa eller barna mine. Sa bare i fra til pappa i dag at jeg syntes det ble litt feil, det samme syntes brødrene mine og våre familier. I tidligere begravelser jeg har vært i har det ofte vært ulike kranser fra ulike generasjoner, selvom de er i nærmeste familie, Og det har aldri hatt noe med stridigheter å gjøre. Men jeg skal selvfølgelig tenke over det i natt, for jeg føler meg utrolig smålig nå og tar det svært tungt for at jeg i det hele tatt kom med forslaget til pappa. Problemet blir da brødrene mine. De blir nok ikke med på en felles krans. Og det vil jo bli enda merkliger om jeg og min familie står sammen med pappa og dama hans og ikke brødrene mine. Da vil jeg selvfølgelig gjøre det som gavner familien best. Noen synspunkter på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...